czym zaslonic mur?

1. Data: 2002-03-14 11:42:50

Temat: czym zaslonic mur?
Od: sceptyk <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam taki oto problem - w granicy dzialki mam paskudny mur sasiada,
ktory chcialbym czyms zazielenic. Posadzilem w ubieglym roku pnaca
roslinke, ale niestety nie wykazala wlasciwej dynamiki wzrostu, a czy
teraz odbije po zimie to nawet nie wiem. Najlepsza bylaby zapewne
roslina, ktora nie wymaga podpor, szybko rosnie i nie jest
jednoroczna.
Moge liczyc na sugestie?

sceptyk

2. Data: 2002-03-14 12:27:40

Temat: Re: czym zaslonic mur?
Od: "Annar" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rdest Auberta - Jest najszybciej rosnacym w naszym klimacie pnaczem
wieloletnim - tworzy roczne przyrosty dlugosci okolo 8 m. Rozrasta sie na
szerokosc 5-8 m i wysokosc ponad 12 m. Jego pedy owijaja sie wokól podpór
zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Poczatkowo maja barwe czerwona, a z
czasem, kiedy zdrewnieja, staja sie szaropopielate.

Uzytkownik "sceptyk" <s...@o...pl> napisal w wiadomosci

3. Data: 2002-03-14 12:29:18

Od: "Annar" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przytrzymujace sie scian korzonkami czepnymi lub przylgami
bluszcz pospolity (Hedera helix), hortensja pnaca (Hydrangea petiolaris),
milin (Campsis),
winobluszcz (Parthenocissus).

4. Data: 2002-03-14 13:38:25

Od: "mirek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podaj jak ten mur ma sie do stron swiata i naslonecznienia, no i jak jest
wysoki.

--
klap
GG 1791262

5. Data: 2002-03-14 14:10:09

Od: sceptyk <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirek wrote:

>Podaj jak ten mur ma sie do stron swiata i naslonecznienia, no i jak jest
>wysoki.

mur ma wysokosc ok. 4 m, a swiatlo pada od strony zachodniej i
czesciowo poludniowej.

sceptyk

6. Data: 2002-03-14 14:14:23

Od: sceptyk <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Annar wrote:

>Przytrzymujace sie scian korzonkami czepnymi lub przylgami
>bluszcz pospolity (Hedera helix), hortensja pnaca (Hydrangea petiolaris),
>milin (Campsis),
>winobluszcz (Parthenocissus).

winobluszcz (bodajze 5 klapowy) posadzilem wlasnie w ubieglym roku.
Niestety dopiero bodajze w sierpniu i marnie sie przyjal. Wlasnie
obserwuje czy przezyl. Hortensji nie znam - gdzie to mozna ewentualnie
kupic w W-wie?

sceptyk

7. Data: 2002-03-14 15:24:58

Od: "mirek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No to i Hedera i Winobluszcz Pieciolistkowy bedzie odpowiedni. W pierwszym
roku przyrosty sa niewielkie, roslinki pracuja nad rozbudowa systemu
korzeniowego, ale jak w 2-3 roku puszcza Ci sie.......i teraz zalezy co
chcesz miec, Hedera jest zimozielona ( u mnie w pólnocnowschodniej Polsce
rosnie na murze od pólnocy i zachodu i na starej jablonce, która ocienia od
poludnia dom) zas winobluszcz w zimie jest niezbyt atrakcyjny lecz lubie go
w pozostale pory roku ( u mnie rosnie na scianach róznych budynków od
wszystkich stron, ale sadzony byl od poludnia, w mieszankach z klematisami,
rózami piennymi, jezynami, hortensjami, winobluszczem trójklapowym
i...hedera)

mirek

--
klap
GG 1791262

8. Data: 2002-03-14 16:34:05

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"sceptyk" <s...@o...pl> wrote in message news:l8fq6a.tmi.ln@pingwin.wlw.pl...
> [...]
> Niestety dopiero bodajze w sierpniu i marnie sie przyjal. Wlasnie
> obserwuje czy przezyl. Hortensji nie znam - gdzie to mozna ewentualnie

Rosliny czesto potrzebuja czasu, zeby nabrac sily do wzrostu.
Jezeli sadziles w sierpniu, jeszcze nie wiesz jak sie przyjal.
Poczekaj ze 2 lata ...

Ale posadzenie kilku roznych roslin pnacych ma sens. Nie
wszystkie lubia te same warunki, nie jestesmy na ogol w
stanie ocenic wszystkich czynnikow (choc probujemy) i
najlepsza metoda jest eksperyment.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2002-03-15 07:13:34

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "sceptyk" <s...@o...pl> napisal w wiadomosci

> mur ma wysokosc ok. 4 m, a swiatlo pada od strony zachodniej i
> czesciowo poludniowej.

A winoroslami to obsadz! Przyjemne z pozytecznym :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

10. Data: 2002-03-15 08:15:29

Od: Grzegorz <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

sceptyk wrote:

> Mam taki oto problem - w granicy dzialki mam paskudny mur sasiada,

Też mam taki mur, tylko pytanie nieco inne: czy to aby jest w zgodzie z
prawem, jeśli posadzę sobie np. winogrono opierające się na murze
sąsiada, chodzi mi o to czy nie może on czasami się o coś doczepić ?

--
pozdrawiam serdecznie (pierwsze wejście na grupę ;))
Grzegorz

tani trawnik?
Pomozcie! Co to za roslina?
nawadnianie trawnika