[OT?] Trawnik w domu

1. Data: 2003-11-30 11:22:11

Temat: [OT?] Trawnik w domu
Od: "Łukasz L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze odrobine offtopik, ale...

Czy ktos moglby powiedziec, jakie sa najwieksze przeszkody w zamienieniu
jednego pokoju w mieszkaniu w trawnik?
W tym pokoju nie byloby nic oprocz trawy na ziemi. Ew. jakas przyjemna
tapeta :)

Poki co wymyslilem nastepujace problemy:

- potrzebna jest ok.30-centymentowej grubosci warstwa ziemi,
- potrzebna jest dobra wentylacja i wymiana wilgoci,
- potrzebne jest dobre naswietlenie.

Dalej, zastanawiam sie, czy od mikroklimatu nie przegnilyby sciany. Wiec -
jak je ewentualnie impregnowac? Ktos mialby pojecie?
Czego tak naprawde potrzeba naszej trawie do zycia? Jak to wyglada z
wilgotnoscia, temperatura, naslonecznieniem. Jaka ma tolerancje?

Dziekuje piknie i slonecznie za odpowiedzi czy sugestie

Pozdrawiam
Lukasz L.

2. Data: 2003-11-30 11:45:51

Temat: Re: [OT?] Trawnik w domu
Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukasz L." <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wilgotnoscia, temperatura, naslonecznieniem. Jaka ma tolerancje?
>
> Dziekuje piknie i slonecznie za odpowiedzi czy sugestie

Wiesz co, nie obraź się za pytanie które mnie nurtuje. Czy zakładasz jakiś
ekskluzywny "wesoły domek"?
O trawie wiem tyle, że źle się komponuje ze ścianami.

--
Pozdrawiam Halina
pisząc na priv usuń nospam.

3. Data: 2003-11-30 11:55:28

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ekskluzywny "wesoły domek"?
> O trawie wiem tyle, że źle się komponuje ze ścianami.

Na ścianach będzie mech:-)

Pozdrawia boletus

4. Data: 2003-11-30 20:05:23

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jednego pokoju w mieszkaniu w trawnik?
> W tym pokoju nie byloby nic oprocz trawy na ziemi. Ew. jakas przyjemna

trawnik w ogrodzie zimowym ew. na przeszklonej loggi. Sufit też musi być ze
szkła, żeby trawa rosła do góry..
Goldie

5. Data: 2003-12-01 01:50:04

Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Łukasz L. <l...@p...onet.pl> wrote:

> W tym pokoju nie byloby nic oprocz trawy na ziemi. Ew. jakas przyjemna
> tapeta :)

lokator z piekła rodem?

moon

6. Data: 2003-12-01 08:27:38

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Łukasz L. <l...@p...onet.pl> napisał(a):
> Moze odrobine offtopik, ale...
> Czy ktos moglby powiedziec, jakie sa najwieksze przeszkody w zamienieniu
> jednego pokoju w mieszkaniu w trawnik?

Sąsiedzi.
;-)))

[...]
> - potrzebna jest ok.30-centymentowej grubosci warstwa ziemi,
[...]

5-6 wystarczy i wcale to nie musi być ziemia.

> Czego tak naprawde potrzeba naszej trawie do zycia? Jak to wyglada z
> wilgotnoscia, temperatura, naslonecznieniem. Jaka ma tolerancje?

Pomieszkaj w lecie w namiocie rozbitym na trawniku. Myslę, że 2 tyg.
ci wystarczą na obserwacje. Szczególnie jak zwiniesz namiot to wiele
się dowiesz.

> Dziekuje piknie i slonecznie za odpowiedzi czy sugestie

Kup sobieparę metrów kwadratowych - na początek - trawnika z rolki
i rozłóż na grubej folii, takiej do oczek wodnych.
Po paru dniach zdobędziesz doświadczenie.
Podziel się nim z nami bo jak widzisz nikt jeszcze na to nie wpadł!
Acha, powiedz czym zamierzasz kosić?
;-)))

pozdr. Jerzy

7. Data: 2003-12-01 09:13:32

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Po paru dniach zdobędziesz doświadczenie.
> Podziel się nim z nami bo jak widzisz nikt jeszcze na to nie wpadł!

Kozą ?:-)))

Pozdrawia eko-logicznie boletus

8. Data: 2003-12-01 10:17:02

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> wrote in message

> Kup sobieparę metrów kwadratowych - na początek - trawnika z rolki
> i rozłóż na grubej folii, takiej do oczek wodnych.
> Acha, powiedz czym zamierzasz kosić?
> ;-)))

A czy nie byłoby najrozsądniej kupować tę trawę raz na jakiś czas
(powiedzmy - trzy tygodnie) i po wykorzystaniu (koza? golf?) wyrzucać?
:-))))
Mam nadzieję, że pomyślałeś też o rozmaitych owadach/szkodnikach/grzybach,
które mogą się najzupełniej legalnie znaleźć w podłożu i rozleźć Ci po
reszcie mieszkania? :-D

Pozdrawiam (przewidująco), Basia.

9. Data: 2003-12-01 10:35:02

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam nadzieję, że pomyślałeś też o rozmaitych owadach/szkodnikach/grzybach,
> które mogą się najzupełniej legalnie znaleźć w podłożu i rozleźć Ci po
> reszcie mieszkania? :-D
>
> Pozdrawiam (przewidująco), Basia.

Wg sugestii Moon'a diabełków
chleb to powszedni:-))

Pozdrawia boletus

10. Data: 2003-12-01 10:35:56

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz <b...@i...pl> napisał(a):
[...]
> A czy nie byłoby najrozsądniej kupować tę trawę raz na jakiś czas
> (powiedzmy - trzy tygodnie) i po wykorzystaniu (koza? golf?) wyrzucać?

To własnie miałem na myśli proponując trawnik z rolki i prosząc o podzielenie
sie doswiadczeniami.

Ciekaw jestem, czym kieruje sie ktoś chcący miec trawnik na podłodze?
Bo 1000 razy oryginalniejsze byłoby akwarium typu mozaika lub labirynt
leżące na całej podłodze. Nieprawdaż?
I to jest wykonalne, żeby było weselej.
Pozdrawiam Jerzy

Ogród mój.
róża rdzawa i berberys zwyczajny - szukam
cebula w doniczce
Co z tą zimą - Jerzy odezwij się!
Cycas revoluta - RATUJCIE