dieta niełączenia

1. Data: 2004-04-24 21:43:25

Temat: dieta niełączenia
Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo prosze osoby które stosowały w/w dietę o opinie oraz przez jaki okres
ją stosowały i z jakim rezultatem.
Czy po zaprzestaniu stosowania diety nastąpił efekt jojo.
Dziękuję z góry za uwagi.

2. Data: 2004-04-24 22:41:18

Temat: Re: dieta niełączenia
Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

24 Apr 2004 23:43:25 +0200, na pl.misc.dieta, Ewa napisał(a):

> Bardzo prosze osoby które stosowały w/w dietę o opinie oraz przez jaki okres
> ją stosowały i z jakim rezultatem.
> Czy po zaprzestaniu stosowania diety nastąpił efekt jojo.

Ja stosowałam, przez 3 miesiące jakieś, dietę propagowaną przez Maję
Błaszczyszyn. Czułam się świetnie, przybyło mi energii, chudłam, czułam,
że żyję ! :) Efekt jojo owszem, nastąpił, ale to raczej dlatego, że usilnie
na niego pracowałam po zaprzestaniu diety :]

--
Eva Sheers

3. Data: 2004-04-26 06:58:34

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
okres
> ją stosowały i z jakim rezultatem.
> Czy po zaprzestaniu stosowania diety nastąpił efekt jojo.

Nie rozumiem czemu zdrowe zasady określające jakie pokarmy można ze sobą
łączyć nazywa się jakąś specjalną dietą. Podczas odżywiania należy unikać
połączeń pokarmów trawionych różnymi fermentami trawiennymi i tyle. Do
trawienia białka środowisko w żołądku jest mocno kwaśne, a weglowodany są
"obrabiane" przy pH zbliżonym do neutralnego. Dla pokarmów zawierających w
swoim składzie różne składniki, organizm sam dobiera proces trawienia i np.
najpierw trawi skrobię, a potem dopiero wydziela kwas solny dla białka.
Wszlkie pomieszanie różnych pokarmów powoduje zakłócenia w procesie
trawienia i odkładanie niestrawionych składników o organiźmie.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

4. Data: 2004-04-26 08:56:16

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trapez" <t...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> Wszlkie pomieszanie różnych pokarmów powoduje zakłócenia w procesie
> trawienia i odkładanie niestrawionych składników o organiźmie.

Czyli produkty zawierające ze swej natury i białka, i tłuszcze i węglowodany
są niezdrowe ( wszelkie nasiona, ziarna, no i mleko)
- i według tej teorii nie powinniśmy ich jeść?
Wytłumacz to zwierzętom ziarnojadom i np. wiewiórkom ;)

Krystyna

5. Data: 2004-04-26 09:09:32

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> napisał
w wiadomości news:c6iit4$sul$1@news.onet.pl...

> [...]
> - i według tej teorii nie powinniśmy ich jeść?
> Wytłumacz to zwierzętom ziarnojadom i np. wiewiórkom ;)

mylisz zwierzęta z ludźmi

6. Data: 2004-04-26 09:39:54

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> - i według tej teorii nie powinniśmy ich jeść?
> Wytłumacz to zwierzętom ziarnojadom i np. wiewiórkom ;)

Chodzi o to, że dla każdego pokarmu jest określony sposób jego przyswajania.
Najpierw trawione są jedne substancje, a inne później. Pomieszanie ze sobą
różnych rzeczy uniemożliwia zajście określonego cyklu trawiennego. Zwierzeta
nie robią sobie np. kanapek z serem lub pieczywa z drzemem, ani miesa nie
zajadają z ziemniakami, popijając jednocześnie słodkim kompotem.
A co do mleka to jest ono bardzo szkodliwe, a szkodliwośc tą można
zredukować jedynie poprzez spożywanie go jako osobny posiłek.

7. Data: 2004-04-26 12:48:25

Od: "Beata" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
usilnie
> na niego pracowałam po zaprzestaniu diety :]

a czy jest jakas stronka w internecie z dokladnym opisem i podzialem
produktów na grupy?

8. Data: 2004-04-26 14:55:27

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trapez" <t...@p...wp.pl> napisał
w wiadomości news:c6ilb9$6hr$1@news.telbank.pl...
napisał w wiadomości

> węglowodany
> >
> Chodzi o to, że dla każdego pokarmu jest określony sposób jego
przyswajania.

Czyli zasada niełączenia wyklucza u wszystkożernego człowieka
z menu nasiona, ziarna i orzechy...
Oto kilka moich kontrargumentów przeciw pomysłowi niełączenia:
1. Człowiek ze swej natury jest wszystkożercą, czyli ma
przystosowany przewód pokarmowy do trawienia bez problemów
również pokarmów zawierających wszystkie trzy podstawowe
składniki (białka, tłuszcze i węglowodany)
jednocześnie, ale przy tej okazji - warto się przyjrzeć
ich naturalnej proporcji w danym produkcie:

http://www.dieta-optymalna.info/tabele.php?cmd=show_
entry&lp=402
Proporcja BTW - 1 : 1,8 : 0,5 czyli bardzo optymalna

http://www.dieta-optymalna.info/tabele.php?cmd=show_
entry&lp=403
Proporcja BTW - 1 : 2,1 : 0,2 czyli znów obrzydliwie optymalna

http://www.dieta-optymalna.info/tabele.php?cmd=show_
entry&lp=404
Poroporcja BTW - 1 : 1,7 : 0,7 czyli też tłuszcz w tej proporcji
jest najważniejszy

http://www.dieta-optymalna.info/tabele.php?cmd=show_
entry&lp=396
Proporcja BTW - 1 : 2,6 : 0,3

http://www.dieta-optymalna.info/tabele.php?cmd=show_
entry&lp=397
Proporcja BTW - 1 : 1,7 : 0,4

http://www.dieta-optymalna.info/tabele.php?cmd=show_
entry&lp=399
Proporcja BTW - 1 : 4,3 : 0,4

http://www.dieta-optymalna.info/tabele.php?cmd=show_
entry&lp=400
Proporcja BTW - 1 : 2,3 : 0,9 :)

http://www.dieta-optymalna.info/tabele.php?cmd=show_
entry&lp=401
Proporcja BTW - 1 : 3,7 : 0,7 :)

http://www.dieta-optymalna.info/tabele.php?cmd=show_
entry&lp=398
proporcja BTW - 1 : 11,2 : 1

http://www.dieta-optymalna.info/tabele.php?cmd=show_
entry&lp=61
Proporcja BTW - 1 : 1,8 : - (ilość nieistotna)

2. Nawet w Biblii Bóg Mojżesza zaleca człowiekowi do jedzenia
NASIONA, mimo że zawierają białka, tłuszcze i węglowodany razem.
Ks.Rodz. 1,29 :
"Oto dałem wam wszelkie ziele, rodzące nasienie na ziemi
i wszystkie drzewa, które same w sobie mają nasienie rodzaju swego, aby wam
były na pokarm;[...]"
Gdyby chciał zalecać ziele i owoce, to by powiedział to bardziej
jednoznacznie, np.: "Oto dałem wam wszelkie ziele aby wam było
na pokarm i wszystkie drzewa, które mają owoce, aby wam były
na pokarm." Ale tak Bóg nie powiedział... :)

2. Również w Biblii chleb (jako produkt wytwarzany z roślin)
jest mylnie interpretowany od czasów Chrystusa, jako pokarm przez
Boga błogosławiony, natomiast ST mówi coś zupełnie odmiennego (?).
Ks.Rodz. 3,17:
"Iżeś usłuchał głosu żony twojej i jadłeś z drzewa, z któregom ci
był kazał, abyś nie jadł, przeklęta będzie ziemia w dziele twoim;
w pracach jeść z niej będziesz po wszystkie dni żywota twego.
Ciernie i osty rodzić ci będzie, a ziele ziemi jeść będziesz.
W pocie oblicza twego będziesz pożywał chleba, aż się wrócisz do
ziemi z którejś wzięty; boś jest prochem i w proch się obrócisz."
Koniec cytatu. A więc chleb był za karę.
Chleb (produkt roślinny) jednoznacznie jest tu przekleństwem dla
człowieka. Zadziwiające jak bardzo zostaliśmy omamieni kompletnie
odmienną interpretacją, że mało kto zauważa właściwy (odmienny)
sens tych kilku, zdawałoby się, prostych zdań z Biblii.
Chleb więc, jako produkt w zasadzie tylko węglowodanowy nie powinien
szkodzić, ale trudno go nazwać naturalnym produktem spożywczym dla
człowieka - wszak mąki przewód pokarmowy na
surowo nie trawi.

3. Można też porównać diety różnych gatunków gryzoni żywiących
się odmiennie i ich jakość i długość życia. I bynajmniej zasada
niełączenia nie jest kluczem w ich sukcesie w długości życia:
Wszystkożerna mysz domowa - spożywająca zwykle nasiona traw
i zbóż na równi ze zwierzęcym (owady i inne berkręgowce) żyje
przeciętnie ok. 3 mies. max. do 1,5 roku, ale w hodowli
(może zajadać przysmak żółty ser) - może żyć aż do czterech lat.
Wiewiórka żyje 10 razy dłużej niż szczur. Ptaki na ogół żyją
krótko, ale sowy, sokoły, papugi mogą dożyć ponad 100 lat,
mimo że w diecie nie stosują zasady niełączenia... ;)

> Najpierw trawione są jedne substancje, a inne później. Pomieszanie ze sobą
> różnych rzeczy uniemożliwia zajście określonego cyklu trawiennego.

Obecność tłuszczu w pokarmie świetnie spowalnia proces
trawienia i szybkość wchłaniania węglowodanów , dając przy tym
energię potrzebną do tegoż trawienia, nie wspomnę o podnoszeniu
w potrawach walorów smakowych, a jeszcze przy tym znacznie podnosi
przyswajalność pokarmu. Oczywiście ważna jest ilość
tych węglowodanów - 50-100 g/dobę, ponieważ nadmiar organizm
chętnie przetwarza na tłuszcz.

Zwierzeta
> nie robią sobie np. kanapek z serem lub pieczywa z drzemem,
> ani miesa nie zajadają z ziemniakami, popijając jednocześnie słodkim
kompotem.

1. Patrz wyżej - skład nasion i orzechów, produktów natury.
2. Jasne, ale zwierzęta zawsze dążą do zdobywania pokarmu
jak najbardziej kalorycznego, na tyle na ile potrafią, tyle że,
w porównaniu do nas, z tą umiejętnością są daleko za nami.

> A co do mleka to jest ono bardzo szkodliwe, a szkodliwość tą można
> zredukować jedynie poprzez spożywanie go jako osobny posiłek.

Zależy dla kogo szkodliwe. Szkodliwość zawsze wynika
z wcześniejszy praktyk żywieniowych. Czym skorupka za młodu... ;[
Masajowie piją mleko całe życie i im nie szkodzi. Aczkolwiek ja
wolę śmietankę niż mleko. Organizm powinien mieć stale
dostarczane dobre białka i wystarczającą ilość energii, aby na
bieżąco produkować odpowiednie enzymy i regenerować stale
zużywające się komórki choćby ścianek jelit, od jakości
i sprawności których bardzo wiele zależy w zakresie wchłaniania,
a więc i zdrowie całego organizmu. Każdy deficyt w odżywianiu
organizm uzupełnia kosztem innych tkanek. Sama zasada
niełączenia bez zwracania uwagi na jakość żywienia tego nie
załatwi - ważna jest jakość i ilość poszczególnych składników
i ozywiście unikanie trucizn, chemii, konserwantów itp.

Pozdrawiam
Krystyna

P.S. Oczywiście zaznaczam, że moje cytaty z Biblii mają tu
tylko wydźwięk dietetyczny. Inne aspekty nie mają tu znaczenia.

9. Data: 2004-04-26 16:07:20

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> napisał
w wiadomości news:c6j7uj$cbk$1@news.onet.pl...

> [...]

> jest mylnie interpretowany od czasów Chrystusa, jako pokarm przez
> Boga błogosławiony, natomiast ST mówi coś zupełnie odmiennego (?).

Krystyno, ja rozumiem, że nie każdy widział z czego robi się chleb.
Więc Cię oświecę - chleb wypieka się ze zmielonych _NASION_ .
Więc Twoje wywody o złej interpretacji, jak widzisz właśnie legły w gruzach.

Sowa

> P.S. Oczywiście zaznaczam, że moje cytaty z Biblii mają tu
> tylko wydźwięk dietetyczny. Inne aspekty nie mają tu znaczenia.

I to jest właśnie Twój poważny problem -Księga Genesis to _ALEGORIA_ a nie
książka kucharska.
To zbiór idei, nie faktów.
A już na pewno nie jest to stenopis z rozmów Boga z ludźmi na tematy
kulinarne. :>

10. Data: 2004-04-26 16:55:29

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]

> książka kucharska.
> To zbiór idei, nie faktów.
> A już na pewno nie jest to stenopis z rozmów Boga z ludźmi na tematy

Twoje zdanie mnie nie interesuje :>

Krystyna

mąki, skóra kurczaka, przypalony omlet
Jak to jest z tą herbatą ?
[MM] Maślanka
Ona chce przytyć - ja schudnąć.
kalkulator Walforda- długie i czytać najlepiej na pełnym ekranie