dwa pytanka 'zapachowe': pomidory i chleb

1. Data: 2010-01-18 19:55:01

Temat: dwa pytanka 'zapachowe': pomidory i chleb
Od: Yarael Poof <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszechwiedzącą grupę.

Mam dwa nietypowe jak sądzę pytania, związane z aromatem.

1) Chleb. Po wielu próbach zaczął mi wreszcie wychodzić chleb, super
smakuje, w końcu sie nie kruszy, itd.
Natomiast brakuje mi do szczęścia charakterystycznego chlebowego
zapachu. Od czego zależy "zapach świeżego chleba"? Tzn mój chleb
pachnie, ale nie tak, jak te z piekarni.
Chleb piekę na drożdżach, nie na zakwasie. Może to ma znaczenie?

2) Pomidory. Uwielbiam zapach pomidorów a dokładnie zielonych gałązek
pomidorów. Kiedyś w TV mi migneło jak Jammie na Kuchnia TV robił jakieś
czary mary by wydobyć ten zapach do jakiegoś dania, ale nie zdążyłem
zobaczyć. Czy ktoś ma jakiś patent, by wydobyć np. do sałatki ten zapach
i by pomidory były bardzie pomidorowe? :)

Pozdrawiam

Maciej

2. Data: 2010-01-18 20:18:34

Temat: Re: dwa pytanka 'zapachowe': pomidory i chleb
Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Yarael Poof pisze:
> [...]
> zobaczyć. Czy ktoś ma jakiś patent, by wydobyć np. do sałatki ten zapach
> i by pomidory były bardzie pomidorowe? :)

Może tu coś znajdziesz?
http://www.jamieoliver.com/recipes
--
pozdr. Jerzy

3. Data: 2010-01-18 21:27:02

Od: Yarael Poof <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN pisze:

> Może tu coś znajdziesz?
> http://www.jamieoliver.com/recipes

No patrzyłem, ale nie mogę nic wymacać, ani wewnętrzną wyszukiwarką ani
goglami. Szukałem tomato, twig, bunch, rożnych kombinacji tychże. Może
powinienem inaczej zapytać?

4. Data: 2010-01-18 21:28:19

Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yarael Poof" <m...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:hj2jn4$2hvu$1@opal.icpnet.pl...

> No patrzyłem, ale nie mogę nic wymacać, ani wewnętrzną wyszukiwarką ani
> goglami. Szukałem tomato, twig, bunch, rożnych kombinacji tychże. Może
> powinienem inaczej zapytać?

A jakby zgnieść gałązki i namoczyć w oliwie?

misiczka

__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4784
(20100118) __________

5. Data: 2010-01-18 21:33:08

Od: Yarael Poof <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

misiczka pisze:

> A jakby zgnieść gałązki i namoczyć w oliwie?

W ogóle mam nadzieję, że te zielone części są jadalne i nie mają jakiś
niepożądanych właściwości :)
Jammie chyba to albo gotował, albo smażył. Może ktoś kojarzy serie, to
były te odcinki gdzie Jammie gotuje w czymś w stylu kuchni letniej
gdzieś na wsi, czasem w ogrodzie, miał taki wolnostojący piec do pizzy itp.

6. Data: 2010-01-18 21:35:35

Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yarael Poof" <m...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:hj2k2i$2ibc$1@opal.icpnet.pl...

> W ogóle mam nadzieję, że te zielone części są jadalne i nie mają jakiś
> niepożądanych właściwości :)

No, tez mam taka nadzieje ;-)
Ale tak na logikę (zwłaszcza tych co Pachnidło czytali), to zapach utrwala
sie w tłuszczu :)

7. Data: 2010-01-18 22:45:29

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yarael Poof" napisał:

> W ogóle mam nadzieję, że te zielone części są jadalne i nie
> mają jakiś niepożądanych właściwości :)

Oprócz trującej solaniny (albo tomatyny, jak kto woli), którą zawierają,
to wcale a wcale :)

--
Pozdrawiam - Aicha

8. Data: 2010-01-19 01:37:31

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Yarael Poof" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]

Solanina.

9. Data: 2010-01-19 09:10:12

Od: Yarael Poof <m...@p...USUNTOonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aicha pisze:

> Oprócz trującej solaniny (albo tomatyny, jak kto woli), którą zawierają,
> to wcale a wcale :)

Buuuuuuu no tak też coś mi się kojarzyło, że coś może być "nie teges" :( :(
Doczytałem w wiki, że solanina jest w zielonych pomidorach - a robi się
przecież potrawy z zielonych. Tzn. nie robiłem, ale gdzieś jakieś
przepisy widziałem. Więc może po obróbce termicznej dało by się jednak
"oswoić" te gałązki pomidorowe?

A jakieś pomysły dlaczego chleb nie pachnie chlebem?

Maciej

10. Data: 2010-01-19 14:15:42

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yarael Poof" <m...@p...USUNTOonet.pl> napisał w wiadomości

> A jakieś pomysły dlaczego chleb nie pachnie chlebem?

Wpisz wujkow guglowi dwa tajemna hasła: Maillarda i Amadori. Dla uściślenia:
reakcja Maillarda i przegrupowanie Amadori.

jedzenie a charakter
właściweodżywianie
Chleb po raz kolejny
BIGOS GOTUJEMY