do kardiologów - narkoza

1. Data: 2004-06-07 09:23:05

Temat: do kardiologów - narkoza
Od: "MadziaK" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jeżeli mam stwierdzoną wade serca, a pdoobno połowa ludzoi z tym zyje,
jest to niedomykalnośc zastwaki płatka mitralnego, czy moge mieć normalna
narkozę , będe miała operacje usuniecia pecherzyka zólciowego ze złogami, i
nie wiem czy moge miec metoda laparoskopowa czy klasyczną ? czy przy tej
wadzie sa jakieś przeciwskazania ?????

Pozdrawiam
MagdaK

2. Data: 2004-06-07 12:40:14

Temat: Re: do kardiologów - narkoza
Od: Josef Morko <j...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 7 Jun 2004 11:23:05 +0200, "MadziaK" <m...@p...onet.pl>
wrote:

>Czy je?eli mam stwierdzon? wade serca, a pdoobno po?owa ludzoi z tym zyje,
>jest to niedomykalno?c zastwaki p?atka mitralnego, czy moge mieae normalna
>narkoz? , b?de mia?a operacje usuniecia pecherzyka zólciowego ze z?ogami, i
>nie wiem czy moge miec metoda laparoskopowa czy klasyczn? ? czy przy tej
>wadzie sa jakie? przeciwskazania ?????
>
>Pozdrawiam
>MagdaK

Wprawdzie nie jestem kardiologiem, tylko anestezjologiem, ale sprobuje
odpowiedziec. Wszystko zalezy od stopnia niedomykalnosci zastawki i
zwiazanej tez z tym wydolnosci miesnia sercowego i krazenia. Wazna
jest zwlaszcza wydolnosc lewej komory serca - czy szybko sie meczysz
np. wchodzac po schodach? Czy masz ataki dusznosci w nocy? Czy mialas
juz napad obrzeku pluc? A takze wydolnosci prawej komory - czy np.
puchna Ci nogi? Czy musisz w nocy oddawac mocz i ile razy? Czy masz
zaburzenia rytmu serca np. migotanie przedsionkow (w tej wadzie dosc
czeste) Czy bierzesz jakies leki nasercowe? Ile masz lat? Czy masz
nadwage? Jezeli krazenie jest wydolne, to ryzyko narkozy jest tylko
nieznacznie wieksze niz u calkiem zdrowego czlowieka. Przy objawach
niewydolnosci krazenia wzrasta bardzo mocno.

Przy istniejacej wadzie serca trzeba tez zawsze pamietac, by przed i
krotko po operacji podac dozylnie antybiotyki. Zapobiega to osiedleniu
sie bakterii na platkach zmienionej zastawki i rozwojowi tzw.
bakteryjnego zapalenia wsierdzia.

A co mowia na temat Twojej wady inni lekarze? Czy proponowano Ci np.
wszepienie sztucznej zastawki? Czy znajdujesz sie pod stala opieka
kardiologa?

Pozdrowienia!

Waldek

3. Data: 2004-06-07 13:33:32

Od: "MadziaK" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pod opieka kardiologów nie jestem, bo mi powiedziano ze z tym zyje polowa
ludzi, jedyne co mi kardiolog powiedzial to , to ze musze przy kazdym
zabiegu dostac antybiotyk. Nadwagi nie mam , raczej niedowage :( meczyc sie
nie mecze, w nocy nie siusiam , chyba ze sie opije na noc, co do dusznosci,
to czasami mam, ale bardzo rzadko, jak sie czyms zdenerwuje, raz na ol roku,
raz na rok, nieczesciej, nogi nie puchna, obrzeku pluc nie mialam ,
migotania nidgy nie stwierdzono, wiec nie wiem, czy powinnam sie jeszcze
skonslutowac z kardiologiem, czy oddac sie w rece anestezjologów :) Moze
doradzisz, tylko mam malo czasu, zabieg w piatek :(

Pozdrawiam
Magda

4. Data: 2004-06-07 15:29:31

Od: "Staary" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MadziaK" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> skonslutowac z kardiologiem, czy oddac sie w rece anestezjologów :) Moze
> doradzisz, tylko mam malo czasu, zabieg w piatek :(

ocena pacjenta przed zabiegiem zajmuja sie anestezjolodzy

do tych , którzy mieli wycięty woreczek żółciowy.
bóle nadbrzusza
Kurcze i żelazo
bol skory na twarzy?
obniżenie potencji