[druty] Mereżka trochę inaczej

1. Data: 2003-05-27 08:30:42

Temat: [druty] Mereżka trochę inaczej
Od: Ewa Zimkowska <e...@a...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!
Mam taki pomysł: zrobić mereżkę w talii sukienki robionej na drutach. Umiem zacząć
mereżkę (wyskubać nitki z lnu lub odpowiednik tego w dzianinie), ale nie mam
pomysłu co dalej. Znalazłam w archiwum, że Yann i Beata miały jakies wzorki na
mereżki - bardzo się uśmiecham o jakąś inspirację :)

A w dzianinie nitki "wyskubuje" się tak: (jakby ktoś chciał wiedzieć)
Pierwszy rząd:
- przerabiamy jedno oczko,
- dwa razy nawijamy nitkę na prawy drut,
- przerabiamy kolejne oczko,
- dwa razy nawijamy nitkę na prawy drut,
- i tak do końca rzędu.
Drugi rząd:
- przerabiamy jedno oczko,
- odwijamy nawiniętą nitkę,
- przerabiamy kolejne oczko,
- znowu odwijamy nawiniętą nitkę,
- i tak do końca rzędu.

Im więcej razy nawiniemy tym szersza mereżka.
Potem trzeba "naciągnąć" robótkę.

Pozdrawiam
Ewa (Wrocław)
p.s. Mam chętkę jeszcze przy robieniu tej mereżki dać koraliki ...

1. Data: 2003-05-27 10:31:38

Temat: Re: [druty] Mereżka trochę inaczej
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

A merezki pionowe w dzianinie robi sie tak:
1 rzad: oczka prawe
2 rzad: oczka lewe, tam, gdzie ma byc merezka robimy narzut, a nastepnie 2
oczka przerobione razem
4,5,6,29 rzad - caly czas jersey. Jak dojedziemy do konca roboty, to oczka
znajdujace sie nad narzutem na dole spuszczamy i rozpruwamy - caly pionowy
rzad. Bardzo efektownie to wychodzi. Mozna jeszcze obrobic boku tak, jak w
prawdziwej merezce.

Kot

1. Data: 2003-05-29 15:02:19

Od: b...@s...be (Beata Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Merezka juz poleciala na priv do Ewy.
Beata
From: "Ewa Zimkowska" <e...@a...wroc.pl>

> [...]
>

> Pozdrawiam
> Ewa (Wrocław)
> p.s. Mam chętkę jeszcze przy robieniu tej mereżki dać koraliki ...

xxx-linki-free
kura na szydelku :)
LUBLIN spotkanie
Dziewczynyyy..pomocyyy.. ...:))