[druty] Dla panów

1. Data: 2004-10-21 09:15:17

Temat: [druty] Dla panów
Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Męskie swetry:
http://www.7ya.ru/photos/private.aspx?RubrID=56824

Kasia

1. Data: 2004-10-21 09:22:06

Temat: Re: [druty] Dla panów
Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

I u tej samej babeczki:, nieco wczesniejszy album:
http://www.7ya.ru/photos/private.aspx?RubrID=36945

Kasia

1. Data: 2004-10-21 09:35:48

Od: "Iza" <i...@0...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KasiaA" <k...@T...pl> napisał w wiadomości
> Męskie swetry:
> http://www.7ya.ru/photos/private.aspx?RubrID=56824
>
> Kasia

No no no fajni ci faceci :) hihihihi
Iza

1. Data: 2004-10-21 09:49:07

Temat: [druty] sweter meski
Od: k...@g...pl (Kuleczka) szukaj wiadomości tego autora

Salve!

Mam prosbe do doswiadczonych "druciarek" - przymierzam sie do
zrobienia dla mojego meza swetra we wzor irlandzki i licze na Wasza
pomoc. Chcialabym zrobic go na bardzo grubych drutach (bo i
cierpliwosci nie mam zbyt wiele :)). W niteczce jest kilka fajnych
wloczek, ktore mi sie podobaja (nie zamowilam jeszcze probek, ale na
forum wyczytalam, ze nadaja sie na cieple swetry).
Moje typy to:
Sonia-I (na druty nr 4, wiec robilabym podwojna nitka)
Merinos (moj nr 1., bo na druty nr 9 :))
ew. Verona (na druty nr 6-7)

Jakby ktoras z Was miala rozpisany jakis ladny wzor na podobna grubosc
drutow, to chetnie przygarne, albo przynajmniej jakis "wykroj" - jak
powinien wygladac taki sweter - jaki szeroki, gdzie zaczac robic
podkroj pachy itp. Dodam, ze moj maz ma 186 wzrostu, a postury jest
rzeklabym sredniej (co-nieco trzeba by zamaskowac sweterkiem :))
I powiedzcie mi jeszcze, czy do sciagacza trzeba wrabiac gumke, a
jesli tak, to jak (juz przy nabieraniu oczek, czy w I rzedzie?).
No i ile wloczki powinnam zamowic na taki sweter?

Dodam, ze po raz pierwszy zabieram sie za tak duze dzielo - do tej
pory mam na swoim koncie jedynie szalik, czapke i kamizelke z golfem w
calosci robiona sciagaczem.

Z gory dziekuje za wszelka pomoc.
--
Pozdrowienia,
Magda (Kuleczka)

1. Data: 2004-10-21 09:58:55

Temat: Re: [druty] sweter meski
Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Kuleczka" <k...@g...pl> napisal w wiadomosci
> Sonia-I (na druty nr 4, wiec robilabym podwojna nitka)

Z wczorajszego watku o wlóczce Sonia I (ja pytalam) - jest to wlóczka gruba,
najlepiej wychodzi na drutach nr 7

Kasia

1. Data: 2004-10-21 10:16:38

Temat: Re[2]: [druty] sweter meski
Od: k...@g...pl (Kuleczka) szukaj wiadomości tego autora

> Z wczorajszego watku o wlóczce Sonia I (ja pytalam) - jest to wlóczka gruba,
> najlepiej wychodzi na drutach nr 7
> Kasia

Dzieki za przypomnienie! Faktycznie, nawet sobie ta wiadomosc
zanzaczylam, a tu taka skleroza :) A czy ktos juz wyprobowal, czy na
drutach 6-7 jest faktycznie gryzaca? Bo moj maz nie lubi gryzacych
swetrow :)

--
Pozdrowienia,
Magda (Kuleczka)

1. Data: 2004-10-21 10:16:52

Od: "Magdalena" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zrobienia dla mojego meza swetra we wzor irlandzki i licze na Wasza
> pomoc. Chcialabym zrobic go na bardzo grubych drutach

Witam imiennieczkę. Nie wiem czy dobrze myślę, ale dla mnie wzór irlandzki to
warkocze, przeplatane romby itp.Mam tych swertów w "palcach" kilkadziesiąt kiedy
siedziałam grzecznie na urlopie wychowawczym.
Nie wyobrażam sobie swetra zrobionego na drutach nr 9. Im grubsze druty tym
mniej oczek na szerokości swetra, wzór będzie baaardzo gruby. Uzbrój się w
cierpliwość dla kochanego męża i jednak przymierz się do drutów nr 4. Przy
większej liczbie oczek na drucie, masz wieksze pole do popisu plecionkami,
warkoczami itp, a efekt końcowy będzie na piątkę z plusem.

1. Data: 2004-10-21 10:32:13

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kuleczka wrote:

> [...]
> drutow, to chetnie przygarne, albo przynajmniej jakis "wykroj" - jak
> powinien wygladac taki sweter - jaki szeroki, gdzie zaczac robic

Najlepiej wez jakis inny mezowski sweter, ktory najbardziej pasuje i rob
wg niego.

> [...]
> I powiedzcie mi jeszcze, czy do sciagacza trzeba wrabiac gumke, a
> jesli tak, to jak (juz przy nabieraniu oczek, czy w I rzedzie?).

Nie trzeba wrabiac gumki, ale trzeba go zrobic na cienszych drutach i
starac sie przerabiac oczka jak najscislej. To samo przy golfie,
przerabiaj tak, by oczka ledwo sie przesuwaly po drucie. Jakims sposobem i
tak sie potem golf nieco rozciagnie.

> No i ile wloczki powinnam zamowic na taki sweter?

min. 600g, ja bym wziela 700, zeby w trakcie nie zabraklo. Warkocze sa
wloczkozerne, jesli do tego golf, to tym bardziej lepiej miec zapas.

> Dodam, ze po raz pierwszy zabieram sie za tak duze dzielo

Oj, duze :) bylam przyzwyczajona do robotek dla siebie (rozm.36-38), i jak
potem wzielam sie za mezowski sweter, to wydawalo mi sie, ze mi sie
robotka na drutach nie zmiesci ;) no i konca jej nie bylo widac.

th.

1. Data: 2004-10-21 10:34:27

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iza wrote:

> No no no fajni ci faceci :) hihihihi

Fajniejsi od sweterkow ;) w kazdym razie, ja nie wyobrazam sobie mojego
TZ w zoltym sweterku we wzorek w kwiatki

th.

1. Data: 2004-10-21 11:12:03

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> min. 600g, ja bym wziela 700, zeby w trakcie nie zabraklo. Warkocze sa
> wloczkozerne, jesli do tego golf, to tym bardziej lepiej miec zapas.

Niteczka wystawiła na Allegro aukcję włóczki Sonia I - 7 motków. W opisie
jest podane, ze jest to ilość wystarczająca na sweter rozmiaru 36-38. Ja tez
myślałam o takiej ilości na sweter dla córki (jesli ostatecznie zdecyduję
się na Sonię), na sweter męski kupiłabym 1 kg.

Kasia

[druty] Jaka włóczka na czapkę?
Ręcznie malowane filiżanki i świece, aniołki, prezenty-zapraszamy!!
modelina, plastelina, ciastolina
XXX koń
szatka chrzcielna