[druty] jak zrobic dół w ząbki

1. Data: 2005-02-25 13:49:03

Temat: [druty] jak zrobic dół w ząbki
Od: "Orka" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej, dziewczyny i chłopaki, poratujcie, dobra???
Znalazłam w archiwum linki do swetrów z takim wzorem-ale zahasłowane...
Może ktoś na szybko mógłby wytłumaczyć? Chodzi mi o dość drobne zęby, ale
takie "ostre", spiczaste, a nie łagodne fale jak na szydełku. Chcę zrobić
tak dół sweterka Weronice.
Mam nadzieję, że wiecie, o co mi chodzi i pomożecie :)

Z góry dziękuję
Ola (a wiosna była i znikła :(... )

1. Data: 2005-02-25 18:09:00

Temat: Re: [druty] jak zrobic dół w ząbki
Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem czy dobrze zrozumiałam.Podaję link
http://www.7ya.ru/photos/private-showphoto.aspx?Rubr
ID=70088&PhotoID=629154
Małgorzata

1. Data: 2005-02-25 18:19:31

Od: "Orka" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Nie wiem czy dobrze zrozumiałam.Podaję link

http://www.7ya.ru/photos/private-showphoto.aspx?Rubr
ID=70088&PhotoID=629154
> Małgorzata

Dzięki za szczere chęci :) Chodziło mi o takie większe zęby, no nie wiem, o
boku trójkąta=3 cm mniej więcej :)
Pozdrawiam
Ola

1. Data: 2005-02-25 18:31:54

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Orka napisał(a):
> [...]
> tak dół sweterka Weronice.
> Mam nadzieję, że wiecie, o co mi chodzi i pomożecie :)

Nie mam obrazka, ale moze o to chodzi: zeby uformowac czubek zabka
przerabiasz razem 3 oczka (to bedzie srodek motywu), a po obu stronach w
jadnakowej odleglosci robisz po jednym narzucie.
Oczywiscie w trakcie robotki robi sie w innej kolejnosci, czyli: oczko
prawe, narzut, x oczek, 3 oczka razem, x oczek, narzut.
Parzyste rzedy jak schodza z drutu. Po kilku rzedach zacznie sie robic
,,zabek''.

th.

1. Data: 2005-02-25 19:20:10

Od: "Orka" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> prawe, narzut, x oczek, 3 oczka razem, x oczek, narzut.
> Parzyste rzedy jak schodza z drutu. Po kilku rzedach zacznie sie robic

O to to! Tylko mi jeszcze powiedz dobra kobieto-im mniej tych x oczek, tym
ząbek będzie bardziej spiczasty?
No i te narzuty-mają być po obu stronach motywu, tego ząbka. Czy więc mam
narzucić 2 narzuty obok siebie (w dwóch kolejnych motywach) czy rozdzielić
je jakimś oczkiem? A może kolejne motywy (ząbki) oddziela od siebie tylko
jeden narzut? Nie zamieszałam? :)
Dzięki serdeczne

Ola

1. Data: 2005-02-26 09:47:54

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Orka napisał(a):

> O to to! Tylko mi jeszcze powiedz dobra kobieto-im mniej tych x oczek, tym
> ząbek będzie bardziej spiczasty?

We wzorze, ktory mam x=6, a to co napisalam jako ,,3 oczka razem'' kaza
robic ,,1 oczko zdjac na prawo, 2 oczka razem na prawo i przeciagnac
oczko zdjete''. Poniewaz mi sie nigdy nie udalo tego zrobic tak, jak na
zdjeciu robie 3 oczka razem (i wtedy jest tak, jak ma byc).

> No i te narzuty-mają być po obu stronach motywu, tego ząbka.

Tak, po obu stronach zabka, ale narzuty z sasiednich zabkow beda obok
siebie (rozdzielone jednem o.prawym). Musisz pamietac, ze przy
przerabianiu razem 3 oczek tracisz 2, wiec musisz je gdzies dodac.

> [...]
> je jakimś oczkiem? A może kolejne motywy (ząbki) oddziela od siebie tylko

Czyli wzor wyglada tak: o.brzegowe,*1 narzut, x (x=4-6) o. prawych, 3
o.razem, x o. prawych, narzut, 1 o. prawe*, powtarzac to miedzy
gwiazdkami, o.brzegowe

th.

1. Data: 2005-02-26 10:09:28

Od: "Orka" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli wzor wyglada tak: o.brzegowe,*1 narzut, x (x=4-6) o. prawych, 3
> o.razem, x o. prawych, narzut, 1 o. prawe*, powtarzac to miedzy
> gwiazdkami, o.brzegowe

Dziękuję Ci bardzo, tak myślałam, tylko te narzuty robiłam obok siebie, nie
rozdzielałam ich prawym oczkiem :)
No to do roboty :)

Pozdrawiam
Ola

1. Data: 2005-02-26 12:02:39

Od: "Elżbieta T." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli"

> [...]
> oczko zdjete''. Poniewaz mi sie nigdy nie udalo tego zrobic tak, jak na
> zdjeciu robie 3 oczka razem (i wtedy jest tak, jak ma byc).

Uzyskujesz inny efekt:), to proste: 1 o. przełożyć na prawy drut, 2 o. prawe
razem, czyli masz na prawym drucie dwa oczka, teraz lewy drut w oczko
przełożone i przeciągnąć je nad oczkiem otrzymanym z 2 o. prawych razem,
czyli zostajesz z jednym oczkiem, takie oczko jest nieco wydłużone, czyli
większy efekt ząbków, jest też bardziej płaskie niż 3 o. razem.

Elzbieta

1. Data: 2005-02-26 14:10:53

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elżbieta T. napisał(a):

> [...]
> czyli zostajesz z jednym oczkiem, takie oczko jest nieco wydłużone, czyli
> większy efekt ząbków, jest też bardziej płaskie niż 3 o. razem.

Bardzo mozliwe, ale juz kiedys pisalam, ze ja prawe oczka przerabiam
nieco inaczej niz w ksiazkach pisza. Tzn. wg ksiazek drut powinno sie
wbic w oczko na drucie ,,zachodzac'' go z lewej strony, a ja go wbijam z
prawej. Widac te roznice przy przerabianiu dwoch oczek razem: zalozmy,
ze mamy przerobic 2 oczka, ja najpierw wkluwam prawy drut w prawe oczko
z tych dwoch, potem w lewe (oczywiscie jest to wklucie jedncczesne, ale
chodzi mi o kierunek), a wg ksiazek jest zdaje sie odwrotnie, prawym
drutem najpierw wkluwamy w lewe, potem w prawe. Oj, chyba za bardzo
namieszalam :)
Aha, za bardzo juz sie do tego przyzwyczailam i nie bede zmieniac
zwyczajow, przy normalnych prawo-lewo-sciegach nie ma roznicy.

pozdrawiam,
th.

1. Data: 2005-02-26 14:18:05

Od: "Orka" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Aha, za bardzo juz sie do tego przyzwyczailam i nie bede zmieniac
> zwyczajow, przy normalnych prawo-lewo-sciegach nie ma roznicy.

Dokładnie tak nauczyła mnie robić mama, a ona od swojej teściowej :)
Wychodzi więc na to, ze robie tak samo jak Ty. Problem mam jedynie przy
oczkach angielskich-odwróconych, bo nie chcą wychodzić odwrócone :)

Ola

Czy ktos ma z KLUBU DLA CIEBIE"Haft krzyzykowy"?
Ale się cieszę :))
[szydelko] cud bluzeczka/tunika
[szydelko, druty]
[xxx] Ktoś prosił mnie o schemat konika...