[druty] sweter meski

From: k...@g...pl (Kuleczka)
Newsgroups: pl.rec.robotki-reczne
Subject: [druty] sweter meski
Date: 21 Oct 2004 11:49:07 +0200

Salve!

Mam prosbe do doswiadczonych "druciarek" - przymierzam sie do
zrobienia dla mojego meza swetra we wzor irlandzki i licze na Wasza
pomoc. Chcialabym zrobic go na bardzo grubych drutach (bo i
cierpliwosci nie mam zbyt wiele :)). W niteczce jest kilka fajnych
wloczek, ktore mi sie podobaja (nie zamowilam jeszcze probek, ale na
forum wyczytalam, ze nadaja sie na cieple swetry).
Moje typy to:
Sonia-I (na druty nr 4, wiec robilabym podwojna nitka)
Merinos (moj nr 1., bo na druty nr 9 :))
ew. Verona (na druty nr 6-7)

Jakby ktoras z Was miala rozpisany jakis ladny wzor na podobna grubosc
drutow, to chetnie przygarne, albo przynajmniej jakis "wykroj" - jak
powinien wygladac taki sweter - jaki szeroki, gdzie zaczac robic
podkroj pachy itp. Dodam, ze moj maz ma 186 wzrostu, a postury jest
rzeklabym sredniej (co-nieco trzeba by zamaskowac sweterkiem :))
I powiedzcie mi jeszcze, czy do sciagacza trzeba wrabiac gumke, a
jesli tak, to jak (juz przy nabieraniu oczek, czy w I rzedzie?).
No i ile wloczki powinnam zamowic na taki sweter?

Dodam, ze po raz pierwszy zabieram sie za tak duze dzielo - do tej
pory mam na swoim koncie jedynie szalik, czapke i kamizelke z golfem w
calosci robiona sciagaczem.

Z gory dziekuje za wszelka pomoc.
--
Pozdrowienia,