drenowanie

1. Data: 2006-07-17 21:32:23

Temat: drenowanie
Od: "moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

musze położyć kilkanaście m drenu i nie wiem jak głęboko muszę kopać?
aż do warstwy zbitej ziemi? jakaś głębokość w cm - jakie min, max?

moon

--
you are what you is

2. Data: 2006-07-17 21:53:39

Temat: Re: drenowanie
Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

moon wrote:
> musze położyć kilkanaście m drenu i nie wiem jak głęboko muszę kopać?
> aż do warstwy zbitej ziemi? jakaś głębokość w cm - jakie min, max?

To zależy czy dren ma nawadniać czy odwadniać.
Jesli chcesz się pozbyć nadmiaru wody to najlepiej się dokopać
do piasku - jeśli takowy występuje.

Arkadiusz Prażmowski
www.oczkowodne.net
www.forum.oczkowodne.net
www.sklep.oczkowodne.net

3. Data: 2006-07-18 00:29:16

Od: "moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

AurorA wrote:

> To zależy czy dren ma nawadniać czy odwadniać.

odwadniać.
nawadniają chyba kanały, nie dreny?

> Jesli chcesz się pozbyć nadmiaru wody to najlepiej się dokopać
> do piasku - jeśli takowy występuje.

Nie ma piasku, jest ziemia, a potem glina, ale akurat tam gdzie mokro jest
dużo nawiezionej ziemi, a podłoże jest b. głęboko, to miejsce po zasypanym
dole kloacznym i gnojowisku sprzed lat. Gromadzi się tam wilgoć bo jest dół,
muszę się tej wody pozbyć bo podmaka mi stodoła.

moon

4. Data: 2006-07-18 01:22:29

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"moon" <l...@w...pl> wrote in message

Dowiedz się w budowlance (inspektor w urzędzie gminy) jaka jest przyjęta dla
twojego terenu głębokość zamarzania, dodaj jeszcze szpadel (około 20cm) i
tak głęboko trzeba umieścić dreny. Problem jest w odprowadzeniu wody -
jeżeli jest gdzie (staw, rów czy inne zagłębienie terenu), to najlepiej tam.
Jeżeli wszędzie równo - trzeba przemyśleć i pooglądać teren w kierunku
wiosennego spływu wód powierzchniowych. I drenaż doprowadzić do studzienki,
a stamtąd rurami przepompowywać wodę w takie miejsce, z którego nie będzie
wracała. Może to być trudne, wtedy najlepiej razem z sąsiadami jeżeli mają
ten sam problem, wykonać regularną inwestycję melioracyjną. Możliwe, że za
nasze pieniądze z "Chujni"...

5. Data: 2006-07-18 05:43:29

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e9gvp9$5ak$1@nemesis.news.tpi.pl moon
<l...@w...pl> napisał(a):

> musze położyć kilkanaście m drenu i nie wiem jak głęboko muszę kopać?
> aż do warstwy zbitej ziemi? jakaś głębokość w cm - jakie min, max?

Hejka. Minimalna głębokość, na której umieszcza się rurki drenarskie, to
taka, żeby ich nie zaczepić narzędziami do uprawy gleby, czyli około 40 cm.
Natomiast maksymalną głębokość limituje możliwość odprowadzenia wody, czyli
dno rurki musi się znaleźć powyżej przeciętnego poziomu wody w jej
odbiorniku (rowie, stawie czy rzece). Jeżeli rurka przebiega w zbitym ile
czy glinie, to trzeba obsypac ją wierzchnią, próchniczną warstwą ziemi.
Pozdrawiam melioracyjnie Ja...cki

6. Data: 2006-07-18 06:07:41

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@n...pl> wrote in message
> [...]
> odbiorniku (rowie, stawie czy rzece). Jeżeli rurka przebiega w zbitym ile
> czy glinie, to trzeba obsypac ją wierzchnią, próchniczną warstwą ziemi.

I pierwsza zima zrujnuje instalację. Chyba, że będzie bardzo sucha jesień.
Ale skoro człowiek pisze o podciekaniu teraz, przy tej suszy, to później gdy
popada, może być znacznie gorzej.
Rurki kładzie się na warstwie gliny, ale od góry trzeba przysypać warstwą
żwirku i piasku, którą woda będzie się przesącząć, dopiero na wierzchu
warstwę uprawną.

7. Data: 2006-07-18 10:42:59

Od: "moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:
> [...]
> przyjęta dla twojego terenu głębokość zamarzania, dodaj jeszcze
> szpadel (około 20cm) i tak głęboko trzeba umieścić dreny.

Rany boskie! Tyle kopania! Nie zgadzam się :/
Poproszę o drugą opinię:)

moon

--
you are what you is

8. Data: 2006-07-18 11:00:11

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"moon" <l...@w...pl> wrote in message

> Rany boskie! Tyle kopania! Nie zgadzam się :/
> Poproszę o drugą opinię:)
>
> moon

Wolisz później jeszcze raz kopać? I to głębiej?
Ach te kobiety, przecież to dwa razy więcej pracy, albo jeszcze więcej, bo
trzeba dreny wyjmować, czyścić i jeszcze raz układać tym razem tak głęboko,
jak to opisałem.

9. Data: 2006-07-18 13:37:49

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e9htvu$cdl$1@nemesis.news.tpi.pl Panslavista

> [...]
> Rurki kładzie się na warstwie gliny, ale od góry trzeba przysypać
> warstwą żwirku i piasku, którą woda będzie się przesącząć, dopiero

Hejka. Nie trzeba czekać do zimy, żeby runął mit Twojej wszechwiedzy.
;-) Widzę, że znasz się na wszystkim - nawet lepiej od dyplomowanego
technika melioracji wodnych, który osobiście kopal rowki drenarskie i je
niwelowal (wyznaczał niwelatorem poziom sączków drenarskich). :-)
Pozdrawiam omnipotencyjnie Ja...cki

10. Data: 2006-07-18 15:08:45

Od: "moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:
> W wiadomości news:e9gvp9$5ak$1@nemesis.news.tpi.pl moon

> Hejka. Minimalna głębokość, na której umieszcza się rurki
> drenarskie, to taka, żeby ich nie zaczepić narzędziami do uprawy
> gleby, czyli około 40 cm.

To już lepiej!
Aha, a włóknina ma być też POD spodem? coś takiego widziałem w internecie,
ale nie wiem po co?

Natomiast maksymalną głębokość limituje
> możliwość odprowadzenia wody, czyli dno rurki musi się znaleźć
> powyżej przeciętnego poziomu wody w jej odbiorniku

z tym nie ma wśród pagórków problemu.
dzięki!

moon

cukinia