miesiaczka (czy kwartalnik) ?

1. Data: 2003-11-12 18:55:25

Temat: miesiaczka (czy kwartalnik) ?
Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie bardzo wiem jak mam zadac pytanie, ale ogolnie chodzi o to ze moja corka
lat 14 nie ma regularnych miesiaczek (co miesiac) lecz pojawiaja sie one
prawie regularnie co 3 miesiace. Czy to normalne w tym wieku ?
Nadmieniam, ze przez pewien czas, to znaczy na poczatku po pojawieniu sie
pierwszej miesiaczki (ok.12 lat), byly one w miare regularne z wiekszymi
badz mniejszymi opoznieniami, ale prawie co miesiac.
Natomiast stan taki jak obecnie trwa niecaly rok.

Co zrobic ?

2. Data: 2003-11-12 19:16:39

Temat: Re: miesiaczka (czy kwartalnik) ?
Od: "medicon" <c...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> badz mniejszymi opoznieniami, ale prawie co miesiac.
> Natomiast stan taki jak obecnie trwa niecaly rok.

Udac sie z corka do ginekologa-endokrynologa.

3. Data: 2003-11-13 07:42:22

Od: "MAGDALENA LIS" <magda.{nospam}@infostar.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> badz mniejszymi opoznieniami, ale prawie co miesiac.
> Natomiast stan taki jak obecnie trwa niecaly rok.

Ja na twoim miejscu przyjrzałabym się córce, czy aby nie schudła ostatnio.
Jest to jeden z objawów anorektyczek i bulemiczek. One wcale nie muszą być
przeraźliwie chude. Jeśli była przy kości, a teraz jest w sam raz, to bym
się przyjrzała jej po posiłkach, czy aby pierwszy krok od stołu nie jest w
stronę toalety. Oby nie. Pozdrawiam i życzę zdrowia.

Madzia

4. Data: 2003-11-13 21:09:36

Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

jest szczupla (waga w normie), ale jedzenie to raczej jej pasja :-) wiec
watpie aby to byla ta przypadlosc.
hm... w ktora strone sie udac ? - ginekolog czy endokrynolog, a moze zwykly
internista, bo corka ma spora niechec do pierwszej wizyty u ginekologa.

5. Data: 2003-11-13 21:31:57

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jest szczupla (waga w normie), ale jedzenie to raczej jej pasja :-) wiec
> watpie aby to byla ta przypadlosc.

bulimia polega na tym, ze człowiek je wszystko to co lubi i tyle ile lubi, a
potem idzie do łazienki wsadza dwa palce do gardła i wymiotuje także
sprawdź, co robi po posiłkach... Jedzenie i gotowanie może być jej pasją.
Jedno drugiemu nie przeczy. Jeśli w ciągu roku schudła to znaczy, że to być
może jednak to :-(

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

6. Data: 2003-11-13 21:38:36

Od: Anka Łazowska <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bp0svm$i1$1@news.onet.pl...

> [...]
> sprawdź, co robi po posiłkach... Jedzenie i gotowanie może być jej pasją.
> Jedno drugiemu nie przeczy. Jeśli w ciągu roku schudła to znaczy, że to

Nie przesadzajmy i nie zakladajmy najgorszego.
W tym wieku przedluzanie sie cyklu bywa normalne (co prawda nie tak
dlugie...)
Lepiej wybrac sie z corka do learza. Niestety - lepiej ginekologa. To jest
odpowiedni wiek na pierwsza wizyte - jezeli corka ma opory, powinna
zaznaczyc, ze to jest jej "pierwszy" raz - wowczas ginekolog wszystko jej
wyjasni i sprobuje oswoic z nowa sytuacja.

Anka

7. Data: 2003-11-13 21:42:47

Od: Anka Łazowska <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się przyjrzała jej po posiłkach, czy aby pierwszy krok od stołu nie jest w
> stronę toalety. Oby nie. Pozdrawiam i życzę zdrowia.

To prawda przy anoreksji. Ale jezeli dochodzi do takich anomali w czasie
trwania cyklu, to choroba musi byc juz bardzo zaawansowana, czyli szczuplosc
dziewczyny powinna wydac sie rodzicom niepokojaca.

Anka

8. Data: 2003-11-13 21:44:56

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anka Łazowska" <a...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zaznaczyc, ze to jest jej "pierwszy" raz - wowczas ginekolog wszystko jej
> wyjasni i sprobuje oswoic z nowa sytuacja.

BTW z 14 letnią panienka to się jeszcze można wybrać do ginekologa
dziecięcego...

9. Data: 2003-11-14 09:59:07

Od: "MAGDALENA LIS" <magda.{nospam}@infostar.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
szczuplosc
> dziewczyny powinna wydac sie rodzicom niepokojaca.

Niekoniecznie, po pół roku choroby już następują zmiany w mózgu, sercu i
właśnie sprawach kobiecych. I jak mówiłam WCALE nie musi to być objawiać się
chudością. Objawem może być np. sinienie rąk, okolic ust i nosa, wypadanie
włosów, worki pod oczami, i te ojawy zazwyczaj nie kojarzą się nam z bulimią
czy anoreksją. A jeśli jest np. zima stawiamy to na karb przemrożenia rąk,
buzi lub przemęczenie, stres. Poobserwować nie zaszkodzi. Ale trzebać uważać
bo osoby te są bardzo cwane. Powodzenia i aby to nie było to. :o)

--
Pozdrawiam.

Madzia

10. Data: 2003-11-14 12:45:19

Od: Anka Łazowska <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poobserwować nie zaszkodzi. Ale trzebać uważać
> bo osoby te są bardzo cwane. Powodzenia i aby to nie było to. :o)

> [...]

A nie lepiej najpierw udac sie do lekarza? Po co od razu zakladac najgorsze?
Jezeli wizyta u lekarza nie pomoze (pewnie trzeba bedzie wykonac badania
krwi, etc.) wowczas trzeba bedzie szukac innej przyczyny. Ja bym z tym nie
zwlekala.
A co do anoreksji/bulimii - mozna obserwowac swoja droga - nigdy nie
zaszkodzi. Tylko, zeby dziewczyna nie czula sie caly czas
obserwowana/podejrzewana o cos, zeby nie odczula braku zaufania rodzicow.

Anka

wybuchy gorąca
badanie krwi - juz nie pierwszy raz
koty, toksoplazmoza i planowanie ciąży...
rozstepy
po cesarskim cieciu