[druty] nowe "Swetry" - help!

1. Data: 2004-12-13 10:58:59

Temat: [druty] nowe "Swetry" - help!
Od: "dorotatr" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkie Grupowiczki serdecznie.
Od dłuższego czasu uczestniczę biernie w życiu grupy i często korzystam z
zawartych tu porad. Wprawdzie "drutuję" od lat, ale i tak dowiaduję się tu
ciągle nowych rzeczy - co dziewiarka, to technika. :-)
Aż stanęłam przed zagadnieniem, które mnie zaskoczyło nieco i zmusiło do
ujawnienia się. Mam nadzieję, że tutaj uzyskam pomoc.
Chodzi o sweter nr 5 w nowych "Swetrach" - piszą tam:
Nabrać 82 o. sposobem krzyżowym...
Co to znaczy? Znam dwa sposoby nabierania oczek: z jednej nitki i z dwóch,
ale o krzyżowym nie słyszałam. Na zdjęciu efekt jest taki, jakby dół
obrobiono szydełkiem, ale w opisie niczego takiego nie znalazłam.
Czy możecie mi pomóc?

Pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2004-12-13 11:18:43

Temat: Re: [druty] nowe "Swetry" - help!
Od: "Gocha" <gocha.sa@_wytnij_to_interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno był podawany link. Szukaj w postach sprzed 5-6 dni Pod hasłem
"krzyzowe nabieranie"
Gocha

1. Data: 2004-12-13 12:16:01

Od: "Krystyna" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo proszę
http://knitting.about.com/library/bltgcaston.htm
bardzo ładnie widać jak to się robi. Nitka, która jest czerwona najlepiej
żeby była pdwójna.

--
Pozdrawiam Krystyna

1. Data: 2004-12-13 12:53:04

Od: "dorotatr" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> Bardzo proszę
> http://knitting.about.com/library/bltgcaston.htm
> bardzo ładnie widać jak to się robi. Nitka, która jest czerwona najlepiej
> żeby była pdwójna.
Ha!
To jest to, co ja nazywam nabieraniem z dwóch nitek i to ja umiem od
urodzenia (mama tylko tak zaczynała swetry i zwykłego nabierania nauczyłam
się dopiero lata świetlne po odejściu z domu ) :-)
Kłopot w tym, że efekt na zdjęciu w "Swetrach" jest zupełnie inny - takie
zaokrąglone ząbki :-( Wygląda to tak, jak szydełkowy łańcuszek.
Może oni wykończyli to szydełkiem i tylko zapomnieli o tym napisać??

Pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2004-12-13 16:20:11

Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Oglądnij dobrze obrazki z podanego linku, tam oczka nabierasz raz z jednej raz
z drugiej nitki oplatającej kciuk.Po takim nabraniu na drucie wyglądają jakby
były połączone w pary, potem przerób pierwszy rząd koniecznie na lewo i efekt
będzie właśnie taki. Mnie mama tez uczyła nabierać oczka z dwóch nitek ale
tylko z zewnętrznej , nie krzyżowałam jej z wewnętrzną i efekt był zupełnie
inny.

1. Data: 2004-12-13 20:53:45

Od: "Małgorzata (117)" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nabrać 82 o. sposobem krzyżowym...
> Co to znaczy?

Cześć!
Ja robię krzyżowe nabieranie oczek tak jak na rysunkach na dole tej strony i
pierwszy rząd wszystkie oczka lewe.
http://www.moden.ru/models/6.htm

Pozdrawiam
Małgorzata (117)

1. Data: 2004-12-13 21:53:20

Od: "dorotatr" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> będzie właśnie taki. Mnie mama tez uczyła nabierać oczka z dwóch nitek ale
> tylko z zewnętrznej , nie krzyżowałam jej z wewnętrzną i efekt był

Trochę mi to zajęło, ale w końcu znalazłam ten model w necie.
Chodzi o biały sweterek - dół wygląda jak obrębiony szydełkiem - choćbym nie
wiem ile nitek krzyżowała, to mi takie coś nie wychodzi :-(
http://www.7ya.ru/photos/private-showphoto.aspx?Rubr
ID=61340&PhotoID=546645

Dorota

1. Data: 2004-12-13 21:55:46

Od: Aga <a...@B...poczta.onet.plTO> szukaj wiadomości tego autora

Małgorzata (117) wrote:

> Cześć!
> Ja robię krzyżowe nabieranie oczek tak jak na rysunkach na dole tej strony i
> [...]

Sliczny sweter... szkoda tylko, ze opis w tym upiornym jezyku, co go juz
dawno zapomnialam :(((((
Czy jakas dobra duszyczka moze mi powiedziec choc tak z grubsza o co w
tym dlugim opisie chodzi?

aga

1. Data: 2004-12-14 07:54:18

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dorotatr" <d...@n...pl> napisał w
wiadomości news:cpk3cd$atb$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> zaokrąglone ząbki :-( Wygląda to tak, jak szydełkowy łańcuszek.
> Może oni wykończyli to szydełkiem i tylko zapomnieli o tym napisać??

Obejrzałam sobie ten sweter wczoraj w kiosku i stwierdzam, zę jest to
faktycznie krzyżowe nabieranie oczek. Efekt takiego nabierania lepiej widać
na sąsiednim, rózowym modelu. Grubsza włóczka plus dodatkowa podwójna nitka
da w efekcie takie "ząbki". Spróbowałam nawet nabrać na próbę grubą włóczkę
Puchatkę i efekt jest identyczny. Krzyżowego nabierania oczek nauczyła się
po trosze z opisu w Sandrze po trosze z Burdy - Druty i Oczka, bo tam były
zdjęcia. Jest to dośc proste ale opisac to trudno. Najprościej nauczyć się
bez dodatkowej nitki, układasz nitkę jak do zwykłego nabierania, jedna nitka
oplata Ci palec wskazujący, druga, ta od kłebka idzie wokół kciuka. I teraz
jedno oczko nabierasz mając tę nitke na zewnątrz tego kciuka i o nią
zahaczasz drut, teraz puszczasz luźno tę nitke wokół kciuka i oplatasz kciuk
tak aby nitka od kłębka szła od wewnatrz do zewnątrz, i teraz znów zahaczasz
o nitke od kłębka, ale która teraz znajduje się wewnątrz dłoni. Zobaczysz że
gotowe oczka układają się jakby w pary a pozioma nitka będąca podstawą oczek
jest raz niżej raz niżej.

Efekt jak na zdjęciu osiągniesz biorąc jako nitkę z kłebka nitkę dodatkową
którą składasz na pół i tą podwójną nitką nabierasz oczka - pojedyncza nitka
którą masz na palcu wskazującym tworzy oczka na drucie, podwójna nitka
tworzy Ci podstawę "niżej-wyżej" - stąd efekt ząbków.

Kasia

1. Data: 2004-12-14 09:35:24

Temat: Re: [druty] nowe
Od: " Gosia z Gdyni" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

To jest właśnie brzeg z oczek nabranych krzyżowo :)
ale zgodnie z opisem z Sandry, wtedy dokładnie taki brzeg wychodzi.
Na obrazkach z podanego linku wygląda to zupełnie inaczej, a i efekt jest inny.
Ja uczyłam się z opisu z Sandry, niebyło to proste, ale w końcu wyszło,
Powodzenia
Gosia

[OT] serwer grupy dyskusyjnej
szydelko - aniolki i xxx dla dzieciatka:)
Maszyna dziewiarska - szukam doświadczonego użytkownika
maszyna dziewiarska
dimentions- poszukuję