drewno na "płytki chodnikowe"

11. Data: 2012-06-20 10:21:46

Temat: Re: drewno na "płytki chodnikowe"
Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

anhin <a...@g...pl> napisał(a):

>niee, relatywnie jest dość tanie. Jednak jest różnica między tarasem z
>desek, a chodnikiem z plastrów "na sztorc".

Jest roznica, ale te drewno bedzie tez trwalsze niz kazde inne takze poza tarasem :)

12. Data: 2012-06-20 10:56:53

Od: anhin <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest roznica, ale te drewno bedzie tez trwalsze niz kazde inne takze poza tarasem
:)

nie jestem przekonany, ale zawsze można zrobić eksperyment na koszt
gary'ego :-P

13. Data: 2012-06-20 11:42:32

Od: gary <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-20 12:21, Przesmiewca pisze:

> Jest roznica, ale te drewno bedzie tez trwalsze niz kazde inne takze poza tarasem
:)

Otóż to
Drewno będzie przecięte w poprzek włókien i będzie nasiąkać z obu
końców. takie plastry ucięte na pile tarczowej można łamać na kolanie na
połówki. :(

14. Data: 2012-06-20 11:51:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 20 Jun 2012 08:25:16 +0200, Bbjk napisał(a):

> Znajomy ma ze starych podkładów kolejowych, jest to bardzo trwałe i
> niebrzydkie, wygląda bardzo naturalnie, ale mankament ma taki, ze
> nieładnie pachnie przy dużym nasłonecznieniu, nie wiem tez, czy nie jest
> szkodliwe dla dzieci/zwierzaków. Ze świeżego pnia chodniki podobno nie
> są trwale, choćby po dobrej impregnacji.

I są bardzo niebezpieczne po deszczu, nie wiem, po co ludzie sobie
naumyślnie robią lodowisko tam, gdzie trzeba pewnie się trzymać nogami
gruntu.
--
XL

15. Data: 2012-06-20 11:52:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 20 Jun 2012 08:34:47 +0200, Przesmiewca napisał(a):

> Podklady kolejowe sa impregnowane specjalnym olejem uzyskiwanym ze smoly
> drzewnej, wiec pewnie stad ten smrod.

Raczej czymś gorszym.
--
XL

16. Data: 2012-06-20 12:20:53

Od: anhin <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Drewno będzie przecięte w poprzek włókien i będzie nasiąkać z obu
> końców. takie plastry ucięte na pile tarczowej można łamać na kolanie na
> połówki. :(

oj... to jakiej one są grubości? Żeby porządnie osadzić taki "bruk" w
gruncie bez dodatkowych zabiegów/warstw trzeba co najmniej kilkunastu
centymetrów. Inaczej po paru tupnięciach się rozpadnie :-( Chyba że
chcesz zrobić prawdziwy bruk drewniany, ale to trochę skomplikowane...

17. Data: 2012-06-20 12:36:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 20 Jun 2012 14:20:53 +0200, anhin napisał(a):

> Żeby porządnie osadzić taki "bruk" w
> gruncie bez dodatkowych zabiegów/warstw trzeba co najmniej kilkunastu
> centymetrów. Inaczej po paru tupnięciach się rozpadnie :-(

...albo po prostu wypadnie, albo i jedno i drugie. Plus połamane nogi.
--
XL

18. Data: 2012-06-20 12:43:47

Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-20 13:51, Ikselka pisze:
> I są bardzo niebezpieczne po deszczu, nie wiem, po co ludzie sobie
> naumyślnie robią lodowisko tam, gdzie trzeba pewnie się trzymać nogami
> gruntu.

To właśnie chciałem napisać.
Byłem kiedyś u znajomych na imprezie w plenerze. Mieli na ogrodzie coś
takiego i wszystko było ok do chwili gdy spadł deszcz. Kilka osób
nieprzyjemnie przejechało się na tych drewnianych podłożach.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

19. Data: 2012-06-21 06:12:23

Od: gary <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-20 14:20, anhin pisze:

> [...]
> centymetrów. Inaczej po paru tupnięciach się rozpadnie :-( Chyba że
> chcesz zrobić prawdziwy bruk drewniany, ale to trochę skomplikowane...

Może źle się wyraziłem
To nie będzie chodnik ze spasowanych ze sobą płyt, tylko ścieżka z
pojedynczych sztuk zagłębionych tak żeby dało się po nich przejechać
kosiarką.

przykład z google:
http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcsi.dll/bilde?Sit
e=GL&Date=20080723&Category=DOM&ArtNo=331116569&Ref=
V2&border=0&MaxW=580

po obejrzeniu obrazków zastanawiam się nad wariantem "kolejowym"
czyli deski a nie pień cięty w poprzek.

http://www.wnetrzarium.pl/wp-content/uploads/2011/08
/Podklady_kolejowe_sciezka_2_big.jpg

20. Data: 2012-06-21 06:57:43

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 20 czerwca 2012 08:16:04 UTC+2 użytkownik gary napisał:
> [...]
> rozlatywało się po zimie. Sosna, dąb, byle co, czym ewentualnie
> zaimpregnować żeby nie śmierdziało na upale.

Modrzew.
Niczym nie impregnuj.

Cheap Nike Air Max 2012 Shoes Air Jordan 2012 Shoes www.BuyGoodGoods.com
glosny wentylator w kuchni