dracunculus vulgaris

1. Data: 2006-03-17 19:27:15

Temat: dracunculus vulgaris
Od: "Ruda" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
no wiec wlasnie kupilam sobie na allegro dracunculus vulgaris - sie mi
spodobal nadzwyczaj - z mysla, ze sobie go wsadze w doniczke i bede sie
widokiem w domu napawac z opcja wyniesienia na balkon, jak juz cieplo
bedzie.
I sie wlasnie doczytalam, ze...on smierdzi nadzwyczaj! Prawda li to, czy
jeno taka wroga propaganda?

Usmiechy,
Ruda

2. Data: 2006-03-17 21:18:03

Temat: Re: dracunculus vulgaris
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruda" <t...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> bedzie.
> I sie wlasnie doczytalam, ze...on smierdzi nadzwyczaj! Prawda li to, czy

Śmierdzi okrutnie, gdy kwitnie. Gnijącym, rozkładającym się mięskiem :) Ale
kwiat jest tak piękny, że można przeboleć.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

3. Data: 2006-03-18 07:36:40

Od: "Ruda" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał:
> Śmierdzi okrutnie, gdy kwitnie. Gnijącym, rozkładającym się mięskiem :)
Ale
> kwiat jest tak piękny, że można przeboleć.

Basiu, dziekuję bardzo. A długo kwitnie? I czy ten zapach jest hmmm...do
wytrzymania w domu, czy lepiej od razu znależć mu miejsce na wolnym
powietrzu?:-)

Usmiechy,
Ruda

4. Data: 2006-03-18 07:46:32

Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

najwięcej zapachu wydziela się podczas słonecznych i gorących dni. ja
dracunculus nie miałem - też kupiłem sobie w tym roku, ale miałem w uprawie
jego krewniaka palczychę, która kwitnie bez wody z samej bulwy. też podobno
miała śmierdzieć - mi ten zapach raczej przypominał trochę co innego
(nieokreślone coś) choć trochę nie miły ale od typowego zgniłego mięska to się
różni. gdy ta roślina kwitła mi w ogrodzie to zwabiała do siebie muchy, które
latały jak szalone wokół kwiatu.
pozdrowionka.Łukasz.

5. Data: 2006-03-18 07:59:30

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Basiu, dziekuję bardzo. A długo kwitnie? I czy ten zapach jest hmmm...do
> wytrzymania w domu, czy lepiej od razu znależć mu miejsce na wolnym
> [...]

Kwitnie krótko, przecież na te kilka dni można wyprowadzić się
pod namiot.
Pozdrawiam.mirzan

6. Data: 2006-03-18 09:37:15

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Basiu, dziekuję bardzo. A długo kwitnie? I czy ten zapach jest hmmm...do
> wytrzymania w domu, czy lepiej od razu znależć mu miejsce na wolnym
> powietrzu?:-)

Jak się lubi roślinkę, to zniesie się wszystko:)))))))

Ja miałam na dworze (może jeszcze mam??), i zapach czułam z paru metrów. Ale
to 2-3 dni.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

7. Data: 2006-03-18 10:39:49

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak się lubi roślinkę, to zniesie się wszystko:)))))))
>
> Ja miałam na dworze (może jeszcze mam??), i zapach czułam z paru metrów. Ale
> to 2-3 dni.
>
> Pozdrawiam, Basia.

Mam stapelie i też da się z nimi żyć, zapach podobny.
Pozdrawiam.mirzan

8. Data: 2006-03-18 10:42:40

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale

> Mam stapelie i też da się z nimi żyć, zapach podobny.

Stapelie wysępiłam parę tygodni temu:)))))) Za parę lat mam nadzieję będę
wąchać ;)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/