dieta dla cukrzyka?

11. Data: 2003-10-05 22:00:28

Temat: Re: dieta dla cukrzyka?
Od: "misiczka" <U...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:blq1g2$phj$1@news.onet.pl...

> wlasnie tak samo myslalam i stad moje zdziwienie gdy lekarz zalecil diete
> cukrzykow ktora czerpie energie z weglowodanwo (ok60% dziennego
> zapotrzebowania)

On się wyraził "dieta cukrzyków" - czy dokładnie określił - ile węglowodanów
powinnaś zjadać na dobę?

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
"Moda damska była zawsze najdroższą techniką opakowania"
Ambrose Gwinnet Bierce

12. Data: 2003-10-05 22:23:09

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

slawek w wiadomości news:blpv2d$sfu$1@inews.gazeta.pl pisze:

[dlugie ciach]

> To tak w skrócie na
> chłopski rozum :)

Na chlopski rozum to i motorynka na Ksiezyc mozna dojechac, a minimalizowac
wyrzuty insuliny mozna rownie dobrze poprzez rozbicie posilkow
weglowodanowych na mniejsze, rozlozenie ich przyjmowania w czasie,
przyjmowanie weglowodanow o niskim indeksie glikemicznym, jak rowniez przez
ograniczenie podazy bialka w diecie.

13. Data: 2003-10-06 04:22:06

Od: "Magda" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <U...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Magda" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> On się wyraził "dieta cukrzyków" - czy dokładnie określił - ile
> [...]
no wlasnie nie okreslil. Powiedzial tylko "przez 3 miesiace dieta scisla
taka jak dla cukrzykow"
pozdrawiam
Magda

14. Data: 2003-10-06 07:11:00

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:blq5g3$ik9$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> weglowodanowych na mniejsze, rozlozenie ich przyjmowania w czasie,
> przyjmowanie weglowodanow o niskim indeksie glikemicznym, jak rowniez

Mozna robić w ten sposób , ale praktyka jak zwykle płata figla ;))) metoda o
której piszesz jest stosowana , a hipoglikemie jak były tak są , ale wiem to
na pewno ludzie źle stosują taką diete ;)))
Slawek
P.S.
mozesz przybliżyć mechanizm stabilizacji glikemii poprzez zmniejszenie
podaży białka w diecie ?????

15. Data: 2003-10-06 07:23:50

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

slawek w wiadomości news:blr4cg$5v0$1@inews.gazeta.pl pisze:

> mozesz przybliżyć mechanizm stabilizacji glikemii poprzez zmniejszenie
> podaży białka w diecie ?????

Wydzielanie insuliny jest zwiazane z poziomem niektorych aminokwasow w
osoczu, np. leucyny i argininy. Leucyna jest aminokwasem wystepujacym w
wielu bialkach w ilosciach wzglednie duzych, wiec poziom jej stezenia w
osoczu jest dla organizmu wskaznikiem zawartosci bialek w diecie, czyli
posrednio sytosci. Insulina wplywa nie tylko na wychwyt glukozy z krwi, ale
rowniez reguluje metabolizm bialek - przyspiesza transport aminokwasow do
wnetrza komorki, obniza tempo proteolizy (rozpadu bialek na aminokwasy) oraz
intensyfikuje procesy ich syntezy.

16. Data: 2003-10-06 07:27:29

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> metoda o której piszesz jest stosowana , a hipoglikemie jak były tak
> są , ale wiem to na pewno ludzie źle stosują taką diete ;)))

A na DO w kazdym przypadku hipoglikemia znika, tak?

> [...]

wnetrza komorki, obniza tempo proteolizy (rozpadu bialek na aminokwasy) oraz
intensyfikuje procesy ich syntezy. Czyli im mniej bialka w diecie, tym
mniejsza odpowiedz insulinowa.

17. Data: 2003-10-06 08:04:53

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:blr5cn$981$1@inews.gazeta.pl...

> A na DO w kazdym przypadku hipoglikemia znika, tak?

tak

Slawek

18. Data: 2003-10-06 08:13:56

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

slawek w wiadomości news:blr7hh$h6k$1@inews.gazeta.pl pisze:

> tak

Skad mozesz to _wiedziec_, skoro:
a) nie jestes lekarzem tzw. optymalnym,
b) nie jestes tzw. doradca optymalnym,
c) nie istnieja kompletnie zadne publikacje naukowe nt. faktycznego wplywu
"diety optymalnej" na jakakolwiek chorobe?

Czy nie jest tak, ze prezentujesz tutaj swoja _wiare_ w absolutna
skutecznosc diety?

19. Data: 2003-10-06 08:19:30

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
oraz
> intensyfikuje procesy ich syntezy. Czyli im mniej bialka w diecie, tym

ale chyba te wszystkie procesy nie występuja jednocześnie i ile przykładowo
potrzeba jednostek insuliny aby przyswoić 100g cukru a ile do przerobu 100g
białka ???

Slawek

20. Data: 2003-10-06 08:24:25

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:blr83q$j9i$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> "diety optymalnej" na jakakolwiek chorobe?
>
> Czy nie jest tak, ze prezentujesz tutaj swoja _wiare_ w absolutna

Od innych ludzi , ot chocby na tej grupie i nie tylko ;))) z własnych
obserwacji , no i z innych publikacji o dietach low carb niekoniecznie DO ,
chodzi o zasade

Slawek

www.atkins.pl
Kalorie a węglowodany