dializa

1. Data: 2002-06-17 15:11:01

Temat: dializa
Od: "ejja" <e...@w...tarnow.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam:)

Niewiele wiem o tym temacie : dializa - prawie nic. Oprocz informacji od
lekarza ze konieczna jest dializa kogos z rodziny 4 razy dziennie. Jedna
nerka zostal usunieta wiele lat temu, druga juz prawie nie funkcjonuje. Czy
istnieje jakies cos, nawet nie wiem dobrze o co pytam, ktore by ulatwilo
zycie choremu, slyszalam o mozliwosci robienia dializy w nocy, ze istnieje
jakies urzadzenie i czego wlasciwie powinnam szukac. Dziekuje za kazda
informacje.

ejja

2. Data: 2002-06-17 15:28:23

Temat: Re: dializa
Od: "ejja" <e...@w...tarnow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> przeszczep???
znajac chorego, nigdy by sie na to nie zgodzil.

> ale przyznaje, ze nie ma potrzeby dializowania 4 x na dobe

tez wydawalo mi sie dziwne,ze az 4 razy dziennie, moze w poczatkowej fazie
inf. ta przekazalam mi rodzina po rozmowie z lekarzem. Nie znam sie
zupelnie na tym Usiluje wlasnie cokolwiek sie dowiedziec.

ejja

3. Data: 2002-06-17 16:23:10

Od: "m" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Czy
> istnieje jakies cos, nawet nie wiem dobrze o co pytam, ktore by ulatwilo

przeszczep???
jezeli jest mozliwy
moj ojciec na niego czeka

4. Data: 2002-06-17 16:30:43

Od: "regen" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ejja" <e...@w...tarnow.pl> napisał w wiadomości
> [...]
istnieje
> jakies urzadzenie i czego wlasciwie powinnam szukac. Dziekuje za kazda

Witam

Prawdopodobnie 4 x w tygodniu albo 4 godziny dziennie . Dializę czasem
stosuje się wiele godzin w ciągu dnia .
Przy terminalnej niewydolności nerek jedyną szansą przeżycia jest
przewlekła dializoterapia lub przeszczep nerki .
Najlepiej porozmawiaj o tym z lekarzem prowadzącym

Pozdrawiam

regen

5. Data: 2002-06-17 19:26:46

Od: "Horche" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest tez cos co nazywa sie dializa otrzewnowa (podobno stosowana od
niedawna) - sluzy do tego urzadzenie o nazwie cykler - robi sie przetoke i
podlacza na noc chorego do tego urzadzenia - urzadzenie wpompowuje do
otrzewnej gdzies okolo 10 l plynu, ktory oczyszcza organizm z toksyn, a
potem go wypompowuje do wiaderka itp. Szczegolow tego nie znam - mam cioce,
ktora ma takie urzadzenie - jedynym warunkiem jest zachowanie sterylnosci
przy zakladaniu i sciaganiu tego urzadzenia inaczej moze nastapic zapalenie
otrzewnej. Urzadzenia te sa firmy Baxter - jak lekarz cos takiego zaleci to
zarowno urzadzenie jak i worki z plynami dostarcza ta firma za darmo (placi
kasa chorych).

Pozdrawiam

Horche

6. Data: 2002-06-17 19:40:51

Od: "ejja" <e...@w...tarnow.pl> szukaj wiadomości tego autora

. Urzadzenia te sa firmy Baxter - jak lekarz cos takiego zaleci to
> zarowno urzadzenie jak i worki z plynami dostarcza ta firma za darmo
(placi
> kasa chorych).

refundowane sa podobniez tylko one plyny do dializy.
Sluszalam juz o wpozyczaniu przez szpitale , ale chyba nie ma ich duzo .
Na ile juz sie zorientowalam dzieki waszej pomocy (dziekuje za majle na priv
i na grupie)
jest to bardzo drogie urzadzonko ten cykler.

ejja

7. Data: 2002-06-18 08:35:50

Od: "m" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> znajac chorego, nigdy by sie na to nie zgodzil.

chyba nie rozumiem???
przeszczep ratuje zycie, odciaza chorego (dializa out)
chyba wiesz jak wyglada dializa, jakie jest to meczace i czasochlonne
poza tym nie daje nadzieii na zycie wieczne...niestety
chorzy zazwyczaj chca przeszczepu, tylko nie zawsze moga go miec
no i problem z dawca
ode mnie nie chcieli wziac na przyklad dla ojca bo mam 28 lat i nie rodzilam
wiec to mnie wykluczylo
no i czeka juz 5 miesiac

magda

8. Data: 2002-06-18 23:26:22

Od: "Adam 'aimsoft' Michalski" <a...@p...mini.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ode mnie nie chcieli wziac na przyklad dla ojca bo mam 28 lat i nie
rodzilam
> wiec to mnie wykluczylo

A co ma rodzenie do tego?

9. Data: 2002-06-19 08:27:25

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam 'aimsoft' Michalski wrote:

> rodzilam
>
> A co ma rodzenie do tego?

Przed urodzeniem dziecka trzeba przeżyć dziewięciomiesięczną ciążę. Nawet
kobiety z dwiema nerkami mają czasem z tym problemy.

Leszek

10. Data: 2002-06-19 08:28:24

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

> rodzilam
>
> A co ma rodzenie do tego?

Przed urodzeniem dziecka trzeba przeżyć dziewięciomiesięczną ciążę. Nawet
kobiety z dwiema nerkami mają czasem z tym problemy. Po pobraniu jednej
nerki do transplantacji kobiecie zostaje tylko jedna nerka.

Leszek

Zamiennik skóry
Zamiennik skóry
kolano