Re: dieta optymalna-pyt.do lekarza

From: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: dieta optymalna-pyt.do lekarza
Date: Wed, 10 Mar 2004 18:23:00 +0000
Sender: m...@o...pl@pc43.nmr.ion.ucl.ac.uk

On Wed, 10 Mar 2004 16:59:20 +0100, krzysiek wrote:

> Dowiedziałem się ,że obniża poziom cholesterolu i cofa(???) ponoć
> zaawansowanie zmian miażdżycowych tętnic.

Skąd takie wiadomości? Od akolitów Kwaśniewskiego?

> Nie mniej ma również masę wad... bo wg. mojej wiedzy dieta ta Powinna b.
> niekożystnie wpływać na wątrobę ,trzustkę ,nerki oraz jelito grube - gdzie
> poprostu brak pektyn i nnych celulozo-podobnych cukrowców. sprzyjać kamicy
> dróg żółciowych oraz prowadzić do kwasicy ketonowej....+ masę innych ...

Według współczesnej wiedzy medycznej - nie tylko na to.

> Najbardziej zależałby mi na znalezieniu grupy dyskusyjnej na łamach której
> można się zawsze zapytać....gdy się czegoś nie wie....i skożystać z
> doświadczenia innych....

Jeśli chcesz wiedzy opartej na rzetelnych badaniach klinicznych - to jej
nie znajdziesz, bo takich badań dotyczących tej diety nie było. Jeśli
chcesz słuchać propagandy - zajrzyj na grupy wymienione przez Foxa.

Zauważyłem, ze w Anglii podobną popularność jak Kwaśniewski robi Atkins.
Ostatnio w jakiejś gazecie przeczytałem artykuł, w którym napisano, że
Atkins zmarł będąc człowiekiem otyłym (16 stones), po przebytym zawale.
Nie stanowił tym samym dowodu na korzystne działanie propagowanej przez
siebie diety. Oczywiście jego zwolennicy twierdzili, ze to wszystko
kłamstwa, rozpowszechniane przez mafię lekarsko - farmaceutyczną:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek at onet pl)
*Life is too complex for oral communication*