czy wrzosy są krótkowieczne?

11. Data: 2005-01-20 09:57:18

Temat: Re: czy wrzosy są krótkowieczne?
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Proponuję łączkę z mchu, paproci, traw kępkowych i wrzosów oraz
> wrzośców.

Oraz aby na czas zimy nie grabić liści jabłonki.

Serdeczne Miłka

12. Data: 2005-01-20 10:18:08

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl>

Zapomniałem dodać różaneczników i azalii.

> Oraz aby na czas zimy nie grabić liści jabłonki.

Niestety, mech trzeba grabić z liści [bo gnije] najlepiej po pierwszych
przymrozkach kiedy przylgnie mocniej do ziemi lub po prostu zbierać je
ręcznie.
--
Pozdrawiam, Jerzy

13. Data: 2005-01-20 12:41:34

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:pb1uu0pi6q99o3uk250f37bc3gnblq30v6@4ax.com Guru
<n...@n...home.pl> napisał(a):

> [...]
> 3-4m nad moją ziemią)
> - pod świerkiem rośnie na moim gruncie stara pokrecona jablonka,
> urocza i nie wytne ;-)
> - poprzedni własciciel zasadził na tym kawałku różne byliny - w lecie
> to wygląda pieknie, za to w zimie okropnie, a to jest od ulicy
> - nasadziłbym to czymś moze zimozielonym, albo choć częsciowo
> nieusychającym, odpornym na spadajace igły
> - i jeszcze żeby liście z jabłonki dało sie z tego na jesieni jakoś
> wygrzebać
>
> Misssion Impossible czy macie jakiś pomysł?

Hejka. Najłatwiej usunąć (wygrabić) liście z trawnika. :-) To może
trawniczek plus kolekcja cisów nieduża? Zamiast trawki mógłby być karmnik
ościsty, którego nie trzeba kosić. :-) Cisy można formować.
Czy paprocie, czy byliny, to trudno z nich niestety wygrabić liście, ale
to nic w porównaniu z wybieraniem liści z irgi poziomej czy berberysu. :-(
W zimie nieźle prezentuje się paprotka zwyczajna
http://www.opole.pl/gallery/details.php?image_id=19
Z zimozielonych bylin na miejsca zacienione można rozważyć: ubiorek
wiecznie zielony, bergenię sercowatą, czy ew. żagwin zwyczajny. Na naszej
działeczce bardzo ładnie wygląda teraz żurawka o bordowych liściach. Nie
wydaje mi się jednak, żeby jakakolwiek bylina wyglądala o tej porze roku
atrakcyjnie.
Pozdrawiam zadymkowo Ja...cki

14. Data: 2005-01-20 12:46:25

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Z zimozielonych bylin na miejsca zacienione można rozważyć: ubiorek
> wiecznie zielony

Znaczy do wojska sie zaciagnac? :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

15. Data: 2005-01-20 12:58:55

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:BKNHd.7851$QC5.6582@fe2.columbus.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Znaczy do wojska sie zaciagnac? :-)

Hejka. Trzy razy czytałem zanim zrozumiałem skojarzenie. :-D
Pozdrawiam noetycznie Ja...cki

16. Data: 2005-01-20 16:16:32

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

.
> Jeśli tylko zobaczysz na "żywo" wrzos i wrzośca obok siebie, to już ich
> nigdy nie pomylisz...

Tak Ci sie tylko zdaje, mam jedno i drugie, i niby wiem co jest co ale
bardzo pewna nie jestem.
Dziękuję za wyszczególnienie różnic -chyba się muszę lepiej przyjrzeć.
pozdrawiam, Bogda

17. Data: 2005-01-20 17:16:48

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl>
> Hejka. Trzy razy czytałem zanim zrozumiałem skojarzenie. :-D
> Pozdrawiam noetycznie Ja...cki

Mission Impossible? [niepotrzebnie Michał wyciął]
;-)
Bardzo trafne tym razem te pozdrowienia.
:-)))))))))))))))))))))
--
Pozdrawiam, Jerzy

18. Data: 2005-01-20 18:04:17

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]

| trawniczek plus kolekcja cisów nieduża? Zamiast trawki mógłby być karmnik
| ościsty, którego nie trzeba kosić. :-) Cisy można formować.

Albo bukszpany...uważam, że to świetny pomysł.

| Z zimozielonych bylin na miejsca zacienione można rozważyć: ubiorek
| wiecznie zielony, bergenię sercowatą, czy ew. żagwin zwyczajny. Na naszej
| działeczce bardzo ładnie wygląda teraz żurawka o bordowych liściach.

Ja bym chciała się dowiedzieć czegoś o podlewaniu tego kawałka...powiedzmy,
że mam pewne doświadczenia z sadzeniem różnych rzeczy niedaleko świerków:-(
Żagwin i ubiorek wytrzymają co najwyżej półcień.
Proponowałabym zastanowić się zamiast albo obok cisów nad bluszczem
(okrywowo) albo barwnikiem [oba praktycznie zimozielone]- liście spadłe
potrafią w nie dość przyzwoicie "wsiąknąć", a przynajmniej nie zaszkodzą
roślinkom. No i na pokręconej jabłonce bluszcz też wyglądałby ładnie.

Pozdrawiam, Basia.

19. Data: 2005-01-20 19:53:08

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Tak Ci sie tylko zdaje, mam jedno i drugie, i niby wiem co jest co ale
> bardzo pewna nie jestem.
> Dziękuję za wyszczególnienie różnic -chyba się muszę lepiej przyjrzeć.
> pozdrawiam, Bogda

Zatem nie pozostaje nic innego jak wyjaśnić sobie wszystko na żywo przy
okazji jakiegoś spotkania grupowego :-)

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

20. Data: 2005-01-20 19:55:47

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Albo bukszpany...uważam, że to świetny pomysł.

Ale bukszpany mają nieprzyjemną woń ... i jak się rozrosną to ten
"zapaszek" będzie witał gości ...

Serdecznie Miłka

stary dereń
www.sepy.pl