dieta warzywno owocowa

41. Data: 2007-02-20 14:24:58

Temat: Re: dieta warzywno owocowa
Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:eretjn$44j$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> polslowkami i ogolnikami roztaczac wokol siebie aure boskiego poslanca,
> majacego wyciagnac glupi rod czlowieczy z mrokow dietetycznej niewiedzy,
> ale autorytetu ani wiarygodnosci Ci od tego nie przybedzie. Skoro niczego
> nie chcesz wyjasniac, to po co w ogole siedzisz na tej grupie? Sluzy Ci
> ona jedynie za narzedzie naganiania ludzi do gabinetu z tabliczka "starszy
> doradca zywienia optymalnego"? Czy moze do podbudowywania wlasnego ego?
> Musi byc fajnie tak sobie rzucac od niechcenia "wiem, ale nie powiem skad,
> a ty jestes glupi bo tak". Tylko ze z boku dosc komicznie to wyglada.

Mam dla Ciebie propozycję. Odkryj jeszcze raz Amerykę ... albo proch...co Ci
szkodzi...:)))
Pozdrawiam Jurek M.

42. Data: 2007-02-20 15:52:29

Od: Krystyna*Opty* <k...@a...spam> szukaj wiadomości tego autora

Carrie napisał(a):
> Załóżmy, że ktoś ma wysoki poziom cholesterolu, ale o tym nie wie, i
> nabierze chęci na dietę wysokotłuszczową. Albo jakaś krucha anemiczka
> postanowi zostać weganką, bo to zdrowe. Owszem, zdrowe - ale nie dla
> każdego.

A skąd takie rewelacje? Z wegetariańskich stron (?) ;-)
Lepiej już tego nie powtarzaj, bo to zielona propaganda.
Wprawdzie dietetycy w ostateczności uznali (eh... ta polityka...),
że dieta wegetariańska MOŻE być zdrowa ale pod warunkiem odpowiedniego
bilansowania jej składników.
Natomiast dieta wegańska dla człowieka, póki co, nie jest uznana za zdrową.

Krystyna
--
Zwierzęta się wypasają; człowiek je; ale umie jeść tylko człowiek
mądry. A.Brillat-Savarin

43. Data: 2007-02-21 19:53:08

Od: Carrie <carrie.mn@!gmail.com!> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Tue, 20 Feb 2007 16:52:29 +0100, Krystyna*Opty* wydukał(a)
nieśmiało, a wszystkim się zdawało, że to echo grało:

> A skąd takie rewelacje? Z wegetariańskich stron (?) ;-)

Nie jest to moje osobiste przekonanie, jeśli o to pytasz :) A
rewelacje - owszem, z publikacji i wypowiedzi osób, które to uważają
za słuszne.
Swoją drogą, rzadko się spotykam z postawą, gdy ktoś gorąco
zafascynowany daną dietą przyznaje, że owa dieta ma jakieś minusy :]

> Lepiej już tego nie powtarzaj, bo to zielona propaganda.

Nie ma mowy, ja na pewno propagandy siać nie będę. Za słabo się znam
na żywieniu, to po pierwsze, a po drugie - nie uznaję ślepego
fanatyzmu. Zasadniczo skłaniam się ku teorii, że wszystko jest dobre,
byle z umiarem :)
Są osoby, które twierdzą, że stosowanie diety wegańskiej jest dla nich
korzystne. Nie mam dowodów ani na poparcie tezy, ani na jej stanowcze
odrzucenie, więc proszę to uznać tylko za przykład.

> Wprawdzie dietetycy w ostateczności uznali (eh... ta polityka...),
> że dieta wegetariańska MOŻE być zdrowa ale pod warunkiem odpowiedniego
> bilansowania jej składników.

Hm, co oni mają do uznawania...? Powinni się oprzeć na badaniach lub
obserwacji osób, które stosują ten sposób żywienia, i na tej podstawie
wyciągnąć wnioski.
Kiedyś uznali, że "cukier krzepi", a potem dla odmiany, że cukier to
trucizna... Dlatego wolę do takiego uznawania podchodzić sceptycznie
:)

> Natomiast dieta wegańska dla człowieka, póki co, nie jest uznana za zdrową.

Nie zamierzam z tym polemizować :) I stosować jej też nie zamierzam.
Ale za to ciekawi mnie, skąd się biorą jej "wyznawcy", skoro nie jest
uznawana za zdrową?

Pozdrawiam, Carrie

44. Data: 2007-02-21 20:12:41

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Carrie" <carrie.mn@!gmail.com!> napisał w wiadomości

> Ale za to ciekawi mnie, skąd się biorą jej "wyznawcy", skoro nie jest
> uznawana za zdrową?

Robią to dla zwierząt ;) znaczy sobie kuku ;(

--
Slawek

45. Data: 2007-02-21 20:19:48

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Krystyno, nie siej optymalnej propagandy antywegetarianskiej. Uznanie
diet wegetarianskich za zdrowe dla czlowieka nie ma zadnego zwiazku z
polityka, lecz opiera sie na wynikach wielu badan. Kilkuset, jesli
dobrze pamietam. A odpowiednio bilansowac trzeba kazda diete, ktora ma
byc zdrowa, z czego doskonale zdajesz sobie sprawe (1:3:0,8...), tylko
publicznie wolisz udawac, ze DO to nie dotyczy.

Te same towarzystwa dietetyczne (konkretnie amerykanskie oraz
kanadyjskie) i na tych samych podstawach rowniez diete weganska uznaly
za odpowiednia dla czlowieka w kazdym okresie zycia, od dziecka do
poznej starosci.

Sorry, Carrie, ze pod twoja wiadomoscia, ale niektorych wystepujacych tu
osob nie czytuje bezposrednio, a moj czytnik nie potrafi filtrowac po
references.

46. Data: 2007-02-21 20:24:52

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na żywieniu, to po pierwsze, a po drugie - nie uznaję ślepego
> fanatyzmu. Zasadniczo skłaniam się ku teorii, że wszystko jest dobre,

Wybacz, ale słowa "skłaniam się do teorii, że wszystko jest dobre, byle z
umiarem" - jest niesamowitym banałem. Znam setki osób, które wyznają tę
teorię (bardzo wg mnie głupią, wybacz). I te osoby mają często nadwagę,
chorują na różne choroby i stale powtarzają - jem mało, i wszystko z
umiarem. I nie dostrzegają, że właśnie trzeba to zmienić, bo nie tędy droga.
Ta teoria nie sprawdza się nigdy. Bo nie wolno "żyć" teoriami... Może być
wyjatek, 1 na sto tysięcy, że odzywia się instynktownie prawidłowo (są tacy
ludzie, dożywają sędziwego wieku w dobrym zdrowiu) i poqwie, że wszystko z
umiarem, ale to wielki margines ludzi...
A dlatego przyczepiłem sie tych słów, bo zbyt wiele osób je powiela "bez
powodu"...
Pozdrawiam Jutrek M.

47. Data: 2007-02-21 20:43:56

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał w
wiadomości news:eri9g9$rsn$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> kanadyjskie) i na tych samych podstawach rowniez diete weganska uznaly
> za odpowiednia dla czlowieka w kazdym okresie zycia, od dziecka do

Tak oczywiście ;) na zasadzie że jak juz jakas rodzinę dosięgnie wegetarianizm, to
nie ma sensu walczyć z tą osobą tyko postarac się o odpowiednie ZBILANSOWANIE diety
tegoż az "choroba" minie, czyli chodzi o to żeby delikwent nie narobił sobie wiecej
kłopotów ;)

--
"Skoro juz wylazles mi z k-f i raczyles wyrazic swoja o mnie opinie,
pozwole sobie zrewanzowac sie: jestes dla mnie przykladem polglowka, i

48. Data: 2007-02-21 22:24:46

Od: Carrie <carrie.mn@!gmail.com!> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Wed, 21 Feb 2007 21:12:41 +0100, slawek wydukał(a) nieśmiało, a
wszystkim się zdawało, że to echo grało:

> Użytkownik "Carrie" <carrie.mn@!gmail.com!> napisał w wiadomości

> Robią to dla zwierząt ;) znaczy sobie kuku ;(

Weganie? Wegetarianie, to owszem, ale weganizm to chyba coś
posuniętego dalej, niż tylko niejedzenie mięsa...

Pozdrawiam, Carrie

49. Data: 2007-02-21 23:02:52

Od: Carrie <carrie.mn@!gmail.com!> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Wed, 21 Feb 2007 21:24:52 +0100, Jurek wydukał(a) nieśmiało, a
> [...]

> Wybacz, ale słowa "skłaniam się do teorii, że wszystko jest dobre, byle z
> umiarem" - jest niesamowitym banałem. Znam setki osób, które wyznają tę

Wybaczam :) Jak powiedziałam, nie jestem fanatyczką i dopuszczam, że
inni mogą mieć odmienne zdanie. Wolno im także uważać moje opinie za
głupie ;>

> [...]
> umiarem, ale to wielki margines ludzi...
> A dlatego przyczepiłem sie tych słów, bo zbyt wiele osób je powiela "bez

Widzisz, bo to rzeczywiście jest bardzo duże uogólnienie. Mogłabym
uściślać, co to znaczy konkretnie dla mnie, ale wydało mi się to
zbędne.
Może jakimś dodatkowym wyjaśnieniem będzie, że nie uważam za jedynie
słuszną jakiejś wybranej diety. Ani diety Kwaśniewskiego, ani
kapuścianej, ani wegańskiej etc. Niewykluczone, że kiedyś zmienię
zdanie i przekonam się do którejś - chociaż pewnie do tego czasu
powstanie kilkadziesiąt nowych diet, których twórcy też będą głosili,
że właśnie te są najlepsze ;)
Nie uważam, że jedzenie chleba to powolne mordowanie swojego ciała,
albo że tylko jedzenie kiełków pozwoli mi osiągnąć nirvanę :) Pozwalam
sobie na kawałek czekolady, na picie kawy, na zjedzenie porcji bigosu
albo miski czereśni - i nie sądzę, żeby mi to jakoś straszliwie
szkodziło. Wyniki badań okresowych są, jak na razie, dobre ;)

Pozdrawiam, Carrie

50. Data: 2007-02-21 23:49:37

Od: Krystyna*Opty* <k...@a...spam> szukaj wiadomości tego autora

Marcin 'Cooler' Kuliński napisał(a):

> Uznanie diet wegetarianskich za zdrowe dla czlowieka nie ma zadnego zwiazku z
> polityka, lecz opiera sie na wynikach wielu badan.

Ależ jak najbardziej ma związek, ale Ty go nie chcesz widzieć...
Ileż to paszy by się marnowało, gdyby jej nie "zagospodarowano", gdyby
ludzie sięgali tylko po najlepsze pokarmy... A tak - część ludzi robi za
paszożerców i jest gut 8-)

> Kilkuset, jesli dobrze pamietam.
No cóż... wielopoglądowość w nauce - to już dla mnie nic nowego.
> A odpowiednio bilansowac trzeba kazda diete, ktora ma
> byc zdrowa, z czego doskonale zdajesz sobie sprawe (1:3:0,8...), tylko
> publicznie wolisz udawac, ze DO to nie dotyczy.

I oczywiście codzienne bilansowanie masz już we krwi... ;-)

> [...]
> kanadyjskie) i na tych samych podstawach rowniez diete weganska uznaly
> za odpowiednia dla czlowieka w kazdym okresie zycia, od dziecka do
Jasne, uznały - bo im się to OPŁACA. Za kasę WSZYSTKO można udowodnić.
Póki co, to TY siejesz niezdrową propagandę:

http://kobieta.gazeta.pl/edziecko/1,54930,3789602.ht
ml
http://www.maluchy.pl/artykul/191
http://glinki.com/?l=gga0c3
http://glinki.com/?l=gk85em ... :-)

Dzięki takiej propagandzie naiwne weganki w ciąży ryzykują zdrowie swoje
i swoich dzieci... niestety... :-(

Krystyna
--
Każdy stosuje taką dietę, na jaką mu rozum pozwala.

Słodkości..
Co to jest indeks Dietmana?
Stereo 3D photography capture stereoscopic still and motion images
Pomysl na dobre zywienie
Poswiec chwile studentowi. [SPAM?]