dane osobowe u lekarza

1. Data: 2006-03-05 14:09:27

Temat: dane osobowe u lekarza
Od: "Nick Czemnick" <u...@n...doma.in> szukaj wiadomości tego autora

Nie korzystam już z usług pewnej kliniki stomatologicznej, czy mogę
żądać usunięcia mojej kartoteki z ich bazy? jakby nie patrzeć jest to
przetwarzanie danych.

2. Data: 2006-03-05 14:22:46

Temat: Re: dane osobowe u lekarza
Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 5 Mar 2006 15:09:27 +0100, Nick Czemnick napisał(a):

> Nie korzystam już z usług pewnej kliniki stomatologicznej, czy mogę
> żądać usunięcia mojej kartoteki z ich bazy? jakby nie patrzeć jest to
> przetwarzanie danych.

nie ta grupa

--
best regards,
scream (at)w.pl

3. Data: 2006-03-05 15:30:51

Od: "Nick Czemnick" <u...@n...doma.in> szukaj wiadomości tego autora

> nie ta grupa

Ta grupa dotyczy medycyny i w jakimś stopniu moje pytanie jest z nią
związane, a Ty krzyk jesteś dużurnym odpowiadaczem? zdaję się, że na
pl.soc.prawo nie ma wątku w którym byś nie krzyczał.

4. Data: 2006-03-05 16:10:03

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie korzystam już z usług pewnej kliniki stomatologicznej, czy mogę
> żądać usunięcia mojej kartoteki z ich bazy? jakby nie patrzeć jest to
> przetwarzanie danych.

Tak, możesz to zrobić np. na piśmie i prosić o podpisanie na kopii dla siebie.
Masz takie prawo i w klinice nie mogą ci odmówić wykonania tego.
W praktyce jednak twoje dane zostaną tam jeszcze długo.
Nie usuniesz ich np. z zabezpieczonych backupów.
A trudno przewidzieć jak długo te backupy będą przechowywane.

5. Data: 2006-03-05 16:26:25

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nick Czemnick" <u...@n...doma.in> wrote in message
> Nie korzystam już z usług pewnej kliniki stomatologicznej, czy mogę żądać
> usunięcia mojej kartoteki z ich bazy? jakby nie patrzeć jest to
> przetwarzanie danych.

nie mozna, to sa dukumenty. nie znam prawa polskiegio w tym zakresie, ale
jest obowiazkiem kazdego gabinetu trzymac te akta czas jakis. ty ewentulanie
powinienes miec prawo do ich "maniupulacji" tzn komu, gdzie i jak oni moga
je
udostepniac.

iwon(K)a

6. Data: 2006-03-05 17:14:55

Od: murek <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nick Czemnick wrote:
> Nie korzystam już z usług pewnej kliniki stomatologicznej, czy mogę
> żądać usunięcia mojej kartoteki z ich bazy? jakby nie patrzeć jest to
> przetwarzanie danych.

jak podaje:

Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 30 lipca 2001 r. w sprawie
rodzajów indywidualnej dokumentacji medycznej, sposobu jej prowadzenia
oraz szczegółowych warunków jej udostępniania

"
[...]
§ 17. 1. Dokumentację przechowuje się przez okres 10 lat, licząc od
końca roku kalendarzowego, w którym sporządzono ostatni wpis o
udzielonych świadczeniach zdrowotnych, z zastrzeżeniem ust. 2.

2. W przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia,
dokumentację przechowuje się przez okres 30 lat, licząc od końca roku
kalendarzowego, w którym nastąpił zgon.

3. W przypadku zaprzestania wykonywania zawodu lekarza poza zakładem
opieki zdrowotnej, kopia dokumentacji może zostać wydana na wniosek:
pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego, osoby upoważnionej przez
pacjenta, a w razie jego śmierci - osoby upoważnionej przez pacjenta do
uzyskiwania dokumentacji w przypadku jego zgonu, za pokwitowaniem; o
możliwości wydania dokumentacji lekarz jest obowiązany poinformować
pacjenta albo te osoby.

4. Po upływie okresów wymienionych w ust. 1 i 2 dokumentację niszczy
się, z zastrzeżeniem ust. 5, w sposób uniemożliwiający identyfikację
pacjenta, którego dotyczyła.

5. Dokumentacja przewidziana do zniszczenia może zostać wydana na
[...]

a więc chyba nie możesz żądać usunięcia Twoich danych z ich bazy...

czytając dalej rozporządzenie: możesz zażądać wydania oryginałów, ale
oni wtedy zostawiają sobie kopie...

pzdr
murek

/tekst uzyskany z Poradnikow Prawnych Polbi/

7. Data: 2006-03-05 18:17:56

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a więc chyba nie możesz żądać usunięcia Twoich danych z ich bazy...

Nie odróżniasz bazy od kartoteki.
Autorka nie podała precyzyjnie czy chodzi jej o baze komputerową, czy o
kartotekę, aczkolwiek słowo "baza" częściej odnosi się do komputerów.

Jeśli chodzi o przetwarzanie danych komputerowe, to pacjent ma prawo żądać
usunięcia jego danych z bazy, i klinika MUSI to wykonać.

8. Data: 2006-03-05 18:26:26

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

stokrotka pisze 05-03-2006 19:17:

> [...]
>

> Jeśli chodzi o przetwarzanie danych komputerowe, to pacjent ma prawo żądać
> usunięcia jego danych z bazy, i klinika MUSI to wykonać.

Stokrotko, nie pisz o rzeczach, o których nie masz pojęcia...

I zapadła błogosławiona cisza :-)

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

9. Data: 2006-03-05 19:01:42

Od: murek <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

stokrotka wrote:

> [...]

> Jeśli chodzi o przetwarzanie danych komputerowe, to pacjent ma prawo żądać
> usunięcia jego danych z bazy, i klinika MUSI to wykonać.

bardzo ciekawa teoria...

jeżeli klinika prowadzi dokumentację w formie elektronicznej, na co
zezwala przytoczone przeze mnie rozporządzenie, to i tak jest to nadal
dokumentacja i obowiązują takie sama prawa...

"
§ 5. Dokumentacja może być również sporządzana i utrwalana na
komputerowych nośnikach informacji, pod warunkiem:

1) zachowania selektywności dostępu do zbioru informacji,

2) zabezpieczenia zbioru informacji przed dostępem osób nieuprawnionych,

3) zabezpieczenia zbioru informacji przed zniszczeniem,

4) sporządzania zbioru informacji w zakresie pozwalającym na prowadzenie
dokumentacji w formie pisemnej,

5) sporządzania i przechowywania podpisanych przez lekarza wydruków.
"

10. Data: 2006-03-05 20:17:31

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Stokrotko, nie pisz o rzeczach, o których nie masz pojęcia...

To sobie przeczytaj ustawę o ochronie danych osobowych.
Obowiązuje już od kilku lat.

Dobry ortopeda - gdzie w Krakowie?
Jaka dieta dla osoby z chorobą wątroby
Sprzedam anglojęzyczne podręczniki do fizyki medycznej
[Grypa] Czy surowe jaja można potraktować jak szczepionkę ?
Hemooridy - likwidacja poprzez dietę i tryb życia