czy takie drzewa uda mi sie przesadzic?

41. Data: 2006-06-02 10:01:22

Temat: Re: czy takie drzewa uda mi sie przesadzic?
Od: "marcan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotrh" napisał

Pochwale sie jak podpisze umowe kupna-sprzedazy :-)

> Sadź więc nasze zwykłe kaszubskie sosny : w dwóch
> rzędach zygzakiem , co 1,5 m w rzędzie , sadzonki
> do 1m duże .

OK, jaka jest ich nazwa po ktorej moge szukac
informacji w necie?

Leśniczy te 4zł za choinkę to chyba przesadził ,
> sosny na pewno tańsze powinny być , szczególnie prosto
> ze szkółki w takiej ilości ;-)

A ja myslalem ze to bardzo tanio, bo przed swietami takie choineczki to
handlarze sprzedaja po 50 zl za sztuke w doniczce :-)
Ale moze to co ten lesniczy sprzedaje to nie sosenki
tylko jakies swierczki a ja po prostu pomylilem....
Ile wiec powinna kosztowac jedna sadzonka sosny,
a ile swierku, zeby bylo tanio?

> Sosna rośnie dość szybko , wytrzymała jest , "naturalistyczna"
> dolne gałęzie nie obsychają tak jak u choinek , dobrze zniesie
> jakieś niewielkie cięcie korekcyjne .

to nieobsychanie dolnych galezi jest bardzo dla mnie wazne
moze sadzic tak jak napisales w 2 rzedach zygzakiem ale na przemian
sosna-swierk-sosna-swierk
coby te miejsca gdzie na dole bedzie uschniete
przykrywyalo drugie drzewko
stojace za/przed... ?

Glebę potrzebuje lekko
> kwaśną , piaszczystą a taka chyba u Ciebie jest (tak mi
> wychodzi z tego co napisałeś dotąd i z tych naszych Kaszub :-)

w ktorys weekend pojade posmakowac :-)

> A i grzybków się doczekasz , jak chcesz mieć tak naturalnie :-)

jasne ze chce, nawet myslalem zeby przytargac jakiegos grzyba z lasu razem z
grzybnia
przemysliwuje tylko kwestie etyczna takiego postepku
zawsze chodzac na grzyby (z nozem) uwazalem aby grzybnie pozostawic na
miejscu
coby sluzyla nastepnym zbieraczom
a tu planuje takie cos!

pozdrawiam
marcan

PS skad jestes, ja z Gdanska

42. Data: 2006-06-02 11:24:00

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

marcan wrote:

> Nie wiem dlaczego u ciebie rosnie tak wolno... moze nie lubi miejsca w
> ktorym ja posadziles...moja Betula nigra posadzona 3 lata temu wysoka
> na 4 stop (trzy patyczki grubosci malego palca) ma obecnie jakies 10
> jezeli nie ciut wiecej stop (3 metry).
>
> jestem drzewnym laikiem i na pewno dlatego nic nie rozumiem z tego co
> napisales ;-)
> to ile ta brzoza przez 3 lata urosla?

A co miałeś w szkole z matamatyki? :-)
Jeżeli 3 lata temu miała 4 stopy wysokości, a obecnie ma 10 stóp,
to ile urosła przez te 3 lata? [1 stopa = 30,48 cm]

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

43. Data: 2006-06-02 11:30:33

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marcan" napisał:

> zgadzam sie w pelni ze tuje w takim miejscu wygladaly by jak...
> niepasowalyby po prostu do polskiego wycinka lasu

A zastanawiales sie nad tym, zeby posadzic jako zaslone od sasiadow
roznogatunkowy pas drzew i krzewow? Jesli uzyjesz gatunkow iglasych i
lisciastych, to bedzie bardziej kolorowo na wiosne i w lato. Mozesz
pokombinowac, zeby iglaste rosly tak, zeby rowniez w zimie zaslanialy Ci to,
czego nie chcesz widziec. Ja tez mam dzialke lesna i zdecydowanie wole takie
nasadzenia niz jednolite zywoploty. Zaleta jest to, ze o kazdej porze roku
ladnie wyglada, kwitnac od wczesnej wiosny, a na jesieni przebarwiaja sie
liscie i sa jeszcze owoce. Dla przykladu podam Ci jak mam obsadzony kawalek
przy domu, wiec poza gatunkami lesnymi sa tez rosliny bardziej
charakterystyczne dla gatunkow lesnych.

Podstawa sa drzewa - w tym przypadku sosna pospolita i brzoza brodawkowata.
Z krzewow sa po kolei: ogniki, deren bialy sybirica, pigwowiec, jasminowiec
wonny (zwykle zwany jasminem), lilak pospolity (zwany bzem), kalina
koralowa, jalowce, leszczyna Purpurea, azalia Gandawska, kruszyna,
ostrokrzewy, kalina hordowina, kilka gatunkow hortensji, bez czarny Aureus,
swidosliwa, od poludnia roze krzaczasta. Miedzy tym wszystkim rosnie sobie
pragnia, barwinki, dzwonki, irga, uludka i kocimietka. Jak co wyglada mozesz
sobie w tabazie zobaczyc tabaza.sapijaszko.net. Musisz sie tylko
zarejestrowac.

Pracy przy takim nasadzeniu duzo nie ma, bo te rosliny dobrze sie czuja w
takim srodowisku. Na jesieni sa tez owoce, do ktorych przylatuja ptaki. I
gwarantuje Ci, ze taki zywoplot chroni lepiej przed wzrokiem innych i
halasem niz dowolny jednogatunkowy ;)

Pozdrawiam
Agnieszka Biernacka

44. Data: 2006-06-02 11:49:26

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marcan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> OK, jaka jest ich nazwa po ktorej moge szukac
> informacji w necie?

Pinus Sylvestris - sosna zwyczajna .
Inne odmiany znajdziesz tu :
http://www.atlas-roslin.pl/gatunki/Pinus.htm
albo http://iglaki.agrosan.pl/fram.htm (fajna stronka)
możesz sobie wybrać jakieś rzadsze może .

> [...]

> tylko jakies swierczki a ja po prostu pomylilem....
> Ile wiec powinna kosztowac jedna sadzonka sosny,

Popatrz na przykładowy cennik szkółki leśnej :
http://www.lasylidzbark.hg.pl/index.htm

> [...]
> sosna-swierk-sosna-swierk
> coby te miejsca gdzie na dole bedzie uschniete

Czym różnorodniej , tym ciekawiej i ładniej :-)

> jasne ze chce, nawet myslalem zeby przytargac jakiegos grzyba z lasu razem
> grzybnia

Mając las w otoczeniu oraz drzewka kupione w szkółce leśnej
grzyby przyjdą same ;-) Pomóc oczywiście też możesz .

> PS skad jestes, ja z Gdanska

Ja też - Suchanino .
--

pozdrawiam :-) piotrh

45. Data: 2006-06-02 11:58:10

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotrh" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

> Popatrz na przykładowy cennik szkółki leśnej :
> http://www.lasylidzbark.hg.pl/index.htm

W zakładce "szkółka" oczywiście ;-)
--

pozdrawiam :-) piotrh

46. Data: 2006-06-02 21:17:16

Od: "MisiekK" <m...@i...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

> znaczy przez rok tak urosly?
Nie - kupiłem 3 szt ok 4metrowe i od roku sobie rosną (;-)).

> ale przeszkadzaja dzieciom, czy nie?

Raczej nie - sporo dzieci u nas bywa a własne za miesiąc...

> ogladalem fotki w sieci
> rzeczywiscie bardzo efektowny
> ciekawe ile kosztuje jedna sadzonka
> takie zwykle choineczki o wysokosci pol metra moge kupic od lesniczego za
> 4zl/szt.
> wiec za 100 szt zaplace 400 zl

Niestety nie sa tanie - za ok 1,2m zapłaciłem w zeszłym roku ok 60zł.
Dziś dokupiłem kilka ok 0,8-1m po 25-30zł.
100 szt to musiałbyś mieć z 150 ogrodzenia.
--
MisiekK

47. Data: 2006-06-05 07:00:34

Od: "marcan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotrh" napisał

> Pinus Sylvestris - sosna zwyczajna .
> Inne odmiany znajdziesz tu :
> http://www.atlas-roslin.pl/gatunki/Pinus.htm
> albo http://iglaki.agrosan.pl/fram.htm (fajna stronka)
> możesz sobie wybrać jakieś rzadsze może .

dzieki

> Popatrz na przykładowy cennik szkółki leśnej :
> http://www.lasylidzbark.hg.pl/index.htm

taniej :-)
znasz jakas szkolke sprawdzona i tania na Kaszubach?

> Ja też - Suchanino

ja Morena :-)

48. Data: 2006-06-05 07:03:08

Od: "marcan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Biernacka" napisał

> [...]
> takim srodowisku. Na jesieni sa tez owoce, do ktorych przylatuja ptaki. I
> gwarantuje Ci, ze taki zywoplot chroni lepiej przed wzrokiem innych i

super :-)
dziekuje
jesli masz jakies zdjecia swojej dzialki i chcesz sie podzielic radoscia
to przeslij mi prosze mailem (adres z naglowka trzeba odspamic)
pozdrawiam
marcan

49. Data: 2006-06-05 07:06:57

Od: "marcan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" napisał

> A co miałeś w szkole z matamatyki? :-)
> Jeżeli 3 lata temu miała 4 stopy wysokości, a obecnie ma 10 stóp,
> to ile urosła przez te 3 lata? [1 stopa = 30,48 cm]

z matematyki calkiem niezle mi szlo, dziekuje ;-)
myslalem ze nadales swojemu postowi forme telegramu ("stop")
a to po prostu byly pomieszane jednostki miary (metry i stop-y)
i obciete koncowki wyrazow, teraz wszystko jasne
dziekuje i pozdrawiam

50. Data: 2006-06-05 09:22:49

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> znasz jakas szkolke sprawdzona i tania na Kaszubach?

Niestety :-(

> ja Morena :-)

Cześć/Heja Ziom :-)
--