laser-krótkowzroczność

1. Data: 2003-11-12 19:19:31

Temat: laser-krótkowzroczność
Od: "Jarek" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam wadę wzroku tj. w lewym i prawym oku -1,7 oraz astygmatyzm (mam 39 lat).
Słyszałem, że wadę tę można wyleczyć w niektórych ośrodkach techniką
laserową. Czy możecie, być może z własnego doświadczenia, doradzić mi dobre
i sprawdzone ośrodki w okolicach Trójmiasta (jeżeli takie istnieją), oraz
czy istnieje jekieś zagrożenie i ryzyko takiej operacji.
Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam
Jarek

2. Data: 2003-11-12 19:25:52

Temat: Re: laser-krótkowzroczność
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bou14o$lfh$...@a...news.tpi.pl,
Jarek <w...@o...pl>:
> Mam wadę wzroku tj. w lewym i prawym oku -1,7 oraz astygmatyzm (mam
> 39 lat). Słyszałem, że wadę tę można wyleczyć w niektórych ośrodkach
> techniką laserową.

Nie mozna wyleczyc - mozna skorygowac.

> [...]
> doradzić mi dobre i sprawdzone ośrodki w okolicach Trójmiasta (jeżeli
> takie istnieją), oraz czy istnieje jekieś zagrożenie i ryzyko takiej

Oczywiscie, ze istnieja zagrozenia. Ryzyko jest nieduze, ale istnieje, z
utrata wzroku wlacznie (to oczywiscie niezwykle rzadko).

Przy tak drobnej wadzie (jaki astygmatyzm?) osobiscie bym odradzal. W kazdym
razie dobrze sie zastanow.

--
Robert

3. Data: 2003-11-12 20:51:33

Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> i sprawdzone ośrodki w okolicach Trójmiasta (jeżeli takie istnieją), oraz
> czy istnieje jekieś zagrożenie i ryzyko takiej operacji.

A jak jak zwykle polecam lekture obowiazkowa:
- gogiel i przegladnij archiwum tej grupy pod katem mejli pisanych przez
uzytkownika: casus
- http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz/?x=ulubione/in
dex.php (autoreklama,
ale wiekszosc z tego co jest tam o laserkach jest jeszcze aktualne)

Pozdro

Maseł

--
www: http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz WAP: http://wapgate.pl/masel
ICQ uin: 21361289 gadu-gadu: 3962

4. Data: 2003-11-12 22:07:04

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i sprawdzone ośrodki w okolicach Trójmiasta (jeżeli takie istnieją), oraz
> czy istnieje jekieś zagrożenie i ryzyko takiej operacji.

czy mozesz sprecyzowac jaka masz wade dokladnie, tzn ile krotkowzrocznosci i
ile astygmatyzmu?

casus

5. Data: 2003-11-13 06:19:36

Od: "Jarek" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy mozesz sprecyzowac jaka masz wade dokladnie, tzn ile krotkowzrocznosci
> ile astygmatyzmu?
>
> casus

oko prawe: sfera: +1,0 / cyl: -3,0 / oś: 5
oko lewe: sfera: 0,0 / cyl: -2,0 / oś: 5

Pozdrawiam
Jarek

6. Data: 2003-11-13 20:07:39

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> oko prawe: sfera: +1,0 / cyl: -3,0 / oś: 5
> oko lewe: sfera: 0,0 / cyl: -2,0 / oś: 5
>
> Pozdrawiam
> Jarek

Wada jest mozliwa do skorygowania laserowo do zera, tzn jest mozliwe, by
osiagnac pelna ostrosc wzroku bez noszenia okularow. Astygmatyzm tego rzedu
jest bardzo "wdzieczny" na operacje laserowa, pomijam, ze w przypadku takiej
wady efekt zabiegu powinien zdecydowanie zadowolic.

casus

7. Data: 2003-11-13 23:03:51

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bov7sl$qlc$...@n...news.tpi.pl,
Jarek <w...@o...pl>:

> oko prawe: sfera: +1,0 / cyl: -3,0 / oœ: 5
> oko lewe: sfera: 0,0 / cyl: -2,0 / oœ: 5

No to troche zle zatytulowales, bo to jest czysty astygmatyzm w lewym i
mieszany w prawym.

Mozna skorygowac rogowke laserem o ile nie jest np. zbyt cienka (sa tez inne
przeciwwskazania).

Ale ... pare uwag:
1. Astygmatyzm musi byc stabilny.
2. Astygmatyzm powinien byc regularny (korygowany dobrze soczewka
cylindryczna). Przy nieregularnym nie bedzie satysfakcjonujacego wyniku,
chyba ze zastosujesz nowa technologie wavefront, ktora wszakze dopiero
raczkuje (w Polsce tylko w Katowicach) - wiec tu zalecalbym poczekac kilka
lat.
3. Jesli astygmatyzm jest soczewkowy, to bym sie osobiście mocno wahal ciąć
ladną sferycznej rogowki gdy problem jest w soczewce...

To wszystko powyżej oczywiscie zupelnie niezaleznie od ogólnych zagrożeń
związanych z zabiegami refrakcyjnymi.

P.S. Nie jestem okulistą!

--
Robert

8. Data: 2003-11-14 14:58:59

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mozna skorygowac rogowke laserem o ile nie jest np. zbyt cienka (sa tez
inne
> przeciwwskazania).

Robercie, nie bedzie za cienka dla -3,0 cyl, o ile nie ma wiekszej wady a
tylko nosi slabsza korekcje.

> Ale ... pare uwag:
> 1. Astygmatyzm musi byc stabilny.

Po 18 r.z. jest;-)

> [...]
> chyba ze zastosujesz nowa technologie wavefront, ktora wszakze dopiero
> raczkuje (w Polsce tylko w Katowicach) - wiec tu zalecalbym poczekac kilka

przy nieregularnym tez mozna osiagnac efekt pelnej ostrosci.

> 3. Jesli astygmatyzm jest soczewkowy, to bym sie osobiście mocno wahal
ciąć
> ladną sferycznej rogowki gdy problem jest w soczewce...

soczewka nie wywola -3,0 d cyl - jedynie, ze moze byc mieszany rogowkowo -
soczewkowy, ale...pozostawmy to osobom kwalifikujacym, bo zaglebiamy sie w
fakty, ktorych nie znamy.

> P.S. Nie jestem okulistą!
> Robert

no ale znowu zaczales do szczegolow Robercie....ach....pedancik:-)))))))

casus

9. Data: 2003-11-14 15:13:46

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bp2qjs$5g0$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> Po 18 r.z. jest;-)

Zawsze? A astygmatyzm starczy?
Poza tym Jurek nie napisal, ile ma lat, moze ma 14.

> przy nieregularnym tez mozna osiagnac efekt pelnej ostrosci.

Jak? Laser bez wavefronta programujesz przeciez tylko na sfere i cylinder
jesli chodzi o profil ablacji (pomijam rzeczy jak srednica strefy itp.)?
Jesli wiekszosc astygmatyzmu nie bedzie cylindryczna tylko aberracje
wyzszych rzedow, to efekt nie bedzie satysfakcjonujacy chyba? OK, to sa
rzadsze przypadki, ale czy az takie rzadkie? Nie sa wykrywane, bo
standardowy autorefraktometr sprowadza to do Sph i Cyl, skiaskopia tez
zawodzi przy aberracjach wyzszego rzedu.
Np. czyste dwojenie jednooczne autorefraktometr moze zinterpretowac jako
prosty astygmatyzm, a tego nie skorygujesz satysfakcjonujaco zwyklym
programem Sph+Cyl.

> soczewka nie wywola -3,0 d cyl - jedynie, ze moze byc mieszany
> rogowkowo - soczewkowy, ale...pozostawmy to osobom kwalifikujacym, bo
> zaglebiamy sie w fakty, ktorych nie znamy.

Tak jest :)

> no ale znowu zaczales do szczegolow
IMHO jest to wlasciwe miejsce na szczegoly na tej grupie :)

Oczywiscie nie odnosimy sie do Jurka konkretnie, bo nawet nie wiemy, czy
soczewka sferyczna mu koryguje...

--
Robert

10. Data: 2003-11-14 15:15:07

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bp2rfr$n8k$...@t...icpnet.pl,
Robert <u...@o...pl>:

> Oczywiscie nie odnosimy sie do Jurka konkretnie, bo nawet nie wiemy,
> czy soczewka sferyczna mu koryguje...

Mialo byc cylindryczna, sorki :(

--
Robert

Cholesterol :(
miesiaczka (czy kwartalnik) ?
wybuchy gorąca
badanie krwi - juz nie pierwszy raz
koty, toksoplazmoza i planowanie ciąży...