drzewo na wysokość ok. 5m - jak najszybciej

21. Data: 2005-06-30 16:18:15

Temat: Re: drzewo na wysokość ok. 5m - jak najszybciej
Od: "Ania i Renia" <d...@n...spam.kurowski.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
news:d9r977$1fi$1@nemesis.news.tpi.pl...

Jeśli chcesz przejrzeć jakieś ładne drzewka to zapraszam na stronę
www.kurowski.pl, może coś Ci się spodoba i wtedy będziesz miał łatwiejszy
wybór. Moja propozycja to Betula pendula "Yungii" ( do 6m wys. ), Rhus
typhina (do 4-6m wys.), bądź może jakiś iglak typu Thuja occidentalis
"Smaragd", która przepięknie wyglada w niewielkim ogródku, bardzo szybko
rośnie, dorasta do 3 - 4 m wys. i ma ładny stożkowaty pokrój- świetnie
nadaje się na żywopłoty ! :-). Pozdrawiam Kasia Rokita

Gospodarstwo Szkółkarskie
Lucjan i Grzegorz Kurowscy
ul. Kurowska 105
24-130 Końskowola/45 km od Lublina, blisko Puław
tel. 881- 62-13

Serdecznie zapraszam do
odwiedzenia Naszej Szkółki

22. Data: 2005-06-30 16:23:00

Od: "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Mam ziemię gliniastą. Co posadzić i jakiej wielkości aby jak najszybciej
> wyrosło na wys. ok. 5m - chodzi o zasłonięcie okna sąsiedniego domu, które

Szczepiony glog posredni.
Jarzebina.

Elfir

23. Data: 2005-06-30 16:49:26

Temat: Re: drzewo na wysoko
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Ania i Renia wrote:

> [...]
> www.kurowski.pl, może coś Ci się spodoba i wtedy będziesz miał łatwiejszy
> wybór. Moja propozycja to Betula pendula "Yungii" ( do 6m wys. ), Rhus

... czyli sumak octowiec. Sadzisz jeden, za kilka lat masz zagajnik.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

24. Data: 2005-07-01 12:37:52

Od: "Tomasz Bauer" <R...@p...hj.rqh.cy> szukaj wiadomości tego autora

Ania i Renia zauważył(a), że:

> bądź może jakiś iglak typu
> Thuja occidentalis "Smaragd", która przepięknie wyglada w niewielkim
> ogródku, bardzo szybko rośnie, dorasta do 3 - 4 m wys.

Bardzo szybko rośnie? Cytat z waszej strony www.kurowski.pl :
"Bardzo cenna odmiana o pokroju zwartym, stożkowatym dorastająca do ok.
5 m wys. o przyroście rocznym ok. 10 cm."
10 cm to szybko?
--
Pozdrawiam :-)
Tomek B

25. Data: 2005-07-01 14:34:55

Od: "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "Bardzo cenna odmiana o pokroju zwartym, stożkowatym dorastająca do ok.
> 5 m wys. o przyroście rocznym ok. 10 cm."

Hm, faktycznie to trochę mało :D

Jeszcze nikt nie zaproponował jednej z licznych katalp (surmii). Piękne drzewo
o kulistej koronie, egzotycznym wyglądzie, ładnych kwiatach. Ma duże liście
(trzeba sprzątać jesienią, ale spadają wszystkie naraz). Odmiany o liściach
różnokolorowych (żółtawe, purpurowe, nakrapiane), dla wybrednych ogrodników.
Brak znaczących chorób i szkodników. I najlepsze: roczny przyrost na
odpowiednim stanowisku - dwa metry:-) Można ciąć, gdyby wyrastało zbyt wysoko,
a nawet ogławiać;-)

Pozdrawiam, Basia.

26. Data: 2005-07-01 14:51:21

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ma duże liście
> (trzeba sprzątać jesienią, ale spadają wszystkie naraz).

Do czego można ich używać, czy do okrywania się nadają ???
Jak z ich kompostowaniem ???

> I najlepsze: roczny przyrost na
> odpowiednim stanowisku - dwa metry:-) Można ciąć, gdyby wyrastało zbyt
wysoko,
> a nawet ogławiać;-)

No, to dobra wiadomość, teraz tylko kolor wybrać ;-)

Serdecznie Miłka

27. Data: 2005-07-01 16:13:25

Od: "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>    Do czego można ich używać, czy do okrywania się nadają ???
> Jak z ich kompostowaniem ???

Ja je przepuszczam przez młynek, często lecą wraz ze strąkami (owocami) na
długich szypułkach, tnę wszystko razem, również bylinowe łęty. To, co wyjdzie,
idzie na grządki bylinowe warstwą parucentymetrową. Do wiosny wsiąknie w
ziemię. Do okrywania nie polecałabym, jakoś tak mi się wydaje, że zbijałyby się
w nieprzepuszczalny dywan. A kompostują się bardzo dobrze.

> wysoko,
>
>    No, to dobra wiadomość, teraz tylko kolor wybrać ;-)

Odpowiednie stanowisko oznacza stosunkowo suche stanowisko:-) U Ciebie to chyba
cypryśnik błotny byłby dobry;-)

Pozdrawiam, Basia.

28. Data: 2005-07-01 17:07:28

Od: "Jerzy O" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> Odpowiednie stanowisko oznacza stosunkowo suche stanowisko:-)
> Pozdrawiam, Basia.

Witam,
Mylisz się! To na mokrym 2 metry (albo 3) rosną!
A wiosną od początku :))
Pozdrawiam
Jurek

29. Data: 2005-07-01 17:37:02

Od: "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Basia Kulesz   <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> Mylisz się! To na mokrym 2 metry (albo 3) rosną!
> A wiosną od początku :))

Tak się składa, że mam wybitnie suchy ogród:-) A katalpa (i paulownia zresztą
też) ma właśnie takie przyrosty.

Pozdrawiam, Basia.

30. Data: 2005-07-01 19:36:53

Od: "Jerzy O" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak się składa, że mam wybitnie suchy ogród:-) A katalpa (i paulownia zresztą
> też) ma właśnie takie przyrosty.
>
> Pozdrawiam, Basia.

Zgaduję, że podlewasz Twój suchy ogród.
W mokrym "z natury", gliniastym rosły by jeszcze mocniej i marzły :((. Ja
sobie żartowałem z propozycji sadzenia katalp w mokrej, gliniastej glebie....

Co się dzieje z Twoją paulownią, gdy już tak urośnie? Nie cierpi zimą?
Pozdrawiam
Jurek

perovskia - gdzie kupić
Liscie rabarbaru przeciw chwastom