drzewo czy krzew?

1. Data: 2000-03-16 10:44:36

Temat: drzewo czy krzew?
Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pracuję w budynku piętrowym którego okna wychodzą na południe i w lecie jest
niemiłosiernie gorąco. Moje okno jest na parterze, na wysokości 2m na
ziemią. Między budynkiem a chodnikiem jest 2 metrowy pas zieleni i żywopłot
z ligustru. Na tym pasie zieleni chciałabym posadzić coś co częściowo
zacieniało by okno. Ze względu na bliskość budynku w grę wchodzi chyba
raczej krzew.
Co polecilibyście do zasadzenia? Musi mieć wys. ok. 3-4 metry (nie więcej),
wytrzymać spaliny i mieć niezbyt gęste gałęzie, aby światło trochę je
prześwietlało. Myślałam o bzie (lilak), ale może ktoś ma lepszy pomysł.
Drugie pytanie: czy mogę po prostu coś posadzić, czy muszę mieć jakieś
zezwolenie i od kogo?

--
Pozdrawiam_
Edyta Szajnóg

2. Data: 2000-03-16 11:04:12

Temat: Re: drzewo czy krzew?
Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Musi mieć wys. ok. 3-4 metry (nie więcej),
>wytrzymać spaliny i mieć niezbyt gęste gałęzie, aby światło trochę je
>prześwietlało. >Pozdrawiam_
>Edyta Szajnóg

Proponuje klon tatarski. Moze miec pokroj niewysokiego drzewka (do 4 m) lub
wysokiego krzewu (zalezy od przyciecia i prowadzenia). Listki ma nieduze,
pieknie przebarwiaja sie jesienia, galezie raczej rzadkie, znosi dosc dobrze
warunkki miejskie.
pik

3. Data: 2000-03-16 11:09:06

Temat: Odp: drzewo czy krzew?
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Edyta Szajnóg <e...@g...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8aqe11$1sq2$...@n...ipartners.pl...
> Drugie pytanie: czy mogę po prostu coś posadzić, czy muszę mieć jakieś
> zezwolenie i od kogo?

Zezwolenie od administratora budynku.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2000-03-16 12:20:46

Od: Janusz Czapski <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Edyta Szajnóg" napisał(a):

> [...]
> prześwietlało. Myślałam o bzie (lilak), ale może ktoś ma lepszy pomysł.
> Drugie pytanie: czy mogę po prostu coś posadzić, czy muszę mieć jakieś

Ja, oczywiście jako maniak, posadziłbym winorośl. Któryś z gatunków
zimoodpornych i o ładnie przebarwiajšcych się liściach. Sš takie. Południowa
ściana idealnie sie do tego nadaje. Można mieć przesłonę od słońca, ładne liście
i dodatkowo pyszne owoce zrywane z okna. Tylko pozazdrościć! :-)))))))))))))
I nie uprawiałbym biurokratycznej mitręgi z pytaniem kogokolwiek. Ot, roślinka
wyrosła, i już!
Pozdrawiam.
Janusz

5. Data: 2000-03-16 12:27:15

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

>Drugie pytanie: czy mogę po prostu coś posadzić, czy muszę mieć jakieś
> [...]
Jak szybko to nie,
w innym wypadku wlasciciela posesji.
Juras

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

6. Data: 2000-03-16 12:32:14

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Edyta Szajnóg wrote in message <8aqe11$1sq2$1@news.ipartners.pl>...
Witam
Moze jasminowiec, szybko rosnie, poza tym czesto bywa sadzony na osiedlach
i moze sie nikt nie zorientuje, ze to Twoj "prywatny" .
Pozdrawiam. Wiesia Karpowicz

7. Data: 2000-03-16 12:38:53

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2000-03-16 13:01:00

Od: "PaulCat" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Czapski <j...@l...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@l...pl...

> I nie uprawiałbym biurokratycznej mitręgi z pytaniem kogokolwiek. Ot,
roślinka
> wyrosła, i już!

W sumie ja tez bym tak zrobil, chociaz przykro bedzie jak ktos uzna, ze ta
roslinka, co odwazyla sie tu sama urosnac, jest brzydka, zaslania sciane
pieknego budynku i nalezy ja czem predzej usunac :(
Pzdr

--
---=<< PaulCat >>=---
p...@p...com.pl

9. Data: 2000-03-16 13:10:49

Od: Janusz Czapski <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

PaulCat napisał(a):

> [...]
> roslinka, co odwazyla sie tu sama urosnac, jest brzydka, zaslania sciane
> pieknego budynku i nalezy ja czem predzej usunac :(

Niechby ktos spróbował! Natychmiast zorganizować trzeba demonstrancję ekologów
pod hasłem - biurokraci niszczš zieleń!
A winorośl z definicji nie moze być brzydka!
Co innego jekieś tam klony.:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Janusz

10. Data: 2000-03-16 13:58:03

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Edyta Szajnóg wrote in message <8aqe11$1sq2$1@news.ipartners.pl>...
WItam
Moze jasminowiec, szybko rosnie, poza tym czesto bywa sadzony na osiedlach i
moze nikt sie nie zorientuje, ze to Twoj "prywatny".
Pozdrawiam serdecznie Wiesia Karpowicz

przycinanie drzewek
Wiosna???
kawa spożywcza - off topic