dlaczego powracamy do korzeni?

21. Data: 2004-03-08 21:53:51

Temat: Re: dlaczego powracamy do korzeni?
Od: "slawek" <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basiou" <b...@w...serwery.pl> napisał w
wiadomości news:11618051807.20040308163213@wytnij-toniewinne.se
rwery.pl...

> A w szkole mowili: kon ma wiekszy mozg od czlowieka, tylko co z tego?

spaliłas powiedzenie ;) mówiło sie że koń ma dużą głowe to cię wysłucha ,
natomiast czy w tej głowie jest większy mózg ;) oj to bym polemizował

Slawek

22. Data: 2004-03-08 21:59:41

Od: "slawek" <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

> Czyli jak się przytyje, to się głupieje?

a czy swiadome doporowadzenie sie do nadwagi uważasz za rozsądne ???

Slawek

23. Data: 2004-03-08 22:39:49

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "klamliwa eulalia" <a...@r...megapolis.pl> napisał w
wiadomości news:c2ict3$2a24$1@mamut.aster.pl...

> "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> wrote in message

> ksiazki, leszku ksiazki....................

Kiepskie książki czytasz.

> związkami
>
> hmmm a co to ma do wykorzystywania powierzchni mozgu??

Też ma znaczenie - większe odprowadzanie ciepła.

hem??? twierdzisz ze
> cala powierzchnia mozgu jest funkcjonalnie obarczona???

Pracuje objętość, a powierzchnia odprowadza ciepło.
Gdyby cała objętość mózgu na raz pracowała, to by Ci się głowa zagotowała w
parę minut.

> energii,
> >
> heh, no tak? masz jakis mozg z tamtego okresu??? widziales?

Mam referat na ten temat prof. Wiercińskiej.

> nie wyjasniles mi nadal po co mi wiekszy mozg skoro jego funkcjonalnosc
jest
> nizsza??

Znów sypiesz jakimiś mitami z wątpliwych (wegetariańskich?) źródeł.
Przecież czytałaś cytat, który zamieściłem na grupie. Jak nie to powtórzę:

"Szczęśliwi łowcy i zbieracze epoki paleolitu"
PROBLEMY 2/1984

"Badania archeologiczne dowiodły, że ludzie pa­leolitu byli mistrzami w
swych
specjalnościach. Do perfekcji opanowali obróbkę podstawowego su­rowca
tamtych czasów - kamienia. Techniki roz­łupywania, łamania, załuskiwania
trudne są dziś do naśladowania nawet z pomocą żelaznych na­rzędzi. Swego
rodzaju arcydziełami są potężne tłu­ki pięściowe paleolitu dolnego,
obustronnie retuszowane, przybierające kształt liścia groty oszcze­pów
paleolitu górnego czy mikrolityczne groty strzał okresu mezolitu.
Ci dawni mistrzowie sztuki kamieniarskiej po­trafili również doskonale
władać swymi narzędzia­mi. Świadczą o tym chociażby odnalezione przez
archeologów miejsca ich zbiorowych łowów. Nie­które z nich zawierają
szczątki kilku tysięcy zwie­rząt zabitych przez człowieka uzbrojonego
jedynie w oszczepy zakończone kamiennymi ostrzami."

Pozdrawiam
Leszek

24. Data: 2004-03-08 22:49:10

Od: " goondoljerzy" <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

klamliwa eulalia <a...@r...megapolis.pl> napisał(a):

> a tak mnie naszlo....
> dlaczego wszyscu na hurra chca sie odzywiac jak barbarzyncy, ludzie
> pierwotni i dinozaury???
> ze to niby najlepsza dieta dla czlowieka?? a niby dlaczego??? teraz w XXI
> wieku najlepsza dieta jest dieta dzikusa z maczeta co to czasem 30 lat
> dozyl???
> nie rozumiem......

Przecież mamy teraz potrzebe na powrot do korzeni. Murzyni przypominaja sobie
ze pochodza z afryki, ambitni szukaja swoich szlachetnie urodzonych przodkow,
miastowi emigruja na przedmiescia lub na wies, w naszej Polsce odradza sie
wiara w światowida itd, itp. Ludzie coraz gorzej sie czuja w cywilizacji jaka
stworzyli i tesknia do czasow gdy zylo sie lepiej, prosciej, blizej natury.
Mnie osobiscie z kolei bardzo dziwi powszechnosc osadu ze kiedys ludzie
glownie chorowali, biegali z maczetami i umierali w wieku 30 lat. A przeciez
o dawnych ludziach i cywilizacjach wiemy bardzo, bardzo malo. Pare lat temu
gdzies w gorach (nie pamietam juz gdzie)odmrozono doskonale zachowane cialo
mezczyzny sprzed wielu tysiecy lat . Jedno mnie zaciekawilo: uczeni byli
mocno zadziwieni dobrym krojem i wykonaniem odziezy oraz przedmiotow
osobistych pradenata. W/g nich pewnie powinien byl okręcać się
niewyprawionymi skórami.

25. Data: 2004-03-08 23:01:55

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "slawek" <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> a czy swiadome doporowadzenie sie do nadwagi uważasz za rozsądne ???

No choopaaaki, ale czemu nie zauważacie kolejności zdarzeń?
Przecież wg Waszej teorii jest tak:
osoba nie przytyta (czyli o teoretycznie lepszej korelacji masa mózgu - masa
ciała) jest niby mądrzejsza, a mimo to tak je, że jej "proporcje" mózg- waga
się zmieniają na gorsze (czyli głupio robi).
A jak już zgłupieje, to nagle niby zaczyna się odżywiać inaczej - czyli
mądrzej robi.
No coś Wam nie wyszło tak jak powinno. :)

Sowa

26. Data: 2004-03-08 23:14:54

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jurek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> :(((((((((((((( uwazasz ze "masowe" dodawanie sobie kilogramow jest
> objawem inteligencji?

Więc jak to jest? Szczupli są durniejsi od puszystych, choć maja lepsze
proporcje mózgowo-ciałowe?

> ludzkości?
>
> mozgu nie nosi sie w "reklamowce" , a wscisle okreslonym miejscu i miejsce
> to jest najlepiej chronionym w naszym organizmie. Natura jest logiczna,
ale
> tego tez nie uznajesz.

Ja nic nie pisałam, że one noszą głowy w reklamówkach.
Ja tylko pokrętnie zwracam uwagę, że można mieć łeb jak wiadro, mózg jak
balon i nic z tego nie wyniknie pozytywnego, bo nie wielkość a budowa mózgu
i jego struktura ma w tym wypadku kluczowe znaczenie.
Neandertalczycy mieli wielkie łby i do czego ich to doprowadziło?!

> poglebienie znajomosci anatomii nie zaszkodzi, a jak temat nie zrozumiany
> zawsze mozna poszukac informacji, chociazby w "sieci"

Wyczytałeś tam, że li i jedynie, proporcje wagowo-wielkościowe się liczą?

Sowa

27. Data: 2004-03-08 23:55:33

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Sowa w wiadomości news:c2iupc$4im$1@news.onet.pl pisze:

> Wyczytałeś tam, że li i jedynie, proporcje wagowo-wielkościowe się
> liczą?

Powszechnie bowiem wiadomo, ze im komputer zajmuje wiecej miejsca, tym jest
lepszy i szybszy, niezaleznie od daty produkcji.

28. Data: 2004-03-09 06:59:28

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Więc jak to jest? Szczupli są durniejsi od puszystych, choć maja lepsze
> proporcje mózgowo-ciałowe?

moze jednak czytaj co SAMA piszesz :(

> [...]
> i jego struktura ma w tym wypadku kluczowe znaczenie.
> Neandertalczycy mieli wielkie łby i do czego ich to doprowadziło?!

mieszasz! nie wielkosc "lba" ma znaczenie, a stosunek mozg : "cialo"
obslugiwane przez ten mozg

> Wyczytałeś tam, że li i jedynie, proporcje wagowo-wielkościowe się liczą?

no wlasnie!!!!

Jurek

29. Data: 2004-03-09 07:00:11

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Powszechnie bowiem wiadomo, ze im komputer zajmuje wiecej miejsca, tym
jest
> lepszy i szybszy, niezaleznie od daty produkcji.

no! Cooler zrozumial :(((((

Jurek

30. Data: 2004-03-09 07:01:38

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mądrzej robi.
> No coś Wam nie wyszło tak jak powinno. :)

ja bardzo przepraszam, ale Ty nie masz cos wspolnego z cyrkiem (tym
prawdziwym)?

Jurek

waga cudo i Monti...
yo-jo