dla nie majacych czasu [P]

1. Data: 2003-06-06 07:34:36

Temat: dla nie majacych czasu [P]
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nic nowego nie podaje, stare i znane, ale moze jakims biednym, glodnym
studentom sie przyda;-P

porcja na dwie bardzo zarloczne osoby albo na cztery srednio glodne

400 g makaronu swiderki albo spagetti (ja wole swiderki, wygodniej sie je)
15 plastrow wedzonki krotoszynskiej (no, z 20 deko tego bedzie na pewno)
(moze byc chudy boczek, jezeli ktos woli, no i taniej)
4 jaja
2 lyzki oleju
galka muszkatulowa, bialy lub czarny pieprz
starty parmezan albo twardy polski zolty ser

Makaron ugotowac we wrzacej osolonej wodzie al dente. Odcedzic.
Wedzonke pozbawic twardych blon z brzegu, pokroic w paski albo male kawalki,
jakie tam chcecie, podsmazyc na oleju, zeby przestala byc surowa, dorzucic
makaron, wymieszac, chwile smazyc. Wbic jajka, dokladnie wymieszac z
makaronem, popieprzyc, pomuszkatulowac (nie za duzo, do smaku tylko). Sol
moze okazac sie niepotrzebna, taka wedzonka jest slona jak diabli.
Jajko powinno sie sciac, ale nie na sztywno.
Rozkladac porcje na talerz i posypywac drobno startym serem.
Smacznego.
W sumie robi sie tyle czasu, ile gotuje sie makaron. I jest pycha.

pozdrawiam z pochmurnego Gdanska
wknpim

1. Data: 2003-06-06 20:19:26

Temat: Re: dla nie majacych czasu [P]
Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dans la news:bbpg5f$48r$1@atlantis.news.tpi.pl,
Wkn <w...@w...pl> a écrit:
> [...]
> Smacznego.
> W sumie robi sie tyle czasu, ile gotuje sie makaron. I jest pycha.

No, taka polska wersja "swiderki alla carbonara" :-)

> pozdrawiam z pochmurnego Gdanska

a ja z upalnego Paryzewa

> wknpim

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2003-06-08 12:34:19

Od: Bożena <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorotko, to swietne danie :-) Ja podobnie robie falszywa carbonare
;-)

Falszywa carbonare

Makaron ugotowac al dente. Gdy sie gotuje, robimy sos. Roztrzepac w
misce ze dwa jajka, do tego wlozyc kilka lyzek gestej smietany,
duuzo startego na tarce o malych oczkach zoltego sera (w ideale
parmezan...) i drobno posiekane plastry mocno wedzonej szynki
(chodzi o zapach), troche soli i pieprzu (najlepiej swiezo
mielonego). Dobrze wymieszac i zalac tym sosem goracy makaron. Na
talerzu mozna posypac jeszcze parmezanem, no i jakies dobre winko do
tego.... mniam...

To byl sos na okolo 2 porcje ;-)

Bozenka z Wilna :o)
www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk
moja stronka http://bozena.host.sk

1. Data: 2003-06-09 07:09:23

Od: "Maja" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> napisal w wiadomosci
> Dorotko, to swietne danie :-) Ja podobnie robie falszywa carbonare
> ;-)
>
> Falszywa carbonare

dlaczego falszywa?
tzn.: ja bardzo czesto jak robie spagetti wlasnie z takim [podobnym] sosem
to mowie [i jestem swiecie przekonana], ze to carbonare.
[ja dodaje jeszcze troszke bazylii i temuy podobnych przypraw].
czy 'prawdziwa' carbonare ma cos jeszcze?

--
zaciekawiona: ja

1. Data: 2003-06-10 21:39:30

Od: Bożena <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maja wrote:

> dlaczego falszywa?
<...>
> zaciekawiona: ja

"Falszywa" dla tego, ze w prawdziwej podobno ma byc smazony boczek i
cebula... <== tu moze niech wyowiedza sie znawcy ;-) ale jakos dla
mnie taka "smazona" wersja jest srednio smakowita (albo moze nie
potrafie zrobic dobrze), to mam swoja falszywa, ktora wcale nie jest
zla ;-)

Bozenka z Wilna :o)
ICQ 81838200 http://bozena.host.sk
www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk

1. Data: 2003-06-11 07:30:23

Od: "Maja" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> napisał

> "Falszywa" dla tego, ze w prawdziwej podobno ma byc smazony boczek i
> cebula...

aaaaaaha :)
ok. boczku akurat ja uzywam. fakatycznie przynajmniej jak dla mnbie nei ma
dla boczku zamiennika.. :))
a z cebulka jeszcze nie eksperymentowalam ;)

dzieki za wyjasnienie i

Maja

** Dla komputera nie ma rzeczy niemożliwych z wyjątkiem tych, których od
niego wymagamy. **

1. Data: 2003-06-11 09:26:44

Od: dorota bugla <o...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bożena napisał:
> "Falszywa" dla tego, ze w prawdziwej podobno ma byc smazony boczek i
> cebula... <== tu moze niech wyowiedza sie znawcy ;-)

wypowiedz znawcy ;>>>
spaghetti
jajka
kilka plasterkow boczku wedzonego
dwa lub trzy zabki czosnku
lyzka masla
pieprz
sol
makaron al dente
rozgrzewamy maslo, boczek kroimy i wytapiamy
wrzucamy całe, obrane zabki czosnku, by zbrazowialy letko, po czym je
wyjmujemy
wrzucamy makaron na patelnie, wbijamy do niego jajka i podgrzewajac
mieszamy az jajka sie zetna

to jest podstawowa carbonara wg ksiazki Culinaria Italia

do tego mozna.. acz nie trzeba: parmezan, sos smietanowy, sos
serowo-smietanowy i rozne ziolka

oshin, maniak makaronowy
--
oshin