« poprzedni wątek | następny wątek » |
1. Data: 2007-03-13 20:57:45
Temat: do nauczycieli I-IIIW zeszycie ćwiczeń do II klasy jest zadanie na dodawanie/odejmowanie do 100
z nawiasami. Polecenie brzmi "Oblicz. Pamiętaj o kolejności działań". Paweł
zrobił to zadanie obliczając w pamięci i po znaku równości wpisując od razu
wynik (poprawny). Pani stwierdziła, że tak jest źle i kazała rozpisywać
poszczególne działania. Młody powiedział, że zadanie to zrobione było na
ocenę dostateczną (mają już stopnie).
Czy faktycznie zadanie zrobione było źle? Czy (i dlaczego) taki nacisk
kładzie się na rozpisywanie działań? Do tej pory nie miałam raczej
zastrzeżeń do sposobu nauczania Pani, ale teraz nieco się zdziwiłam.
Ewa
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
2. Data: 2007-03-13 21:23:35
Temat: Re: do nauczycieli I-IIIDnia Tue, 13 Mar 2007 21:57:45 +0100, EwaP napisał(a):
> Czy faktycznie zadanie zrobione było źle?
Jeśli nie było "oblicz poznanym sposobem" to powinien mieć zaliczone.
Skoro jest dobry w obliczaniu pamięciowym i nie potrzebuje rozpisywania to
spokojnie uważałabym to za poprawnie wyliczone zadanie.
Oj, czasem faktycznie w tych podręcznikach jest przerost formy, w tym
nakłanianiu na siłę do rozpisywania. Owszem sporej ilości dzieci taka pomoc
jest potrzebna, ale skoro ktoś liczy w pamięci i wykonuje obliczenie jak
należy, to przecież nie ma znaczenia w jaki sposób doszedł do wyniku.
No chyba, że pani zaznaczyła, że ma być rozpisane, tylko po co...
--
Elżbieta
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
3. Data: 2007-03-13 22:12:43
Temat: Re: do nauczycieli I-IIIX-No-Archive:yes
W wiadomości <news:et73qj$9f$1@w3cache.biskupin.wroc.pl>
EwaP <e...@b...wroc.usun.to.pl> pisze:
> Czy faktycznie zadanie zrobione było źle? Czy (i dlaczego) taki nacisk
> kładzie się na rozpisywanie działań?
Może dlatego, by upewnić się, czy dziecko zrozumiało taki właśnie sposób
rozwiązywania zadań.
Albo czy nie spisało wyniku od kolegi (na klasówce) czy też nie obliczylo na
kalkulatorze (praca domowa).
--
Nixe
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
4. Data: 2007-03-13 22:13:22
Temat: Re: do nauczycieli I-III
> Oj, czasem faktycznie w tych podręcznikach jest przerost formy, w tym
> nakłanianiu na siłę do rozpisywania. Owszem sporej ilości dzieci taka
> pomoc
> jest potrzebna,
Sorki, ale głupszego przykładu na razie nie spotkałam (dzisiejsze zadanie
domowe). Oblicz jak Darek: 87-47=
Trzeba było wpisać: 87-50+3=37+3=40 i tak jeszcze trzy inne odejmowania.
d.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
5. Data: 2007-03-13 22:29:03
Temat: Re: do nauczycieli I-IIIX-No-Archive:yes
W wiadomości <news:et77m4$27k$1@news.onet.pl>
Dorota *** <d...@W...op.pl> pisze:
> Sorki, ale głupszego przykładu na razie nie spotkałam (dzisiejsze
> zadanie domowe). Oblicz jak Darek: 87-47=
> Trzeba było wpisać: 87-50+3=37+3=40 i tak jeszcze trzy inne
> odejmowania.
To faktycznie jest głupie.
Ja bym rozpisała na (80+7)-(40+7) = 80+7-40-7 = 80-40 = 40 ;-)
--
Nixe
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
6. Data: 2007-03-13 22:47:47
Temat: Re: do nauczycieli I-IIIDnia Tue, 13 Mar 2007 23:13:22 +0100, Dorota *** napisał(a):
> Sorki, ale głupszego przykładu na razie nie spotkałam (dzisiejsze zadanie
> domowe). Oblicz jak Darek: 87-47=
> Trzeba było wpisać: 87-50+3=37+3=40 i tak jeszcze trzy inne odejmowania.
O raju, rzeczywiście. Takie dyrdymały to ja pomijam. Podręcznik nie jest po
to, by go wypełniać od A-Z (na szczęście)
W jakiej to książce??
--
Elżbieta
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
7. Data: 2007-03-14 13:51:36
Temat: Re: do nauczycieli I-III>
> W jakiej to książce??
> --
"Z Ekoludkiem w szkole", cz. III matematyki.
D.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
8. Data: 2007-03-24 21:07:01
Temat: Re: do nauczycieli I-IIIUżytkownik "EwaP" <e...@b...wroc.usun.to.pl> napisał w wiadomości
news:et73qj$9f$1@w3cache.biskupin.wroc.pl...
> W zeszycie ćwiczeń do II klasy jest zadanie na dodawanie/odejmowanie do
> 100 z nawiasami. Polecenie brzmi "Oblicz. Pamiętaj o kolejności
> działań". Paweł zrobił to zadanie obliczając w pamięci i po znaku
> równości wpisując od razu wynik (poprawny). Pani stwierdziła, że tak
> jest źle i kazała rozpisywać poszczególne działania. Młody powiedział,
> że zadanie to zrobione było na ocenę dostateczną (mają już stopnie).
> Czy faktycznie zadanie zrobione było źle? Czy (i dlaczego) taki nacisk
> kładzie się na rozpisywanie działań? Do tej pory nie miałam raczej
> zastrzeżeń do sposobu nauczania Pani, ale teraz nieco się zdziwiłam.
> Ewa
Ono były zrobieno bardzo dobrze niektóre nauczycielki żądają takiego
rozpisywania
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
« poprzedni wątek | następny wątek » |