(druty)szukam wzoru

1. Data: 2005-07-21 10:53:18

Temat: (druty)szukam wzoru
Od: "Agas" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo podoba mi się ten wzór na dole sukieneczki

http://www.7ya.ru/photos/private-showphoto.aspx?Rubr
ID=16939&PhotoID=832508

Chciałabym zrobić taki sweterek dla mojej córki.Bardzo prosze jakąś dobrą
duszyczkę o schemat,ale po polsku.Może być też nie po polsku,ale
potrzebowałabym pomocy.Dziękuje.

Agas

2. Data: 2005-07-21 20:28:44

Temat: Re: (druty)szukam wzoru
Od: "Elżbieta T." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agas" <

> [...]
>
> Chciałabym zrobić taki sweterek dla mojej córki.Bardzo prosze jakąś dobrą
> duszyczkę o schemat,ale po polsku.Może być też nie po polsku,ale

Spróbuj tak:
4 rzędy prawych oczek,
nastepnie 5 rząd: 1 oczko prawe, 1 narzut, *6 oczek prawych, 3 oczka razem
na prawo (przerobic 3 o. razem na prawo, trzecie przeciągnąc nad nim), 6
oczek prawych, 1 narzut, 1 o oczko prawe, 1 narzut*, na końcu rzędu
dopasować symetrycznie do początku rzędu
6 rząd i parzyste - przerabiać jak schodzą, narzuty na lewo
powtorzyć 5 rząd jeszcze 5x (6-ty też)
dalej 4 rzędy samych prawych
i 3-krotnie rząd 5 i 6-ty.
Powinno się udać:)

Elżbieta

3. Data: 2005-08-04 13:10:07

Od: "Agas" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> dopasować symetrycznie do początku rzędu
> 6 rząd i parzyste - przerabiać jak schodzą, narzuty na lewo

Wielkie dzięki.Wyszło dokładnie tak jak na zdjęciu.Przepraszam że tak późno ale
dopiero teraz miałam chwile czasu żeby się skupić nad opisem.I pojawiły się
następne pytania:
W gazetach piszą zawsze:liczba oczek podzielna przez ileś tam+tyle+o brzegowe i
tak robie,a tutaj nie umiem wyliczyć ile oczek mam nabrać na druty żeby zacząć.
Sweter który sobie wymyśliłam ma być zrobiony cały takim wzorem,a nie tylko dół
jak na zdjęciu i znowu pytania:
Jak zrobić rękawy?Chodzi mi o to,że w miejscu gdzie je będe doszywać do
podkroju pachy nie będą proste ,tylko zygzakowe tak jak dół sukieneczki i nie
wiem jak to wyjdzie po doszyciu.
Chciałam prosić jakąś dobrą duszyczkę o pomoc,bo druty to umiem tylko tak jak
jest napisane w gazetach i nic więcej.
Jeszcze raz dzieki wielkie za opis wzoru.

Agas
Drutowa gapa co tylko szydełkiem dobrze włada

4. Data: 2005-08-07 15:45:53

Od: "Elżbieta T." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agas"

> Wielkie dzięki.Wyszło dokładnie tak jak na zdjęciu.

Proszę bardzo:)

> W gazetach piszą zawsze:liczba oczek podzielna przez ileś tam+tyle+o
brzegowe i
> tak robie,a tutaj nie umiem wyliczyć ile oczek mam nabrać na druty żeby
zacząć.

Najłatwiej wyliczyć patrząc na schemat, musisz mieć z boku zachowany wzór,
czyli w zależności od ilosci oczek na brzegu części będziesz miała albo ażur
albo rząd z oczkiem wypukłym (tym z trzech oczek).

> [...]
> Jak zrobić rękawy?Chodzi mi o to,że w miejscu gdzie je będe doszywać do
> podkroju pachy nie będą proste ,tylko zygzakowe tak jak dół sukieneczki i

Eeee nie:), będziesz miała prosto:), tylko dół w zygzaki, spuścisz kilka
oczek na pachę i brzeg będzie zaokrąglony lekko, takie samo zaokraglenie
uzyskasz na rękawie oraz na plecach i na przodach, więc będzie ok:)

Elżbieta

5. Data: 2005-08-07 16:41:29

Od: "Agas" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki.
Z wyliczeniem oczek jakoś sobie poradziłam.Robiłam i prułam aż trafiłam na
odpowiednią ilość oczek.W sumie tylko 3 razy,ale najbardziej mnie zezłościło
jak moja Natalka powiedziała że nie bądzie nosić zapinanego sweterka,a miałam
już jakieś 15cm przodu i tyłu(robie razem-bez szwów bocznych),ale jej
przetłumaczyłam że jak będzie jej za ciepło to się odepnie i na szczęście
zrozumiała(znowu bym robiła i pruła żeby na chybił trafił zgadnąć liczbę oczek)
Z tymi zygzakowymi szwami to już teraz nie wiem co robić.Sweterek robię z
resztek w paski i wymyśliłam sobie,że ten zygzakowy wzór(kolorowy) zrobie tylko
do pachy,a dalej białą włóczką bez wzoru tylko gładko.Zygzaki się wyrównają i
pozszywam bez problemu.Ale jak teraz wiem że zygzaki na górze będą bardziej
proste i dobrze się zszyją to nie wiem co robić.Chyba zobaczę jak mi starczy
tych resztek bo raczej wolałabym cały sweter w zygzaki.Jak zrobie to się
pochwale.Zobaczymy ile razy jeszcze zmienie koncepcje i co z tego wyjdzie.
Wielkie dzięki za pomoc.Sama bym sobie chyba nie poradziła.Jeszcze raz dzięki.

Agas
Z kilkoma koncepcjami w głowie,a może zrobie dwa sweterki.

6. Data: 2005-08-07 18:15:20

Od: "Elżbieta T." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agas"

>Jak zrobie to się
> pochwale.

Koniecznie:)

>Zobaczymy ile razy jeszcze zmienie koncepcje i co z >tego wyjdzie.
> Wielkie dzięki za pomoc.Sama bym sobie chyba nie >poradziła.Jeszcze raz
dzięki.

Poradziłabyś sobie na pewno:), ale miło mi, że mogłam pomóc.

Elżbieta

prasowanie- wyświecenia
prosba xxx
[szydełko] wzór na kapeluszik dla 3-latki
szydełko - ucze sie i potrzebuje pomocy
xxx religijne i konie