drewniane lakierowane parapety farbują

1. Data: 2007-08-15 09:23:19

Temat: drewniane lakierowane parapety farbują
Od: Jim <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam następujący problem - zamontowałem w mieszkaniu parapety
drewniane (dąb) pobejcowane na ciemny kolor oraz 3x polakierowane
lakierem wodnym do podłóg (? - według wykonawcy). Niestety mimo iż
minęło już ponad 2 miesiące od zamontowania to parapety dalej farbują
tj. wystarczy przetrzeć je wilgotną szmatką aby została na niej "bejca".
Dochodzi nawet do tego że jak biały kot poleży dłużej na parapecie to
futerko mu się zabarwia pod kolor parapetu... Wykonawca proponuje puszkę
lakieru (tego samego) i ponowne lakierowanie.

Co z tym zrobić?
- Czym to zabezpieczyć aby nie farbowało?
- Jaki obecna sytuacja będzie miała wpływ na "resztę" parapetu która
jest osadzona w ścianie. Nie za bardzo sobie potrafię wyobrazić
wymontowanie takiego parapetu... zwłaszcza że są osadzone pod nowymi oknami.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc,
Jim

2. Data: 2007-08-15 15:16:44

Temat: Re: drewniane lakierowane parapety farbują
Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2007-08-15 11:23, Jim pisze:
> [...]
> jest osadzona w ścianie. Nie za bardzo sobie potrafię wyobrazić
> wymontowanie takiego parapetu... zwłaszcza że są osadzone pod nowymi

Moim zdaniem to parapety te raczej nie widziały lakieru (no chyba że
stał na nich w puszcze), kup jakikolwiek lakier wodny (bo mało śmierdzi)
i pomaluj zgodnie z instrukcją na opakowaniu, gwarantuje Ci że już po
pierwszym razie prawie nie będzie brudzić a po kolejnym będzie już
super. Wadą tego rozwiązania jest to, iż lakier wodny jest miękki i jak
np postawisz coś ciepłego np. szklankę herbaty może zostać plama, jak Ci
przez przypadek kapnie odrobina jakiegokolwiek rozpuszczalnika zrobi Ci
się plama np zmywacz do paznokci - wypróbowane niestety :(. Ja bym
proponował pomalować to ale lakierem do podłogi jakimś chemicznym
(domalux) śmierdzi jak cholera ale jest gwarancja, że parapety bez
większych konserwacji mogą przetrwać dłużej niż mieszkanie.
Bazowane na własnych doświadczeniach - w domu podłoga z desek pomalowana
lakierem wodnym a stół (?!) pomalowany bejcą "dąb" i lakierem domalux.

Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

3. Data: 2007-08-16 05:06:59

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Serdecznie odradzam wodne lakiery zwłaszcza do parapetów i do podłóg.
Na parapetach przeważnie stawia się kwiatki a prędzej , czy później coś się
wyleje i zrobi się nieusuwalne plamsko. Lakiery wodne IMO nadają się tylko
na boazerie.
Jeżeli ktoś ma wodny lakier w dobrym stanie na podłodze używanej przez 10
lat to niech mnie sprostuje.
Jacek

4. Data: 2007-08-16 16:31:28

Od: Jim <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czy mogę te parapety (widoczne części) polakierować czymś innym
zakładając że jednak zostały polakierowane lakierem wodnym (tyle że nie
dokładnie - zrobiłem dokładne testy i nie które miejsca farbują a
niektóre nie....).

Pozdrawiam,
Jim.

5. Data: 2007-08-16 16:44:45

Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2007-08-16 07:06, Jacek pisze:

> Jeżeli ktoś ma wodny lakier w dobrym stanie na podłodze używanej przez 10
> lat to niech mnie sprostuje.
> Jacek

8 lat ale z podłogami obchodzę się jak z jajkiem :) i wyglądają nieźle
ale brak dzieci, które mogły je demolować.
Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

czym zmyć wikol ?
Szronienie zamrażarki
Blender - pytanie do praktyków
Wada przed obiorem mieszkania
sciany dzialowe wypelnione pianka pod sufitem