dlonie popekane od mrozu

1. Data: 2006-01-22 12:29:24

Temat: dlonie popekane od mrozu
Od: gugula <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mojemu chlopakowi dlonie popekaly od mrozu. Wyglada to nieciekawie i z
tego co slysze boli :( Czym to potraktowac?

Dzieki za rady i pozdrawiam
Aga

1. Data: 2006-01-22 14:20:23

Temat: Re: dlonie popekane od mrozu
Od: "agnesdz" <a...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora

Domowy sposób dobry na popękaną od mrozu skórę to posmarowanie miodem i
owinięcie w ciepły ręcznik. Po kilku minutach miód zmyć i nie powinno boleć,
a skóra powinna się wzmocnić.
Z drogeryjnych specyfików to krem neutrogeny.

Aga

1. Data: 2006-01-22 15:04:09

Od: PasQdka <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kremu nieutrogeny nie polecam na pekniecia. Jest bardzo dobry do
zapobiegania, ale jesli pekniecia juz sa to lepiej zaczekac az sie
zagoja. Polecam za to masc Bepanten. Bardzo szybko goi wszelkie tego
typu rzeczy.

Pozdrawiam
PasQdka

1. Data: 2006-01-22 15:23:50

Od: "Anna B./Sana/" <a...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

| Dnia 01/22/2006 4:04:09 PM +0100
| Osoba znana jako PasQdka <p...@g...pl>
| Taki oto list: dlonie popekane od mrozu

> Polecam za to masc Bepanten. Bardzo szybko goi wszelkie tego
> typu rzeczy.

I alantan w maści. Do kupieniaw aptece.

--
Czas jest graczem namiętnym co wygra
Bez szachrajstw każdą partię;

1. Data: 2006-01-22 17:50:51

Od: Olu <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mojemu chlopakowi dlonie popekaly od mrozu. Wyglada to nieciekawie i z
> tego co slysze boli :( Czym to potraktowac?

Neutrogena - zapobieganie
Polecam domowy sposób : olej (lub oliwa) podgrzana z kilkoma kroplami
cytryny - pomoczyc w tym dłonie kilka minut.
pozdrawiam
olu

1. Data: 2006-01-22 22:02:55

Od: "Magi" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gugula" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Mojemu chlopakowi dlonie popekaly od mrozu. Wyglada to nieciekawie i z
> tego co slysze boli :( Czym to potraktowac?

Odkrecic dwa krany - w jednym bardzo goraca woda, w drugim lodowata. Dlonie
najpierw pod lodowata wode, pozniej pod goraca (nie bedzie sie czuc parzenia
tylko taka jakby siateczke "przechodzaca" przez skore). Jak zrobi sie za
goraca w lapki to znowu pod zimna wode; ja trzymam gdzies tak po trzy
sekundy pod kazdym kranem i po kilkanascie razy kazda temperatura. To jest
sposob na odmrozenia.
Nastepnie gruba warstwa tlustego kremu i zakladamy na to bawelniane
rekawiczki i tak na cala noc.
Na przyszlosc trzeba koniecznie pamietac o: rekawiczkach lub cieplejszych
rekawiczkach a takze o nakladaniu, przed wyjsciem, warstwy kremu.

1. Data: 2006-01-24 11:52:05

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magi napisał(a):

> [...]
> goraca w lapki to znowu pod zimna wode; ja trzymam gdzies tak po trzy
> sekundy pod kazdym kranem i po kilkanascie razy kazda temperatura. To jest

Masz jakies wsparcie?
Z ciekawosci przejrzalam kilka stron z pierwsza pomoca i we wszystkich
przy odmrozeniach zalecaja stopniowe ogrzewanie i nie wkladanie ich do
goracej wody.

th

1. Data: 2006-01-24 14:05:42

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Theli napisał(a):

> Masz jakies wsparcie?
> Z ciekawosci przejrzalam kilka stron z pierwsza pomoca i we wszystkich
> przy odmrozeniach zalecaja stopniowe ogrzewanie i nie wkladanie ich do
> goracej wody.

Pomijając to, wkładanie dłoni z popekaną skórą do gorącej wody wydaje mi
się radą dla najgorszego wroga. Aż mnie ręce zabolały od czytania tego
postu ;-).

Rada na popękane dłonie - natłuszczać, natłuszczać, natłuszczać, żeby
odbudować lipidową warstwę naskórka. Jak najmniej moczyć zwłaszcza w
gorącej wodzie i nie myć zbyt często detergentami. Po myciu znowu
natłuszczać. Jeśli rany są duże i bolesne, to na razie unikać kremów
mocno glicerynowych, bo ona podrażnia, dobra jest zapobiegawczo.

Pozdrawiam
Ewa, w kwestii przesuszonych dłoni niezmiernie doświadczona :-(

1. Data: 2006-01-24 14:23:01

Od: "Magi" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Z ciekawosci przejrzalam kilka stron z pierwsza pomoca i we wszystkich
> przy odmrozeniach zalecaja stopniowe ogrzewanie i nie wkladanie ich do

Tak, wlasne doswiadczenie.
Nie pisalam, ze zmarzniete dlonie wkladamy do goracej wody tylko jak usunac
odmrozenia.

Truskawa - moj pierwszy raz ;-)
Jak ubieracie się na nadchodzące mrozy?
TOŁPA - kosmetyki
givenchy-najnowszy zapach?
Jaki makijaż dla faceta o jasnej karnacji.