Chleb po raz kolejny

1. Data: 2010-01-16 22:54:53

Temat: Chleb po raz kolejny
Od: w_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od poprzedniej mojej wiadomości już trochę tych chlebów napiekłam, o
dziwo wychodzą, rodzina się zajada, chleba już nie kupujemy.
Jednak już dwa razy pod rząd zdarzyło się to samo, chleb minimalnie
zapada się w środku, ot robi się mały wąwóz ;). Smakuje w porządku, ale
jest problem z krojeniem, bo w tym miejscu skórka u góry pęka.
Pierwszy raz zdarzyło się to gdy ciasto dość mocno wyrosło w foremkach,
potem gdy włożyłam do piekarnika znowu podrosło zaczęło bulgotać jak
wulkan a potem lekko wpadło do środka (albo bardziej wyrosło po
brzegach, jak kto woli).
Co robię nie tak?
--
w_e

2. Data: 2010-01-17 07:46:14

Temat: Re: Chleb po raz kolejny
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może za mało drożdży.

3. Data: 2010-01-17 08:02:54

Od: "Piotrek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości
> Może za mało drożdży.

ja bym stawiał na za luźne ciasto

--
Piotrek

4. Data: 2010-01-17 10:15:16

Od: Frantic Freddie <maverickATsl.home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka wrote:
> Mo?e za ma?o dro?d?y.

Raczej za dużo. Ciasto przerosło i opadło.

5. Data: 2010-01-17 19:42:44

Od: w_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Frantic Freddie pisze:

> Raczej za dużo. Ciasto przerosło i opadło.

Tyle ile w przepisie czyli kostka świeżych na 1 kg mąki.
Chociaż z przerośnięciem bym się zgodziła, bo wcześniej wkładałam do
pieca wcześniej, a tym razem faktycznie urosło po brzegi formy, naiwna
myślałam, że to będzie dobrze.
--
w_e

6. Data: 2010-01-17 19:58:49

Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night> szukaj wiadomości tego autora

I odezwał się tymi oto słowy, user znany nam jako w_e :

> Tyle ile w przepisie czyli kostka świeżych na 1 kg mąki.

Duza czy mała kostka, hm? :)
W większości przepisów które spotkałem, jest około 10-20g na pół kilo
mąki. A kostka drożdży która mi się właśnie marnuje w lodówce ma
100g. Z taką kostką byłby lekki drożdżowy overkill ;)

Sławek
--
________ Władza traci głowę dyskretnie, a opozycja dosłownie.
_/ __/ __/ Peter Lazar

7. Data: 2010-01-17 20:00:11

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czasem piszą też, że za dużo cukru,
jeśli sypiesz np. łyżkę lub dwie.
Albo drożdże słabsze (kilku dniowe)
albo od nowości słabsze może ze względu na porę roku?

Czasem też mogło je zawiać, ono lubi ciągle bardzo ciepło.

8. Data: 2010-01-17 21:10:05

Od: Artur Fortuna <f...@p...pole.Reply-To.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Od poprzedniej mojej wiadomości już trochę tych chlebów napiekłam, o
> dziwo wychodzą, rodzina się zajada, chleba już nie kupujemy.

Co się robi z chlebem zaraz po upieczeniu? Że postawić na jakąś kratkę
to wiem, ale nakryć płócienną szmatką od góry czy nieprzykryty?

--
FortArt

9. Data: 2010-01-17 22:46:14

Od: w_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka pisze:
> [...]
> albo od nowości słabsze może ze względu na porę roku?
>
> Czasem też mogło je zawiać, ono lubi ciągle bardzo ciepło.

Ale to już tak z szósty wypiek był zawsze te same składniki,ilość.
Jedyna różnica właśnie w jego wyrośnięciu wtedy gdy się zapadł był
najbardziej wyrośnięty.
--
w_e

10. Data: 2010-01-18 01:18:36

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "w_e" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Ale to już tak z szósty wypiek był zawsze te same składniki,ilość. Jedyna
> różnica właśnie w jego wyrośnięciu wtedy gdy się zapadł był najbardziej
> wyrośnięty.

Nasze prababki powiadały, że na chleb oddziałuje wszystko, również pora dnia
(sprawdzone), temperatura i wilgotność pomieszczenia, stan zdrowia wytwórcy,
a opowieści o wyrastaniu na parapecie północnego okna już chyba stały się
kanonem ;)
JBP

BIGOS GOTUJEMY
BOGOS GOTUJEMY...
Dieta trzustkowa?
Makaron z sosem smietanowo-serowym (plesniowym)
Jakie ulubione ciasto zawsze wam wychodzi...