do bambusiarzy

1. Data: 2004-01-28 09:21:03

Temat: do bambusiarzy
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zostalam napadnieta na intencje uprawy bambusow w atrium. Jakie gatunki
mozna, czy trzeba ograniczniki dla klaczy i czy przetrwaja zime...
A ze jestem zielona w tej dziedzinie, to powiedzcie z wlasnych doswiadczen,
jakie gatunki byscie polecali? Zeby mialy zroznicowana wysokosc i fakture
lisci i wygladaly bambusowo :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

2. Data: 2004-01-28 10:28:46

Temat: Re: do bambusiarzy
Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakie gatunki byscie polecali? Zeby mialy zroznicowana wysokosc i fakture

Konkretnie jakie warunki beda mialy? Ogrod na zewnatrz w glebie (jaki rejon
Polski, czy otwarta przestrzen czy przy murze) czy ogrod zimowy w donicy czy
jeszcze cos innego (piszesz cos o atrium). Ograniczniki dla klaczy sa konieczne
o ile nie chcesz, zeby wedrowaly (u mnie wedruja i tak ma byc bo chce miec
zagajnik).

pozdrawiam
michal

3. Data: 2004-01-28 13:55:40

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@i...pl wrote in news:56d1.00001a54.40178edd@newsgate.onet.pl:

> [...]
> dla klaczy sa konieczne o ile nie chcesz, zeby wedrowaly (u mnie
> wedruja i tak ma byc bo chce miec zagajnik).

Atrium to atrium :-)
Obudowane domem ze wszystkich stron, ale na niebo otwarte.
Gleba przygotowana.
Podlewanie bez problemu.
I Wrocław :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

4. Data: 2004-01-28 14:54:10

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:Xns947D975219219ewaszczbioluniwrocpl@156.17.1.3
8 Ewa
Szczęœniak <e...@b...uni.wroc.pl> napisał(a):

> Atrium to atrium :-)
> Obudowane domem ze wszystkich stron, ale na niebo otwarte.

Hejka. A czy ten otwór na niebo można zaszklić?
Pozdrawiam przezroczyście Ja...cki
H.Z.: "Michał Anioł zdążył tylko napocząć nagrobek Juliana II." :-)

5. Data: 2004-01-28 15:32:57

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> Atrium to atrium :-)
> Obudowane domem ze wszystkich stron, ale na niebo otwarte.
> Gleba przygotowana.
> Podlewanie bez problemu.
> I Wrocław :-)
> Pozdrowienia - Ewa Sz.

Jesli ci nie przeszkadza, ze bambus bedzie mial sklonnosci do zajecia z czasem
wiekszosci dostepnej powierzchnii to nie potrzebujesz ogranicznikow dla klaczy
(chyba, ze fundament domu jest w fatalnym stanie ale jesli nie jest spekany to
bez obaw). Wiekszosc efektownych bambusow, ktore wytrzymaja w naszym klimacie
po prostu lubi wedrowac. Jesli jakies zdzblo wyrosnie tam, gdzie go nie chcesz
miec to ciach go przy ziemi sekatorem. Miejsce jest osloniete z czterech stron
i pewnie przyzwoicie doswietlone z gory a i Wroclaw ma chyba jak na Polske
dosyc lagodny klimat wiec wybor odmian jest dosyc spory. Wsrod Phyllostachysow
najwieksze, ktore u nas moga rosnac to chyba vivax, vivax aureocaulis,
viridiglaucescens, iridescens, rubromarginata i jeszcze kilka. Najwytrzymalsze
na mrozy sa chyba nuda i bisseti oraz aureosulcata w odmianach np.
Phyllostachys aureosulcata aureocaulis czy Ph. aur. spectabilis. Wiekszosc ma
zielone zdzbla. Zolte sa np. Ph. vivax aureocaulis (z cienkimi zielonymi
paskami), Ph. aureosulcata aureocaulis (cale zolte), Ph. aureosulcata
spectabilis (zolte z szerokim zielonym paskiem). Czarne zdzbla ma Ph. nigra
punctata lub Ph. nigra hale (o ile nie jest to to samo) i w warunkach atrium
powinien sobie dobrze radzic. podobne nie tworzy az tak wielu ekspansywnych
klaczy ale ja bym na tym specjalnie nie polegal. Jesli chcesz bambusy
nieekspansywne to zawsze mozesz posadzic jakies z rodziny Fargesia ale
Phyllostachysy wydaja sie byc bardziej efektowne. Sa tez jeszcze inne
relatywnie mrozoodporne gatunki rodzajow np. sasa, semiarundinaria... ale
problem wedrowania wykazuje wiekszosc z nich.

pozdrawiam
michal

6. Data: 2004-01-28 15:35:38

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Atrium to atrium :-)
> Obudowane domem ze wszystkich stron, ale na niebo otwarte.
:))))
warunki prawie
ze idealne dla wiekszosci bambusow
:)
> Gleba przygotowana.
:)
bambusy choc lubia duzo wody
ale nie lubia w niej stac
:)
ja u siebie pod gaj bambusowy
prawie do metra gleboko wywiozlem gline
a przed nawiezieniem ziemi uprawnej
na dnie niecki ulozylem dreny wprowadzajac je do studzienki rewizyjnej
dzieki ktorej bede mial podglad na poziom wod gruntowych
:)
skala trudnosci uprawy bambusow
mniej wiecej porownywalna z uprawa klonow japonskich
z tym
ze klony duzo latwiej kupic i sa tansze
(bo bardziej popularne)
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

7. Data: 2004-01-28 16:15:12

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message

> Hejka. A czy ten otwór na niebo można zaszklić?

A po co? Zaszklenie przeksztalci atrium w kolejny pokoj. Lepiej
oswietlony, ale pokoj.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2004-01-28 16:17:36

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> skala trudnosci uprawy bambusow
> mniej wiecej porownywalna z uprawa klonow japonskich
> [...]

Jaka tam trudność z uprawą klonów? Wsadza się i rosną:-)

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2004-01-28 16:59:05

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:keRRb.49271$DE.35857@fe2.columbus.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> ... Zaszklenie przeksztalci atrium w kolejny pokoj. Lepiej
> oswietlony, ale pokoj.

Hejka. To odwiedź Michale hotel "Atrium" w Pradze. :-)
Pozdrawiam oberżyświatowo Ja...cki
H.Z.: "Rzeźba ta była w postaci zwierzęcej, tylko głowę miała lwa." :-)

10. Data: 2004-01-28 17:11:40

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message

> Hejka. To odwiedź Michale hotel "Atrium" w Pradze. :-)

Troche daleko ...

Pozdrowienia,
Michal

--