dieta a zdrowie...

61. Data: 2006-11-09 21:53:49

Temat: Re: dieta a zdrowie...
Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szczepan Białek" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
news:eit4vv$76r$1@node4.news.atman.pl...

> Użytkownik <j...@n...pl>
>
> Pisałeś wcześniej że KONIECZNE jest aby w jednym posiłku były wszystkie
> aminokwasy i że tylko produkty zwierzęce to zapewniają. O.K. O tłuszczach
> pisałeś że może być ich mniej jeżeli jest otyłość a jeżeli szczupły zje
> więcej to nie przytyje bo przez niego przeleci. Też O.K. Po co więc
> piszecie że ten stosunek jest konieczny. Wystarczy napisać tak jak w bajce
> "mięso chude jest bez smaku" należy jeść tłuste. Sugestia że jest to
> konieczne w każdym posiłku odstraszy każdego.

Miły Szczepanie! Nie muszą być wszystkie aminokwasy w jednym posiłku, nigdy
tak nie pisałem. Chodziło o posiłki w skali całej doby. Nie mogę pisać, że
proporcja nie jest konieczna, ponieważ stosunek BTW w DO jest najważniejszą
rzeczą. Jest to dieta matematyczn (dość trudna w początkowej fazie). A ja
nikogo do niej nie przekonuję, bo nie takie jest moje zamierzenie.
Pozdrawiam Jurek M.

62. Data: 2006-11-10 09:08:37

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@n...pl>> Użytkownik "Szczepan Białek"
<s...@w...pl> napisał w wiadomości

> Miły Szczepanie! Nie muszą być wszystkie aminokwasy w jednym posiłku,
> nigdy tak nie pisałem. Chodziło o posiłki w skali całej doby.

Bezpieczniej mówić o godzinach i tak wcześniej pisałeś.

> Nie mogę pisać, że proporcja nie jest konieczna, ponieważ stosunek BTW w
> DO jest najważniejszą rzeczą. Jest to dieta matematyczn (dość trudna w
> początkowej fazie).

Tę stronę medalu zostaw dla studentów (aby ich gnębić i zabić w nich apetyt
na głupoty) i ośrodków zamkniętych. Każda trudna teoria powinna mieć wersję
uproszczoną.

A ja nikogo do niej nie przekonuję, bo nie takie jest moje zamierzenie.

Szkoda. Szef usiłował przekonać Rząd i PAN. Teraz są ku temu warunki:

1. Jakiś tam kraj zabronił sprzedaży napojów słodzonych dzieciom.

2. "jakiś tam "the American Journal of Clinical Nutrition. ARS is the U.S.
Department of Agriculture's chief scientific research agency." podaje że
mamy jeść 130g węglowodanów (>The recommended dietary allowance for daily
carbohydrate intake for adults and children is130 grams, which is based on
how much glucose the brain needs.), bo inaczej to grozi nam katarakta.

Jak przedstawisz to itp. to będzie im łatwiej podjąć decyzję bo nikt nie
chce być zaściankiem Europy. Jak się zgodzą na 130 to będzie pełny sukces bo
będziesz ładował na talerze kartofli do poziomu 130 a wiekszość połowę
zostawi. Będzesz miał argument do wniosku o nowelizację. Ja bym przekonał
nawet naszą gwiazdeczkę (R*). Zaczął bym od pochwalenia sukienki.

Pozdrawiam S*.

63. Data: 2006-11-10 12:24:25

Od: "ryou.ko" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczepan Białek napisał(a):

>Ja bym przekonał
> nawet naszą gwiazdeczkę (R*). Zaczął bym od pochwalenia sukienki.

Give it a try. Aha, "zacząłbym", po ortografii już jest na minus;).

pzdr.
R*

64. Data: 2006-11-10 21:04:21

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ryou.ko" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> Give it a try. Aha, "zacząłbym", po ortografii już jest na minus;).
>
> pzdr.
> R*
Wiedziałem że to zauważysz. Odpowiem jutro bo teraz oglądam tenisistki.
Pzdr. S*

65. Data: 2006-11-11 09:36:35

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ryou.ko":

> Give it a try. >

Początek mamy za sobą. Teraz o losach węglowodanów na terenie Polski:

1, Dawniej zamożni żywili się białkiem zwierzęcym (praktycznie dieta
niskowęglanowa) a biedni roślinnym (dużo skrobi - praktycznie dieta
niskotłuszczowa). Średniacy byli na diecie POŚREDNIEJ. Wyników nie pamiętam.
2. Wymyślono cukier i hasło "Cukier krzepi". Wzrosło spożycie we wszystkich
trzech grupach. Najmniej w pierwszej bo wykwintne lody i bite śmietany są
niskowęglowodanowe mimo słodkiego smaku. Wyniki niezbyt chwalebne bo:
3. Ogłoszono że "Cukier (prosty) to biała śmierć" a skrobia cacy. Zalecono
więc powrót do stanu poprzedniago. Ale naród nie dał sobie odebrać ani
ziarenka (oczywiscie są wyjątki). Wyniki bez zmian.
4. Nic dziwnego że pojawiły się nowe diety jak: "Nie wolno łączyć białek z
węglowodanami" Dla mięsożernych oznacza to dietę niskowęglanową - dla
pozostałych POŚREDNIĄ, bo wolno mięszać "paliwa" ( tłuszcze z węglowodnami).
Wyniki trochę lepsze ale niezadawalające.
5. Pojawia się Kwaśniewski ze swoim odkryciem: "Nie wolno mięszać paliw".
Wolno stosować dietę niskowęglowodanową (tak lokalizuje ją Instytut
Żywienia - Kwaśniewski ochrzcił ją "Optymalna") albo niskotłuszczową
(Kwaśniewski ochrzcił ją "Japońska"). NIE WOLNO stosować diety "POŚREDNIEJ".
6. Światowa wierchuszka (nie tylko PAN) opowiada się za dietą
niskotłuszczwą. Wszędzie wisi pełno "Piramid zdrowia". Czy maja rację?
Trzeba tu uwzględnić że:
6.1 Dieta Kwaśniewskiego nie jest dietą wysokotluszczową.Pisze on "Nie
należy liczyć kalorii (czyli tłuszczu) Natura załatwi to sama. Zaleca od 1,5
(dla otyłych) do 7 (dla rabinów) gramów tłuszczu na gram białka. Jest to
dieta niskowęglowodanowa bez narzucania ilości tłuszczu. Leczenie określonej
choroby to inna bajka.
6.2 Dita niskotłuszczowa jest w naszym wydniu bez smaku i trudno będzie ją
upowszechnić. Ludzie będa na POŚREDNIEJ lub - tak jak M. Bieniek - na
niskowęglowodanowej nie wiedząc o tym.
6.3 Trzeba się przyjrzeć skrobi. Jeżeli słuszną jest zasada że powinno się
jeść tylko to co jest jadalne na surowo (gotowanie dozwolone) to skrobia
jest be.

Ile tu istotnych błędów?

pzdr.
S*

66. Data: 2006-11-11 09:42:38

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 6.1 Dieta Kwaśniewskiego nie jest dietą wysokotluszczową.Pisze on "Nie
> należy liczyć kalorii (czyli tłuszczu) Natura załatwi to sama

...Natura to sama tak załatwia że jak przejdziesz się po plaży w lecie to
80% społeczeństwa to najzwyklejsze spaślaki....(a 90% po 40 ce...)

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

67. Data: 2006-11-11 09:48:24

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> które przywożą ze sobą na plaże zestwy do grillowania, i wpie..ają
>te tłuste kiełbasy z konsekwencja szwajcarskiego zegarka....

A jak ktoś mówi że tyje się od węglowodanów, to ja mu współczuję.....

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

68. Data: 2006-11-11 11:40:22

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 11 Nov 2006 10:36:35 +0100, Szczepan Białek wrote:

> 6.2 Dita niskotłuszczowa jest w naszym wydniu bez smaku i trudno będzie ją
> upowszechnić. Ludzie będa na POŚREDNIEJ lub - tak jak M. Bieniek - na
> niskowęglowodanowej nie wiedząc o tym.

Etam. Po pierwsze moja "dieta" jak najbardziej zawiera węglowodany,
tyle że głównie te złożone i mało przetworzone; proste i te najłatwiej
przyswajalne staram się ograniczać. A po drugie - doskonale o tym wiem
:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

69. Data: 2006-11-11 12:13:04

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Etam. Po pierwsze moja "dieta" jak najbardziej zawiera węglowodany,
> tyle że głównie te złożone i mało przetworzone; proste i te najłatwiej
> przyswajalne staram się ograniczać.

Tak z ciekawości pytam o przykłady jednych i drugich....

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

70. Data: 2006-11-11 18:44:23

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek":
< Szczepan Białek wrote:

> Etam. Po pierwsze moja "dieta" jak najbardziej zawiera węglowodany,
> tyle że głównie te złożone i mało przetworzone; proste i te najłatwiej
> przyswajalne staram się ograniczać
.
Ile tych węglowodanów się uzbiera? Padały tu liczby: 50, 75 i 130 g (trzech
różnych autorów).

>A po drugie - doskonale o tym wiem

Wiem że wiesz (wcześniej cytowałem Twoje "Poniekąd,,,). Miałem na myśli
nazewnictwo. "Optymalna" to nazwa diety niskowęglowodanowej. Twoja ma na
imię chyba South Beach. Podaj te gramy to ją przyporządkujemy do oryginału.

Pozdr. S*

suchy kaszel od miesiąca, pulmonolog
Protopic
Grzybica