czy to bezpieczne? skuteczne?

1. Data: 2004-06-27 09:35:18

Temat: czy to bezpieczne? skuteczne?
Od: "Mark" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

jesli moglibyscie zerknac na ponizsze linki i napisac co o nich sadzicie
(szczegolnie pod katem bezpieczenstwa stosowania tych wskazowek w depresji i
nerwicach), bylbym bardzo wdzieczny:

http://www.depresjastop.pl/poradnik.html

http://www.depresjastop.pl/k1.html

1. Data: 2004-06-27 18:04:46

Temat: Re: czy to bezpieczne? skuteczne?
Od: " cudzoziemka" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja nie wiem, ale napisz, jak to zrobilas ze taki ladny link ci wyskocyl aj
prtobowalma wpisywac tagi HTML i mi nic nie wyszlo chociaz kolega mowil mi ze
tak bedzie dobrze

1. Data: 2004-06-28 09:49:29

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mark" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> (szczegolnie pod katem bezpieczenstwa stosowania tych wskazowek w depresji

Dobra, jedziemy:

Krok 1 - zaakceptowac siebie... ok, dlaczego nie, tylko to moze byc ciezkie,
bo jak zaakceptowac cos czego sie nie akceptuje?
Ale w sumie chyba tak jest: depresja to m.in. skutek nieakceptacji siebie,
"pewnych obszarow siebie".

"Przyczyn jest bardzo dużo: Wychowanie przez rodziców, szkołę,
społeczeństwo, religię."

Tu sie troche nie zgodze, kiedys tez tak myslalem, to taki stereotyp - zwala
sie na rodzine, szkole, ...
Teraz widze, ze to wychodzi w pewnych srodowiskach, czesto nie zwiazanych
tradycja wlasnie!
Np. kolezanka mowi ze nie chce rodziny bo nie chce byc przy garach - to
pewna fobia,
ktora nadaje ze "majac meza, bede przy garach i bede beznadziajna osoba,
nikim".
*Takie* hasla sa przyczyna problemow. To fobie pewnych grup, ktore chca sie
"wyzwolic" od
swojej wlasnej natury. Te fobie bardzo umacnia telewizja, reklamy, pokazujac
obrazek idealnego
czlowieka - zwykly, *naturalny* czlowiek przestaje sie liczyc.
Innym czynnikiem jest masowosc i samotnosc czlowieka w tej masie - na siłe
staramy sie wyróżnic
i być KIMS, zeby dochapac sie czegos i nie byc odepchanietym.

"Uczymy się od dziecka, że nie powinno się być leniwym, agresywnym, smutnym,
roztargnionym, i tak dalej bez końca.
Lista jest długa. Chłopcy nie płaczą, dziewczynki muszą się uśmiechać. Czy i
ty byłeś tak wychowywany?
"
Znowu sie nie zgadzam - chlopak, ktory dorasta, zaczyna wstydzic sie
przytulac do matki zeby nie byc mieczakiem.
Sam odrzuca milosc (taka ucieczka od wolnosci?). Przeciez na to choruja te
wszystkie dresy - w "twardzielski sposob"
chca zalsuzyc na milosc, a w prywatnym zyciu (rodzina) nie radza sobie
zupelnie.
To nie rodzinne rozkazy - to nasza wewnetrzna natura tak dziala - mozemy
zbladzic.

"Wielu z nas "nienawidzi" ludzi agresywnych. Trudno, żebyśmy ich lubili. Ale
część z nas takich ludzi po prostu unika i nie czuje przy tej okazji burzy
emocji. Natomiast ludzie, którzy nie akceptują tego aspektu swojej
osobowości (a każdy z nas trochę go posiada), ludzi agresywnych najchętniej
by zagazowali.
"

Dobre!

Duch

1. Data: 2004-06-28 10:08:15

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <a...@p...com> napisał w wiadomości

"Równie zły albo jeszcze gorszy jest syndrom życia w przyszłości. Planujemy
sukcesy, boimy się klęsk. Tak daleko przywiązujemy się do naszego planu, że
zaczyna nam brakować przestrzeni. Robimy karierę, aby w przyszłości....... .
Odkładamy pieniądze aby w przyszłości ......... "

Dobre! :) niekoniecznie przEszlosc moze byc ciezarem - przYszlosc tez.

1. Data: 2004-06-28 10:20:44

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <a...@p...com> napisał w wiadomości

Niestety, strona jest dobra, ale pulapk w praktyce jest wiele - nie da sie
tego uniknac.
Najlepsza strona WWW ich nie ominie.

Przyklad:

Strona radzi:

"Ćwiczenie to polega na świadomym zastępowaniu słowa "powinienem" słowem
"mógłbym" w twoim codziennym życiu. Kiedy tylko użyjesz słowa "powinienem"
niech w twojej głowie zapali się pomarańczowa lampka i zaraz zamień słowa."

Koniec porady.

Wiec jesli ktos chce skorzystac z tego cwiczenia, to bedzie chcial go zrobic
dobrze wiec slowa "powinienem" bedzie
chcial i *musial* zaminic na "moglbym".
Wiec taka osoba poprzedni przymus zastapi ... *kolejnym* przymusem,
takim ze "nalezy uzywac <moglbym> a <powinienem> jest zle".

I znowu mamy przymus i karamy sie ze cos robimy zle.
Jeden przymus zastapuje sie ... kolejnym, tym razem tzw. terapeutycznym :/
I nie potrafimy potem zazrzucic tego kolejnego terapeutycznego przymusu, bo
w wtedy zadajemy pytanie
"nie stasuje porad, wiec nie staram sie wystarczajaco dobrze zeby byc
zdrowym".
Niestety :/

Duch

1. Data: 2004-06-28 12:24:07

Od: Tomek Jarzynka <t...@z...tlen.net> szukaj wiadomości tego autora

Duch wrote:

> [...]
> bo w wtedy zadajemy pytanie
> "nie stasuje porad, wiec nie staram sie wystarczajaco dobrze zeby byc

Byc moze, ale mnie sie w toku pracy nad soba udalo zwiekszysc
stosunek uzywania slowa "chce" do "chcialbym". Odkad sie udalo,
juz o tym nie mysle, a wygladam na troche bardziej zdecydowanego ;)

--
tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee(a-t)kadu(d-o-t)net

"The statement below is true. The statement above is false. "

1. Data: 2004-06-28 12:48:50

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Tomek Jarzynka" <t...@z...tlen.net> napisal w
wiadomosci news:cbp2jk$ref$2@korweta.task.gda.pl...

> Byc moze, ale mnie sie w toku pracy nad soba udalo zwiekszysc
> stosunek uzywania slowa "chce" do "chcialbym". Odkad sie udalo,
> juz o tym nie mysle, a wygladam na troche bardziej zdecydowanego ;)

Jesli to dziala, to w porzadku :) W sumie od czegos trzeba zawsze zaczac.
Duch

1. Data: 2004-06-29 08:51:29

Od: "Mark" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Byc moze, ale mnie sie w toku pracy nad soba udalo zwiekszysc
> stosunek uzywania slowa "chce" do "chcialbym". Odkad sie udalo,
> juz o tym nie mysle, a wygladam na troche bardziej zdecydowanego ;)

Zaraz, bo czegos tu nie rozumiem... Pewnie wiesz lepiej skoro to
przetestowales na sobie, ale jak to mozliwe, ze zamiana slów (w gruncie
rzeczy chodzi tu o podejscie nie slowa) ..slów "chce" na "chcialbym" sprawa,
ze jestes bardziej zdecydowany? Przeciez "chcialbym" wyraza wieksze rozmycie
checi niz stanowcze "ja chce!"..

Pozdr!

1. Data: 2004-06-29 08:54:54

Od: "Mark" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

No nic, dzięki za opinię, spróbuję podjąć ten trening ze stronki. Może mi
nie zaszkodzi... ;)

Pozdr!

1. Data: 2004-06-29 08:59:12

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mark:
> ... jak to mozliwe, ze zamiana slów [...] "chce" na
> "chcialbym" sprawa, ze jestes bardziej zdecydowany?

A nie odwrotnie?
Moze cos zle zrozumiales?

Zwiekszenie stosunku a do b oznacza czestsze wystapienie
a w stosunku do b.

--
Czarek

Zainteresowania Satanizmem!!!