Jaka dieta dla osoby z chorobą wątroby

1. Data: 2006-03-05 01:17:48

Temat: Jaka dieta dla osoby z chorobą wątroby
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

czolem
przeszukalem google i niewiele znalazlem niestety. Pacjent ze zdiagnozowaną
marskością (okolo 20% wątroby),nerki nieuszkodzone,trzustka w porządku,zero
jakichkolwiek zmian nowotworowych. Lekarz wspomnial ze bedzie potrzebna dieta.
Pytanie wlasnie jaka dieta? z tego co wyczytalem w necie to trzeba unikac
nadmiernych ilosci białka bo podobno niewydolna wątroba metabolizuje
nieprawidlowo i z bialka wydziela sie amoniak ktory zatruwa organizm. Chce
zaznaczyc ze jestem laikiem w sprawach medycznych wiec moglem cos pokręcić z
tym białkiem. Aha,nie wiem czy to wazne,ale lekarz prowadzący powiedzial ze
przy calkowitej abstynencji i diecie są bardzo duze szanse na w miare
bezproblemowe życie w zdrowiu. Czy to prawda ze wątroba sie regeneruje i moze
ta jej czesc ktora jest zdrowa spelniac swoje funkcje? Wiem ze marskosci nei
da sie odwrócić ale mozna ją zastopować i powstrzymac przed dalszym
rozwojem.Dzieki wielkie za wszelkie sugestie.

2. Data: 2006-03-05 11:38:47

Temat: Re: Jaka dieta dla osoby z chorobą wątroby
Od: "CrazyIvan" <d...@w...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> przeszukalem google i niewiele znalazlem niestety.

ja też przeszukałem i...
1. http://www.chirurgia.pl/dieta6.html
2. http://www.pfm.pl/u235/navi/199934
3.
http://www.forumleukemia.mastineum.pl/viewtopic.php?
p=439&sid=3f44013fe849ac430ab8506594ae6b78

itd... itp..., ale pewnie mam inne Google.

Sprzedam anglojęzyczne podręczniki do fizyki medycznej
[Grypa] Czy surowe jaja można potraktować jak szczepionkę ?
Hemooridy - likwidacja poprzez dietę i tryb życia
Cardura, zylaki i szumy uszne.
Chyba umrę, guz na szyi.