tabletki z krzyzykiem - po jakim czasie skutki uboczne

1. Data: 2003-11-12 19:35:48

Temat: tabletki z krzyzykiem - po jakim czasie skutki uboczne
Od: "arctic" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Znajoma tego sporo lyka. Co moga powodowac oprocz uszkodzenia nerek?
Po jakim czasie wyczuwalne sa pierwsze efekty uboczne stosowania leku?

Michal

2. Data: 2003-11-12 21:02:39

Temat: Re: tabletki z krzyzykiem (apapy) - po jakim czasie skutki uboczne
Od: "caleb" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

arctic napisał/ła w poscie bou258$j17$...@n...news.tpi.pl takei cos:
(...)

To ja dodam jeszcze swoje pytanie:
Prawie codziennie od kilku dobrych lat zazywam "Apapy" po dwa czasem wiecej,
co ciekawe w wakacje nie mam bolow glowy i tego nei biore tylko w roku
szkolnym.
Czy to jakos znaczaco moze odbic sie na moim zdrowiu, domyslam sie, ze na
watrobie tak. Do tego nie stronie od alkoholu(ale znowu bez przesady w
wakacje wiecej pije ;-) ). Jest ze mna zle ?

z gory dzieki za odpowiedz
--
wawelwirek.6x.to+gg:694130+c-a-l-e-b[at]wp.pl
" Thank God for beer! What would the world do without beer?!

3. Data: 2003-11-15 22:38:23

Temat: (dlugie) pomoze ktos wreszcie ?
Od: "caleb" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

caleb napisał/ła w poscie bou75i$1ms$...@n...onet.pl takei cos:
oki znalazlem cos takiego:
"Liczne działania niepożądane objawiające się po zastosowaniu leków z grupy
niesterydowych przeciwzapalnych skłaniają do zastanowienia się nad celowocią
ich stosowania (czasem niestety bezkrytycznym), a przede wszystkim są
przestrogą przed ich nadużywaniem. Najbardziej niekorzystne działanie
niesterydowe leki przeciwzapalne (NLPZ) wywierają na przewód pokarmowy.
Prostaglandyny mają duży wpływ na prawidłowe funkcjonowanie wielu organów.
Tym samym zaburzenie ich produkcji objawia się zaburzeniami pewnych czynnoci
organizmu. Dotyczy to również układu trawiennego. Niepożądane działania
niesterydowych leków przeciwzapalnych najczęciej odczuwane są jako nudnoci i
uczucie ciężaru w nadbrzuszu. Czasem powstają też nadżerki górnej częci
przewodu pokarmowego. Szczególnie narażeni są na nie pacjenci po przebytej
chorobie wrzodowej, pacjenci z reumatoidalnym zapaleniem stawów oraz osoby w
podeszłym wieku. Zmiany w dolnej częci przewodu pokarmowego występują
najczęciej pod postacią wrzodziejącego zapalenia jelita grubego. Może
nastąpić również upoledzenie czynnoci nerek. Astma oskrzelowa i choroby
alergiczne są poważnym przeciwwskazaniem do stosowania NLPZ, gdyż te mogą
nasilać skurcze oskrzeli. Jak wszystkie leki, także i obecnie omawiane
podlegają w organizmie metabolizmowi, a miejscem, w którym się ten proces
odbywa, jest wątroba. Przy nadmiernym spożywaniu NLPZ może dojć do jej
uszkodzenia. Tak jak większoć leków, także i te mogą powodować objawy
nadwrażliwoci i odczyny alergiczne. Wpływ NLPZ na krzepnięcie krwi ma
dwojakie znaczenie. Niekiedy mogą być wykorzystywane w profilaktyce
przeciwzawałowej i profilaktyce udarów niedokrwiennych mózgu. Przyjmując
leki z tej grupy trzeba mieć jednak zawsze na uwadze możliwoć wywołania
krwotoków, szczególnie dotyczy to osób przyjmujących jednoczenie leki
przeciwzakrzepowe"

nie mam zadnych z tych objawow nei przekraczam dozwolonych wadek ale zazywam
apap (paracetamol) prawie dziennie czy w zw. z tym mam powody do zmartwien?

4. Data: 2003-11-16 09:18:46

Temat: Re: (dlugie) pomoze ktos wreszcie ?
Od: "[pl]kris79" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 15 Nov 2003 23:38:23 +0100, caleb <c...@w...pl> wrote:

> nie mam zadnych z tych objawow nei przekraczam dozwolonych wadek ale
> zazywam
> apap (paracetamol) prawie dziennie czy w zw. z tym mam powody do
> zmartwien?

Paracetamol działa głównie przeciwbólowo i przeciwgorączkowo, a
praktycznie nie ma działania przeciwzapalnego. Nie ma niekorzystnego
wpływu na śluzówkę przewodu pokarmowego, nie nasila objawów astmy. Przy
przewlekłym stosowaniu najbardziej należy się obawiać uszkodzeń wątroby (w
dużych dawkach jest silnie hepatotoksyczny). Podczas przyjmowania
paracetamolu należy unikać spożywania alkoholu i przyjmowania leków
indukujących enzymy wątrobowe (np. fenobarbitalu, leków
przeciwgrzybiczych). Generalnie z paracetamolem jest jak z każdym lekiem:
jeżeli działa, musi też wywoływać skutki niepożądane i jeżeli nie ma
wskazań, nie należy go przyjmować.

Pozdrowienia

--
--- Join SETI@Home - check setiathome.berkeley.edu ---

5. Data: 2003-11-16 18:31:37

Od: "caleb" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

[pl]kris79 napisał/ła w poscie o...@n...tpi.pl takei cos:
> Pozdrowienia

Dzieki za zainteresowanie. W takim razie co polecilbys mi na moje bole
glowy, ktore mam codziennie, jaki lek nie spustoszy mi watroby ?

6. Data: 2003-11-17 11:21:36

Od: "SzM" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paracetamol nie jest niesterydowym lekiem przeciwzapalnym - działa w innym
mechaniźmie (hamuje syntezę prostaglandyn w ośrodkowym układzie nerwowym, a
nie w tkankach obwodowych jak NLPZ).
Jest lekiem bezpiecznym pod warunkiem nieprzekraczania maksymalnych dawek
(patrz-ulotka leku).

Uwaga! Paracetamol jest obecnie najpopularniejszym składnikiem złożonych
leków p-bólowych, stąd jeśli się łączy kilka preparatów w leczeniu bólu
trzeba koniecznie sprawdzić ich skład, aby nie zatruć się paracetamolem
właśnie, przekraczając jego dawki dobowe...

SzM

7. Data: 2003-11-17 11:23:35

Od: "SzM" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki za zainteresowanie. W takim razie co polecilbys mi na moje bole
> glowy, ktore mam codziennie, jaki lek nie spustoszy mi watroby ?
Konieczna jest diagnostyka i eliminacja przyczyny = wizyta u neurologa
(jeśli trwa to dłuższy czas być może potrzebna będzie tomografia komputerowa
glowy) .

SzM

8. Data: 2003-11-17 11:30:39

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bpab6j$sce$...@t...icpnet.pl,
SzM <m...@i...pl>:

> [...]
> leczeniu bólu trzeba koniecznie sprawdzić ich skład, aby nie zatruć
> się paracetamolem właśnie, przekraczając jego dawki dobowe...

Czyniąc to warto pamiętać, ze rownolegla nazwa niehandlowa paracetamolu
(uzywana np. w USA) to acetaminophen.

--
Robert

9. Data: 2003-11-17 19:50:43

Od: "caleb" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki wszystkim za zainteresowanie!!

problemy z blonami sluzowymi
[oddam czasopisma]Medycyna po dyplomie, Ból, Medycyna praktyczna...
Lekarz to nie wszystko, moze bioenergoterpeuta,, moze preparaty,
Cholesterol :(