doxycyclina przez 3 miesiące

1. Data: 2002-04-06 20:17:04

Temat: doxycyclina przez 3 miesiące
Od: "Trinity" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lekarz dermatolog przepisał mi doxycycline na trądzik, mam brać przez 3
miesiące. Czy używanie antybiotyku przez tak długi czas jest bezpieczne?
Marta

2. Data: 2002-04-06 20:57:30

Temat: Re: doxycyclina przez 3 miesiące
Od: "Lepton" <k...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trinity" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Lekarz dermatolog przepisał mi doxycycline na trądzik, mam brać przez 3
> miesiące. Czy używanie antybiotyku przez tak długi czas jest bezpieczne?

To zalezy od organizmu, jedni biora 3 miesiace i prosza aby brac jeszcze
dluzej bo jest super, a inni po miesiacu przychodza z dolegliwosciami
brzucha...

Lepton

3. Data: 2002-04-06 22:52:59

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> miesiące. Czy używanie antybiotyku przez tak długi czas jest bezpieczne?

jakbys mial mykobakterioze to uzywalbys klarytromycyny albo azitromycyny
zgodnie ze standardami American Thoracic Society przez rok non stop.

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

4. Data: 2002-04-07 12:17:25

Od: "WaldiM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Lekarz dermatolog przepisał mi doxycycline na trądzik, mam brać przez 3
> miesiące. Czy używanie antybiotyku przez tak długi czas jest bezpieczne?
> Marta

zapomnialas zapytac lekarza? czy moze mu nie ufasz???

WaldiM

5. Data: 2002-04-07 13:41:45

Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wystawiaj sie na slonce, a jezeli musisz wyjsc a slonce bedzie ostre to
nie uzywaj dezodorantu na gole cialo. Doksycyklina i inne antybiotyki z
grupy tetracyklin powoduje fotoderatozy (plamy lub wysypka na skorze pod
wplywem slonca). Co do czsu brania antybiotyku, to sa schorzenia w ktorych
trwa to o wiele dluzej i antybiotyki sa bardziej toksyczne. Wszystko zalezy
od tego jakie korzysci przedlozymy nad ujemnymi skutkami jego brania.
Lekarz, ktory Ci zalecil doksycykline napewno wzial to pod uwage :)
pozdrawim
violeczka

6. Data: 2002-04-08 07:46:30

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Lekarz dermatolog przepisał mi doxycycline na trądzik, mam brać przez 3
> miesiące. Czy używanie antybiotyku przez tak długi czas jest bezpieczne?
> Marta

Jedna uwaga przy tym antybiotyku - po kilku dniach stosowania dostałam
straszliwego bólu w klatce piersiowej, który utrzymywał się jeszcze jakieś 2
tygodnie. Żaden lekarz nie potrafił mi pomóc a ja prawie wyłam z bólu -
zaburzenia w oddychaniu, pieczenie przy jedzeniu - nikomu tego nie życzę.
Teraz znowu lekarz mi to przepisał i kiedy powiedziałam mu o moich
poprzednich doświadczeniach dowiedziałam się, że od jakiegoś czasu (kilku
lat!) ampułka w której jest lek wywołuje uczulenie z takimi właśnie
objawami. Powiedział, żebym wysypywała zawartość do gumy rozpuszczalnej i
połykała. W ten sposób uniknę niebezpieczeństwa.
Pozdrawiam
Asia

7. Data: 2002-04-08 12:08:04

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 8 Apr 2002, asia wrote:

> [...]
> tygodnie. Żaden lekarz nie potrafił mi pomóc a ja prawie wyłam z bólu -

nie wiem nie spotkalem sie nigdy z taka reakcja po doksycyklinie
a stosowalem jej tony. Nie da sie jednak wykluczyc, ze u Ciebie
taka reakcja mogla wystapic. Doksycyklina nie jset antybiotykiem
niezastapialnym, stad mozna zastosowac oczywiscie inny

P.
----

8. Data: 2002-04-10 08:12:29

Od: Dorota Kulas <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

On Monday 08 April 2002 14:08, Piotr Kasztelowicz wrote:

> [...]
> taka reakcja mogla wystapic. Doksycyklina nie jset antybiotykiem
> niezastapialnym, stad mozna zastosowac oczywiscie inny

A ja sie spotkalam - tez mialam podobne objawy, i dowiedzialam
sie, ze doksycyklina moze powodowac owrzodzenie przelyku (refluks),
szczegolnie jesli polyka sie ja wieczorem i nie popija obficie
(tak wlasnie bylo zreszta w moim przypadku).
Na ta dolegliwosc lekarz przepisal mi lek na bazie omeprazolum
(Gasec) i objawy ustapily bezpowrotnie po ok. tygodniu.

--
Dorota Kulas
d...@p...com

9. Data: 2002-04-10 09:20:43

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota Kulas wrote:

> [...]
> Na ta dolegliwosc lekarz przepisal mi lek na bazie omeprazolum
> (Gasec) i objawy ustapily bezpowrotnie po ok. tygodniu.

Perfekcyjnie przedstawione! Tak właśnie ma być: przyjmować lek na długo
przed położeniem się do łóżka, po połknięciu leku wypijać przynajmniej pół
szklanki wody (jony wapnia hamują wchłanianie tetracyklin, więc lepiej nie
popijać mlekiem ani sokami wzbogaconymi w wapń), w razie powikłań leczyć
inhibitorami pompy protonowej (omeprazol itp.), poprawa po omeprazolu
powinna pojawić się po 5-7 dniach. Doksycyklina i inne tetracykliny dość
często szkodzą przełykowi (opisywano, że nawet do 40% zażywających), w
ogóle tetracykliny to jedne z najbardziej szkodliwych antybiotyków. Co nie
znaczy, że nie należy ich stosować - trzeba tylko rozważyć zyski i straty,
jak zwykle w medycynie. Jest kilka sytuacji, w których tetracykliny są
lekami pierwszego rzutu.

Leszek

10. Data: 2002-05-26 22:01:45

Od: Saanale <S...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 7 Apr 2002 15:41:45 +0200, "violeczka"
<v...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>nie uzywaj dezodorantu na gole cialo. Doksycyklina i inne antybiotyki z
>grupy tetracyklin powoduje fotoderatozy (plamy lub wysypka na skorze pod

No wlasnie:-((. Lekarka przepisala mi Unidox. Czy przy kazdej dawce
wystepuja fotouczulenia? Czy plamy powstale na skorze w wyniku
dzialania slonca i tetracyklin sa trwale? Po jakim czasie od
odstawienia antybiotyku mozna sie bezpiecznie opalac. Jaka jest dawka
podtrzymujaca. Jak wyglada leczenie w przypadku chorob skory?

Saanale

uszkodzenie łąkotki
zawal i ruch
leki