drewno na "płytki chodnikowe"

1. Data: 2012-06-20 06:16:04

Temat: drewno na "płytki chodnikowe"
Od: gary <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Padła propozycja zrobienia na trawniku w ogrodzie "chodnika" z pociętego
na plastry pnia drzewa.
Mam możliwość załatwienia takiego surowego pnia do pocięcia piłą.
Pytanie tylko z jakiego drzewa było by to w miarę odporne na wodę i nie
rozlatywało się po zimie. Sosna, dąb, byle co, czym ewentualnie
zaimpregnować żeby nie śmierdziało na upale.

2. Data: 2012-06-20 06:25:16

Temat: Re: drewno na "płytki chodnikowe"
Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-20 08:16, gary pisze:

> Pytanie tylko z jakiego drzewa było by to w miarę odporne na wodę i nie
> rozlatywało się po zimie. Sosna, dąb, byle co, czym ewentualnie
> zaimpregnować żeby nie śmierdziało na upale.

Znajomy ma ze starych podkładów kolejowych, jest to bardzo trwałe i
niebrzydkie, wygląda bardzo naturalnie, ale mankament ma taki, ze
nieładnie pachnie przy dużym nasłonecznieniu, nie wiem tez, czy nie jest
szkodliwe dla dzieci/zwierzaków. Ze świeżego pnia chodniki podobno nie
są trwale, choćby po dobrej impregnacji.
--
B.

3. Data: 2012-06-20 06:34:47

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk <b...@q...pl> napisał(a):

> [...]
>niebrzydkie, wygląda bardzo naturalnie, ale mankament ma taki, ze
>nieładnie pachnie przy dużym nasłonecznieniu, nie wiem tez, czy nie jest

Podklady kolejowe sa impregnowane specjalnym olejem uzyskiwanym ze smoly
drzewnej, wiec pewnie stad ten smrod.

4. Data: 2012-06-20 06:53:54

Od: gary <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-20 08:25, Bbjk pisze:

> [...]
> szkodliwe dla dzieci/zwierzaków. Ze świeżego pnia chodniki podobno nie
> są trwale, choćby po dobrej impregnacji.

Tego zapachu właśnie chciałbym uniknąć.
Myślałem o ewentualnym zaimpregnowaniu gorącą parafiną, drewno by nie
sczerniało, nie śmierdziało i może wytrzymało kilka lat.
Tylko z jakiego drzewa ?

5. Data: 2012-06-20 07:45:31

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
7...@4...com
*Przesmiewca* napisał(-a):

> Podklady kolejowe sa impregnowane specjalnym olejem

Olej kreozotowy. Substancja niebezpieczna.

--
Big Jack
////// GG: 660675

6. Data: 2012-06-20 09:07:46

Od: Marek <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tego zapachu właśnie chciałbym uniknąć.
> Myślałem o ewentualnym zaimpregnowaniu gorącą parafiną, drewno by
> nie sczerniało, nie śmierdziało i może wytrzymało kilka lat.
> Tylko z jakiego drzewa ?

Jak zrobisz z debu to nie musisz nawet impregnowac.

--
Marek
echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

7. Data: 2012-06-20 09:48:45

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

gary <g...@c...pl> napisał(a):

>Tylko z jakiego drzewa ?

Na zewnetrzne tarasy czesto uklada sie deski z bodajze
modrzewia syberyjskiego jako bardziej odpornego na warunki
zewnetrzne. Nie wiem tylko czy w przypadku chodnika to
nie bedzie przesada -- bo to drewno jest dosc drogie...

8. Data: 2012-06-20 10:00:12

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Deska tarasowa z modrzewia syberyjskiego cechuje się wysoka wytrzymałością i
naturalną odpornością
na grzyby. Modrzew syberyjski w bezpośrednim kontakcie z ziemią ma żywotność do 15
lat. Ze względu
na wysoką żywiczność modrzew syberyjski jest odporny na warunki atmosferyczne i
bardzo dobrze nadaje
się do zastosowania na zewnątrz. Przy prawidłowym montażu desek tarasowych z
modrzewia syberyjskiego
można całkowicie zrezygnować z dodatkowej ochrony środkami chemicznymi. Deska
tarasowa z modrzewia
syberyjskiego pozostawiona w postaci naturalnej starzeje się w sposób szlachetny
pokrywając się
srebrzystoszarą patyną."

9. Data: 2012-06-20 10:00:42

Od: anhin <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zewnetrzne. Nie wiem tylko czy w przypadku chodnika to
> nie bedzie przesada -- bo to drewno jest dosc drogie...

niee, relatywnie jest dość tanie. Jednak jest różnica między tarasem z
desek, a chodnikiem z plastrów "na sztorc". Modrzew jest trwały, ale
niezbyt odporny na ścieranie w poprzek włókien. Przed wojną na drewnianą
kostkę brukową używało się dębu, grabu, wiązu albo nieżywicowanej sosny.
A konserwowano... no, niestety, kreozotem albo wręcz smołą. I to nie
drzewną, jak wcześniej pisałeś (co byłoby całkiem przyjemne -dziegieć
ładnie pachnie i ma nawet jakieś tam lecznicze właściwości) tylko
ordynarną węglową. Tylko we wschodniej Małopolsce (też np. we Lwowie)
surową ropą naftową. Z tym impregnowaniem jest problem. Parafiny bym nie
radził, chyba że wątkotwórcę stać na gotowanie dokładnie wysuszonych
plastrów we wrzącej parafinie przez parę godzin -jeśli nie przesiąknie
drewna dokładnie na wylot, tylko przyspieszy butwienie. Myślę że
najrozsądniejszy byłby jakiś solny impregnat przeciwgrzybiczy, a po
wyschnięciu olej. No, chyba że poszlibyśmy w żywice syntetyczne, ale
wtedy zabawa chyba traci sens...

10. Data: 2012-06-20 10:05:24

Od: anhin <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

A konserwowano... no, niestety, kreozotem albo wręcz smołą. I to nie
drzewną, jak wcześniej pisałeś (co byłoby całkiem przyjemne -dziegieć
ładnie pachnie i ma nawet jakieś tam lecznicze właściwości) ale
ordynarną węglową. We wschodniej Małopolsce (też np. we Lwowie) surową
ropą naftową. Z tym impregnowaniem jest problem. Parafiny bym nie
radził, chyba że wątkotwórcę stać na gotowanie dokładnie wysuszonych
plastrów we wrzącej parafinie przez parę godzin -jeśli nie przesiąknie
drewna dokładnie na wylot, raczej przyspieszy butwienie niż je spowolni.
Myślę że najrozsądniejszy byłby jakiś solny impregnat przeciwgrzybiczy,
a po wyschnięciu olej. No, chyba że poszlibyśmy w żywice syntetyczne,
ale wtedy zabawa chyba traci sens...

Cheap Nike Air Max 2012 Shoes Air Jordan 2012 Shoes www.BuyGoodGoods.com
glosny wentylator w kuchni
Cheap A&F T-shirts Burberry T-shirt Armani T-shirt LV T-shirt D&G T-shirt ED Hardy T-shirt CK T-shirt G-Star T-shirt Prada T-shirt Gucci T-shirt Lacoste T-shirt POLO T-shirt www.BuyGoodGoods.com