drzewa

1. Data: 2006-03-16 08:16:10

Temat: drzewa
Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś wie, jak długą zimę mogą przeżyć np. lipy? Zastanawiam się, czy
jeśli wiosna nadejdzie dopiero w przyszłym roku, to czy moje lipy zmarnieją,
czy przeżyją?

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami

2. Data: 2006-03-16 08:57:25

Temat: Re: drzewa
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dvb6ta$7el$1@nemesis.news.tpi.pl Rafał Wolski
<rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> napisał(a):

> Czy ktoś wie, jak długą zimę mogą przeżyć np. lipy? Zastanawiam się,
> czy jeśli wiosna nadejdzie dopiero w przyszłym roku, to czy moje
> lipy zmarnieją, czy przeżyją?

Hejka. W postaci nasion drzewa mogą przeżyć nawet wiele zim. :-)
Pozdrawiam trwale Ja...cki
PS Zapowiedzieli powrót arktycznego powietrza nad Polskę. :-(

3. Data: 2006-03-16 09:06:51

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafał Wolski napisał(a):
> [...]
> jeśli wiosna nadejdzie dopiero w przyszłym roku, to czy moje lipy zmarnieją,

Moja lipa przetrzyma wszystko w niezmienionym stanie. Od trzech lat
wygląda tak samo. Nie urosła ani o centymetr, no może pień jej nieco
zgrubiał, a i to pewna nie jestem.
A miała rosnąć pół metra rocznie i dawać upragniony cień na moim
pustkowiu , no cóż, lipy, rabarbary i bukszpany nie dla mnie.
michalina

4. Data: 2006-03-16 09:49:08

Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Drzewa mogą przeżyć każdą zimę. Jest tylko kwestia mrozów, Gdy mrozy są
"trzaskające" to drzewa pękają (stąd określenie tych mrozów), a mniejsze
gałązki obmarzają. Ale to im specjalnie nie szkodzi... A nigdy nie było tak,
żeby nie było lata, nawet jeżeli jest chłodne. Gorzej jest gdy drzewa
zakwitną i wrócą mrozy. Wtedy plony owoców będą napewno mnioejsze.

MareK

Użytkownik "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> napisał w

5. Data: 2006-03-16 10:08:16

Od: "Gleba" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MM" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tak, żeby nie było lata, nawet jeżeli jest chłodne. Gorzej jest gdy drzewa
> zakwitną i wrócą mrozy. Wtedy plony owoców będą napewno mnioejsze.

Lipa to drzewo rodzime,przystosowane do naszych "klimatów" nic mu sie nie
stanie.W roku 1928/29 była zima tysiąclecia
Wymarzły drzewa owocowe ale lipy w tym samym parku dworskim zostały do
dziś.

Sadźcie drzewa krajowe to wam nie przemarzną-lipy brzozy klony.
Jest przecież tyle pięknych odmian

6. Data: 2006-03-16 10:43:20

Od: "Moon" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafał Wolski wrote:
> Czy ktoś wie, jak długą zimę mogą przeżyć np. lipy? Zastanawiam się,
> czy jeśli wiosna nadejdzie dopiero w przyszłym roku, to czy moje lipy
> zmarnieją, czy przeżyją?

Skoro Kochanowski siedział pod lipami, a klimat był chyba wtedy surowszy, to
myślę, że i twoim nic nie zaszkodzi.
Chyba, że jakiś kwaśny deszczyk...

moon

--
I always root for the underdog

7. Data: 2006-03-16 14:42:07

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 16 Mar 2006 09:16:10 +0100, Rafał Wolski napisał(a):

> Czy ktoś wie, jak długą zimę mogą przeżyć np. lipy? Zastanawiam się, czy
> jeśli wiosna nadejdzie dopiero w przyszłym roku, to czy moje lipy zmarnieją,
> czy przeżyją?

A piwonie? Liliowce?

Bo zaczynam wątpić, ze w tym roku coś oprócz zimy będzie:(

Pozdrawiam,
Marta i śnieg za oknm...
--

http://tabaza.sapijaszko.net/

8. Data: 2006-03-16 17:10:52

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Góra" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

> A piwonie? Liliowce?
>
> Bo zaczynam wątpić, ze w tym roku coś oprócz zimy będzie:(

Przeżyć to przeżyją, ale u mnie właśnie śnieg pada:(

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

9. Data: 2006-03-16 17:15:18

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skoro Kochanowski siedział pod lipami, a klimat był chyba wtedy surowszy,
> myślę, że i twoim nic nie zaszkodzi.

> moon

Klimat polityczny ?

10. Data: 2006-03-16 17:33:30

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przeżyć to przeżyją, ale u mnie właśnie śnieg pada:(
>
> Pozdrawiam, Basia.

W Tychach deszczyk kropi.

Plantpol
Sępienie :).
Irysy ensata
Szółki drzew owocowych - okolice Warszawy
Taras - co radzicie ?