[druty] czapka - prosba o pomoc

1. Data: 2004-11-12 13:35:03

Temat: [druty] czapka - prosba o pomoc
Od: "paprika" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie:)

musze dosc szybko zrobic czapke na drutach (prezent)

ma wygladac mniej wiecej tak:
http://www.cropptown.pl/kolekcja/produkt/23797_prod.
htm
http://www.sklep.e-street.pl/product_info.php?cPath=
27_76&products_id=1324

tylko: w jednym kolorze i "gruby" scieg, najlepiej lewe-prawe. Mam ja robic
od gory zeby potem zrobic nauszniki? Czy potem je dorobic robiac czapke
normalnie, od dolu? jesli od gory, to jak? chodzi mi raczej o wskazowki niz
o schamaty, chociaz te tez sie moga przydac

pozdrawiam serdecznie

paprika

1. Data: 2004-11-12 22:12:28

Temat: Re: [druty] czapka - prosba o pomoc
Od: " gosia z gdyni" <g...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja zrobiłam taką na szydełku, jak jesteś zainteresowana napisz na priva
Gosia

1. Data: 2004-11-13 16:45:07

Od: "paprika" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja zrobiłam taką na szydełku, jak jesteś zainteresowana napisz na priva
chodzi o druty - czapka musi byc miekka. zrobilam juz na szydelku ale z
takiej welny jaka mam musza byc koniecznie druty...

pozdrawiam

paprika

1. Data: 2004-11-13 17:43:55

Od: "Mirella" <m...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja zaczęłabym taką czapkę od góry i zrobiła taką głębokość jak jest
poterzebna, dodając oczka w 4 albo 8 miejscach naprzemiennie w zależności
od grubości włóczki. Nie potrafię tego dokładnie sprecyzować bo ja tekie
rzeczy robię na oko, staram się żeby dodając oczka nie dodawać ich w jednym
miejscu. Dzielę robótkę na 4 równe części i robię na 4 drutach. Raz dodaję
oczka na początku drutów a raz na środku w zależności od potrzeb wtedy
główka wychodzi ładna okrągła, gdy włoczka jest cienka oczka dodaję w 6 czy
8 miejscach. Uszy natomiast zrobiłabym w ten sposób że zakończyłabym czapkę
na szerokości czoła zrobiłabym jedno ucho po czym zakańczałabym ( od nowej
nitki ) część tylną czapki i na kończu zrobiłabym drugie ucho. Wydaje mi się
że powinno wyjść bez problemu.
Pozdrawiam Mirella

1. Data: 2004-11-13 18:17:48

Od: "paprika" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje, o to mi chodziło:) tylko od ilu oczek zaczac na gorze? może byc od
3? i potem kazde przerabiac podwojnie w I rzedzie??

paprika

1. Data: 2004-11-13 19:02:00

Od: "Mirella" <m...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja robótkę zaczynam na 4 drutach od 4 oczek. W drugim rzędzie robię narzut
oczko, narzut oczko, narzut oczko, narzut oczko. w trzecim rzedzie wzór jaki
chcesz. W czwartym dodałabym oczka lub nie ale to ile oczek zależy od
grubości włóczki mogą być nawt 2 jeżeli włóczka jest gruba. Jak rozkładasz 4
iglice patrz czy się nie marszczy jeżeli się marszczy nie dodawaj tylko rób
wzór jak się troszkę naciąga dodaj oczka. Trochę trudno jest tak tłumaczyć
jak się nie widzi robótki ale może moje uwagi coś ci pomogą.
pozdrawiam Mirella

[xxx] dla miłośników przetworów
[druty] sweter poszukiwany
problemy z angielskim