dom ciepły, pasywny albo 3 lub 5 litrowy

21. Data: 2005-12-21 13:44:39

Temat: Re: dom ciepły, pasywny albo 3 lub 5 litrowy
Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

"Marcin P." napisał(a):

> I są takie miłe przeciągi, są takie miłe w dotyku tumany kurzu, i pyłki
> które wywołują takie miłe i sympatyczne alergie.

Współczesny człowiek opanował do perfekcji sztukę tworzenia sterylnego
mikroklimatu wokół siebie. Jeszcze trochę, a wyjście na dwór bez namiotu
tlenowego ( coś a'la Majkel Dżekson ) będzie uznawane za próbę
samobójczą :/

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

22. Data: 2005-12-21 13:49:57

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 21 Dec 2005, Marcin P. wrote:

> I są takie miłe przeciągi, są takie miłe w dotyku tumany kurzu, i pyłki
> które wywołują takie miłe i sympatyczne alergie.

Nikt Ci nie każe otwierać tego okna zbyt często. Ale dobrze jest jednak
mieć możliwość w ogóle to zrobić.

Pozdrawiam,

Alojzy

23. Data: 2005-12-23 15:38:59

Temat: Odp: dom ciepły, pasywny albo 3 lub 5 litrowy
Od: "dantoma" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin P. <m...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:do92pt$dfd$...@n...onet.pl...

> Rekuperacja może być dla mieszkania a nawet tylko dla konkretnego pokoju.

Można stosować wszystkie nowinki tecniczne. A jakże.
W domu jednorodzinnym (a tym bardziej
w mieszkaniu) rekuperator (jego zakup i montaż)
nie zwróci się nigdy.
Jedyna korzyść z niego płynąca to ograniczenie
emisji gazów cieplarnianych i swobodna wymiana
powietrza- ile dusza zapragnie. Nic poza tym.
Pozdr.
Tomek

24. Data: 2005-12-24 06:41:04

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> w mieszkaniu) rekuperator (jego zakup i montaż)
> nie zwróci się nigdy.

a jakiej firmy masz rekuperator ?? gdzie masz go zamontowanego ??

25. Data: 2005-12-24 08:26:20

Od: "dantoma" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin P. <m...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:doiqia$7l7$...@n...onet.pl...

> a jakiej firmy masz rekuperator ?? gdzie masz go zamontowanego ??

Ja go nie mam.
Wyliczenie wielkości strat z tyt. wentylacji wyleczyło mnie z
kupna rekuperatora.
Może jak ktoś ma dom 2 rodzinny, co najmniej 400 m2 do ogrzania
mieszka 12 czy więcej osób to jest szansa, na zwrot
kosztów rekuperatora.
Na pewno sprawdzi się ono w salach seminaryjnych, kongresowych,
teatralnych- tam gdzie w określonej kubaturze przebywa dużo ludzi.
I w takich obiektach jest projektowane.
Drugim urządzeniem które w domu rzędu 150-200 m2
się nigdy nie zwróci to pompa ciepła zaprojektowana
jako JEDYNE źródlo ciepła.
Natomiast zwróci się przy wstępnym ogrzewaniu CWU
dla hoteli, sanatoriów, dużych pensjonatów.

26. Data: 2005-12-24 09:25:13

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wyliczenie wielkości strat z tyt. wentylacji wyleczyło mnie z
> kupna rekuperatora.

A możesz przytoczyć te wyliczenia ??

27. Data: 2005-12-24 12:15:09

Od: "dantoma" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin P. <m...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:doj463$pko$...@n...onet.pl...

> A możesz przytoczyć te wyliczenia ??

Wystarczy z tabel fizycznych uwzględnić
ciepło właściwe powietrza, uwaględnić zawartą
w niej wodę (wilgotność bezwzględna)
i obliczyć ilość energii znając zakładaną
wymianę powietrza w pomieszczeniach.
Zadanie dla ucznia 1-szej kasy gimnazium.
Tak samo (przy obecnych cenach paliw)
nie zwróci się zakup kotła kondensacyjnego
z zasilaniem na propan-butan.
Przy gazie GZ-50 taka szansa jest.
Problemem technicznym, którego
rozwiązanie przyniesie FAKTYCZNE korzyści
będzie opracowanie technologii i konstrukcji
kotłów mających wysoką sprawność przy
najmniejszych mocach przy szerokiej modulacji
mocy.
Obecne kotły mają "problem" z ekonomiczną
pracą na małych mocach, stąd praca periodyczna
- z czym wiąże się wychladzanie komory spalania
i dymienie w wyniku niezupełnego spalania.
Za jakiś czas na pewno pojawią się kotły z 2-ma
(lub więcej) komorami spalania- a zwiększenie
mocy będzie się wiązało z uruchomieniem kolejnej
komory z palnikiem.
Ale to temat na grupę fizyka lub inżynieria- a nie dom.

28. Data: 2005-12-24 14:34:34

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zadanie dla ucznia 1-szej kasy gimnazium.

Znaczy się skończyłeś gimnazjum i możesz przytoczyć te obliczenia, czy nie
skończyłeś gimnazjum i piszesz tutaj bo nie masz gdzie ??

29. Data: 2005-12-24 15:38:13

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

P...@o...pl napisał(a):

> Zaraz, o ile się kiedyś tym interesowałem - rekuperator to dosyć sporawe
> ustrojstwo.
Rekuperator o wydajnosci ~250-300m3 jest tylko troszke wiekszy niz
komputer PC w typowej obudowie.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
173

30. Data: 2005-12-27 08:24:32

Od: "inf" <g...@w...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> spużniłes się z ta ironia mam już zaprojektowaną oczyszczalnie ścieków z
> filtrem trzcinowym

dom samowystarczalny znaczy coś na wzór statku kosmicznego,
z kanalizacji do kranu poprzez filtr,

suszarka sufitowa
Jaką zmywarkę pod zabudow
Jak odnowic stara wanne ??