donacja organow - pytanie

1. Data: 2003-05-08 08:42:52

Temat: donacja organow - pytanie
Od: "AMDrzej" <a...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Gdzie moge uzyskac stosowny wpis o dobrowolnej donacji organow w razie
[odpukac] gdybym nagle zszedl z tego swiata?

Pozdr. Andrzej

2. Data: 2003-05-08 11:04:58

Temat: Re: donacja organow - pytanie
Od: "Amalein" <a...@b...spamu.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdzie moge uzyskac stosowny wpis o dobrowolnej donacji organow w razie
> [odpukac] gdybym nagle zszedl z tego swiata?
>
> Pozdr. Andrzej

Witam!
Nie musisz sobie zaprzatac glowy jesli chcesz oddac organy w opisanej przez
Ciebie sytuacji. W Polsce obowiazuje przepis, wg ktorego wszyscy , ktorzy
nie wyrazaja sprzeciwu, wyrazaja (domniemana) zgode. Jesli zas chcesz
wyrazic sprzeciw - to musisz zglosic to w Centralnym Rejestrze Sprzeciwow.
Pozdrawiam - Amalein

3. Data: 2003-05-08 13:15:29

Od: "Grzegorz Iwanek" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie wyrazaja sprzeciwu, wyrazaja (domniemana) zgode. Jesli zas chcesz
> wyrazic sprzeciw - to musisz zglosic to w Centralnym Rejestrze Sprzeciwow.

tak, tylko zapomniales(as) o tzw. RODZINie, ktora w takiej sytuacji
stwierdza, ze potencjalny dawca byl przeciwny pobraniu narzadow... i tu
mozliwosci lekarzy sie koncza.

4. Data: 2003-05-08 13:53:49

Od: "AMDrzej" <a...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

WItam!

Użytkownik "Grzegorz Iwanek" <n...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:b9dlae$i3c$1@atlantis.news.tpi.pl...

> tak, tylko zapomniales(as) o tzw. RODZINie, ktora w takiej sytuacji
> stwierdza, ze potencjalny dawca byl przeciwny pobraniu narzadow... i tu
> mozliwosci lekarzy sie koncza.

Dokladnie. I co wtedy?

AMDrzej

5. Data: 2003-05-08 16:08:14

Od: "MarkBarnes" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wg polskiego prawa rodzina nie ma nic do
rzeczy....................ale.......................
.jeszcze nie zdarzylo
sie zeby doszlo do pobrania przy braku zgody rodziny,
nikt nie chce w tej dziedzinie taniej sensacji, pozywki dla superexpresu czy
tzw"dziennikarzy" z programow typu "uwaga"
mb
ps. mozesz napisac oswiadczenie w obecnosci 2 swiadkow i wlozyc je np. do
dowodu, moze to byc argument w razie sprzeciwu rodziny,

6. Data: 2003-05-10 20:42:07

Od: "Amalein" <a...@b...spamu.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ps. mozesz napisac oswiadczenie w obecnosci 2 swiadkow i wlozyc je np. do
> dowodu, moze to byc argument w razie sprzeciwu rodziny,

Witajcie!
Tak naprawde to nawet takie oswiadczenie, nawet gdyby bylo poswiadczone
notarialnie (co byloby IMHO przesada), moze byc podwazone przez slowa
rodziny. Czlonkowie tej ostatniej zawsze moga "zaswiadczyc" , iz w ostatniej
chwili potencjalny dawca zmienil zdanie. Dlatego tez prawda jest, ze malo
kto by sie odwazyl pobrac narzady od dawcy ktorego rodzina mowi "NIE".
Ergo - wielka beznadzieja... Ale to znowu kwestia edukacji ludzi. W ktoryms
z krajow skandynawskich (nie wiem w ktorym) , do "propagowania" donacji
narzadow po smierci dolaczyl sie kosciol... W Polsce nie mowi sie zbyt wiele
o tranplantologii (a moze sie myle?).
Pozdrawiam - Amalein

7. Data: 2003-05-11 04:35:00

Temat: Re: Re: donacja organow - pytanie
Od: La Luna <blueluna@wytnij_to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pamiętnego dnia Thu, 8 May 2003 18:08:14 +0200, "MarkBarnes"
<m...@p...onet.pl> wystukał/a złowieszcze słowa:

>wg polskiego prawa rodzina nie ma nic do
>rzeczy....................ale......................
..jeszcze nie zdarzylo
>sie zeby doszlo do pobrania przy braku zgody rodziny,

Mysle wiec ze przede wszystkim nalezy pogadac z najblizsza rodzina -
ta ktora zazwyczaj robi najwieksze problemy w takiej sytuacji. Moja
np. doskonale wie ze gdyby mi sie cos stalo - to chce by pobrano ze
mnie co sie da - jesli to moze uratowac czyjes zycie. Oczywiscie -
rodzice nienajlepiej zareagowali na taka pogawedke w pierwszym
momencie - ale im stanowczo powiedzialam ze jakby co - to takie jest
moje zyczenie, bo rownie dobrze JA moge sie znalezc w sytuacji gdy
moje zycie bedzie zalezalo od podobnej decyzji innych rodzicow. I
mysle ze gdybym nadal mieszkala np. z nimi - to nie robiliby problemow
i uszanowali moja prosbe.

Pozdrawiam
Agnieszka Mockałło
http://www.zwierzeta.cisza.pl/
Odpisujac na priv, usun "wytnij_to" z adresu

zielony jezyk i nietaki zapach...
Tadeusz Cegliński - bioenergoterapeuta z tychów - szukam namiarów
Chirurg
Ciśnienie
Do dermatologa