deglezja

1. Data: 2003-11-30 13:33:57

Temat: deglezja
Od: "Jurek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

posadziliśmy 16 drzewek .Czy można je będzie uformować jak żywopłot .może
ktoś z was to robił ? proszę o każdą poradę co do daglezji

, moż

2. Data: 2003-11-30 14:19:13

Temat: Re: deglezja
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Jurek" <j...@p...onet.pl> wrote in message

> posadziliśmy 16 drzewek .Czy można je będzie uformować jak żywopłot .może
> ktoś z was to robił ? proszę o każdą poradę co do daglezji

Szkoda niszczyc pieknych drzew przycinajac je.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2003-11-30 14:52:31

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> proszę o każdą poradę co do daglezji
>
> Szkoda niszczyc pieknych drzew przycinajac je.
>
> Pozdrowienia,
> Michal

Daglezja zielona, jedlica Douglasa
- Pseudotsuga menziesii Franco to bardzo
szybko rosnące drzewo iglaste. W ojczyźnie
osiągające wys. 100 m, w Europie do 50 m.
Korona początkowo stożkowata, potem
spłaszczona przez poziomo odstające silne
konary, szeroka, nieregularna. Pączki
spiczastostożkowate, o dł. do 1 cm, brązowe.
Igły stoją promieniście lub są rozdzielone
na dwie strony; zwężone jakby w ogonek.
Nasady igieł osadzone na nieco wyniesionych,
pochyłych poduszeczkach. Igły o dł. 2- 3,5 cm,
płaskie, miękkie, zaokrąglone lub zaostrzone;
górna strona zielona, na dolnej dwa białe,
podłużne paski. Drzewo kwitnie w kwietniu
i maju. Kwiaty męskie pojedyncze pod spodem
gałązki, walcowate, żółte. Kwiaty żeńskie
w stojących szyszeczkach, o dł. 2-6 cm, zielone
lub czerwone. Daglezja tworzy szyszki we wrześniu
i październiku, są zwisające, dł. 5-10 cm, jasnobrązowe.
Kora początkowo szara, cienka, gładka,
z pęcherzami żywicy, później czerwona do szarobrązowej,
gruba, głęboko bruzdowana, miękka.
Daglezja występuje w Ameryce Pólnocnej
w strefie przypacyficznej. W środkowej Europie
sadzona w parkach. Jest najważniejszym obcym
gatunkiem drzewa w europejskim leśnictwie.
Najlepiej rozwija się na głębokich, umiarkowanie
kwaśnych, piaszczysto-gliniastych glebach.
Unika podłoży wapiennych.
Gatunek cieniolubny, wrażliwy na wiosenne
przymrozki.

Pozdrawia zwięźle boletus

4. Data: 2003-11-30 16:30:43

Od: "Iza Wójcik" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> posadziliśmy 16 drzewek .Czy można je będzie uformować jak żywopłot .może
> ktoś z was to robił ? proszę o każdą poradę co do daglezji

Mam daglezje od trzech lat i rosnie w takim szalonym pedzie , ze nie
wyobrazam sobie , przycinania jej na zywoplot. Roczny przyrost bodajze z
2002 roku to prawie 50cm. Co prawda w tym roku nie bylo az tak
spektakularnego przyrostu ale jednak tez byl nielichy.
Mam wrazenie, ze to rekordzistka wsrod iglakow. Nie mialabym sumienia
przycinac jej.

Iza Wójcik

5. Data: 2003-11-30 17:01:23

Od: "Too Old" <mjkch_no_spam@nie_chce_spamu_4me.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nadejszła wielkopomna chwila i
boletus<b...@o...pl>
napisał(a) w
swojej wiadomości
<news:bqd0ag$hfu$1@nemesis.news.tpi.pl> ,na co zmuszony
jestem odpowiedzieć :

mam do Ciebie prośbę - zaznaczaj swoje odpowiedzi w których piszesz w ten
sposób

pozwoli mi to na ich wyłowienie z mętnej wody

ps.inni też o to są niesmiało proszeni
taki jestem marudny dziś

6. Data: 2003-11-30 19:07:45

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Iza Wójcik napisał(a) w wiadomości: ...
>Roczny przyrost bodajze z
>2002 roku to prawie 50cm. [...]
>Mam wrazenie, ze to rekordzistka wsrod iglakow.

Coniektore swierki pospolite u mnie rocznie przyrastaja o jeden metr. (nie
co roku oczywiscie)

Pozdrawiam,
Bpjea

7. Data: 2003-11-30 19:09:09

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Jurek napisał(a) w wiadomości: ...
>Czy można je będzie uformować jak żywopłot [...]

Tak. Sam tego nie robilem.

Pozdrawiam,
Bpjea

8. Data: 2003-12-01 04:23:30

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mam do Ciebie prośbę - zaznaczaj swoje odpowiedzi w których piszesz w ten
> sposób

Tzn. mam pisać na czerwono ?:-)

Pozdrawia (ale o co chodzi) boletus

9. Data: 2003-12-01 06:28:25

Temat: Re: deglezja OT
Od: "Too Old" <mjkch_no_spam@nie_chce_spamu_4me.pl> szukaj wiadomości tego autora

<news:bqefom$omt$1@atlantis.news.tpi.pl> ,na co zmuszony
jestem odpowiedzieć :

> Tzn. mam pisać na czerwono ?:-)
>
> Pozdrawia (ale o co chodzi) boletus

hmm,wydawałeś sie bystry ,a tu takie pytanie ..

chodzi o to,aby jakoś odróżnić przekomarzanie od postów na temat -
przyznam,że miło by było gdyby przyjęła się tu reguła,że jak ktoś zaczyna
pleść 3po3 to w temacie dodaje dwie literki : OT

--
kochany rekinek- J.Krzysztof Chiliński mjkch_no_spam@nie_chce_spamu_pnet.pl
Milanówek ,a obok stolica Państwa Urzędników

10. Data: 2003-12-01 15:42:45

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> hmm,wydawałeś sie bystry ,a tu takie pytanie ..

Nie znam tych umownych znaków
złożonych z dużych liter. W języku
polskim nie ma takowych.

> pleść 3po3 to w temacie dodaje dwie literki : OT

Napisałem co nieco o daglezji.
To chyba nie było plecenie
o dupie Maryny ?

Pozdrawia boletus-cymbał

Jatropha
sosna
[OT?] Trawnik w domu
Ogród mój.
róża rdzawa i berberys zwyczajny - szukam