czym usunąć plamy tzw. czarna pleśń

1. Data: 2006-12-17 10:41:11

Temat: czym usunąć plamy tzw. czarna pleśń
Od: "mareK" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam problem z czarnymi plamkami na uszczelnieniach silikonowych - powstają w
wilgotnych miejscach - tzw. czarna pleśń.
Nie biorą tego typowe odplamiacze czy wybielacze, jedynie jak doczytałem sie
w internecie "Corega tabs", /co sprawdziłem działa, ale ze względów
praktycznych nie nadaje się do fug na płaszczyznach pionowych/.
Czy ktoś może wie czym to usunąć chemicznie?

Pzdr
mareK

2. Data: 2006-12-17 15:55:43

Temat: Re: czym usunąć plamy tzw. czarna pleśń
Od: "Adam Sikora" <digitalfilter(male_wlochate)wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mareK" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> praktycznych nie nadaje się do fug na płaszczyznach pionowych/.
> Czy ktoś może wie czym to usunąć chemicznie?

Domestosem. Ale nie rozcienczonym.

3. Data: 2006-12-17 16:19:05

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

mareK napisał(a):
> w internecie "Corega tabs", /co sprawdziłem działa, ale ze względów
> praktycznych nie nadaje się do fug na płaszczyznach pionowych/.
Trzeba zmoczyć fugi i przejechać po nich nierozpuszczoną tabletką,
aby na mokrej fudze utworzyła się papka.

4. Data: 2006-12-17 16:19:30

Od: "Jackare" <jacek.leszczuk_WYTNIJ_TO_@_WYCINAJ_interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Plej to płynem do WC zawierającym chlor i poczekaj kilka (5-10) minut.
Odpada po spłukaniu.
--
Jackare

5. Data: 2006-12-17 18:17:58

Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wilgotnych miejscach - tzw. czarna pleśń.
> Nie biorą tego typowe odplamiacze czy wybielacze,

Ja też walczę z czarną pleśnią, tyle, że pod gumowym dywanikiem
antypoślizgowym w wannie.
Nic jej nie bierze, żaden Domestos, ani nawet - o zgrozo, mechaniczne
szorowanie :/

pozdrawiam,
Lesława Jaworowska
--
My kobiety nigdy nie mówimy wprost, czego chcemy,
ale wściekamy się, gdy tego nie dostajemy.

6. Data: 2006-12-17 20:36:14

Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:em41jm$lj0$1@news.onet.pl>
misiczka <i...@g...com> pisze:

> Nic jej nie bierze, żaden Domestos, ani nawet - o zgrozo, mechaniczne
> szorowanie :/

U mnie idealnie działa jedynie ... wymiana fug i silikonu :(
Nie wiem skąd się bierze to diabelstwo (bo czyszczę brodzik, kabinę i
glazurę regularnie i porządnie), ale podejrzewam wodę. W mieszkaniu u
rodziców nie miałam takich problemów.

--
Nixe

7. Data: 2006-12-17 22:01:19

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Nie wiem skąd się bierze to diabelstwo (bo czyszczę brodzik, kabinę
> glazurę regularnie i porządnie), ale podejrzewam wodę. W mieszkaniu

Obawiam się, że to może być grzyb mieszkający w ścianie. Przed
położeniem płytek należało odkazić, zaimpregnować i zaizolować ścianę.
Sprawdź czy to nie jest zewnętrzna, może przemarzająca. Przy dużej
ilości wody w łazience grzyby mają znakomite warunki rozwoju.
Przetestowałem to u siebie :-( kupiłem z gotową łazienką i niestety
będę musiał ją zniszczyć żeby wyplenić to tatałajstwo ze ścian.

pozdrawiam Piotr

8. Data: 2006-12-20 10:34:52

Od: "mareK" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jackare" <jacek.leszczuk_WYTNIJ_TO_@_WYCINAJ_interia.pl> napisał
w wiadomości news:em3qnl$7nq$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Plej to płynem do WC zawierającym chlor i poczekaj kilka (5-10) minut.
> Odpada po spłukaniu.
> --
> Jackare
Dzieki wszystkim za rady.
Po wypróbowaniu róznych kombinacji najskuteczniej działa papka domestos
zielony/zawierajacy chlor/ z pokruszoną tabletką "corega tabs" do
czyszczenia protez.
Trzeba nałozyć na miejsca z czarnym nalotem pendzelkiem na min pół godziny,w
razie czego nawilżyć wodą,bo nie powinno wyschnąć,wtedy gorzej działa.
padr
mareK

9. Data: 2006-12-21 15:36:31

Od: czarny <m...@f...art.lp> szukaj wiadomości tego autora

mareK napisał(a):
> [...]
> praktycznych nie nadaje się do fug na płaszczyznach pionowych/.
> Czy ktoś może wie czym to usunąć chemicznie?

Ta "plesn" pojawia się bo uzyto niewlasciwego silikonu
Na silikonie sanitarnym takie rzeczy nie mają miejsca.
Zawsze mozna usunac obecne uszczelnienia i polozyc je na nowo, uzywajac
sanitarnego.

--
czarny
.:: www.czarnobiale.pl ::.

10. Data: 2006-12-21 15:48:00

Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:eme9km$2lpi$2@news2.ipartners.pl>
czarny <m...@f...art.lp> pisze:

> Ta "plesn" pojawia się bo uzyto niewlasciwego silikonu
> Na silikonie sanitarnym takie rzeczy nie mają miejsca.
> Zawsze mozna usunac obecne uszczelnienia i polozyc je na nowo,
> uzywajac sanitarnego.

Ja mam sanitarny i też się pojawiła. Dodatkowo na fugach.
Więc to raczej nie jest kwestia zastosowanych materiałów.

--
Nixe

izolacja kamienicy (drenaż) kilka pytań
Lodowka - samsung