dylemat krzaczkowy

1. Data: 2006-05-10 18:12:38

Temat: dylemat krzaczkowy
Od: Anna Judycka Fajok <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejki,
kombinuje już jakiś czas co posadzić pod oknem, i z judaszowca
chińskiego przeszłam na etap kolkwicji chińskiej lub obieli wielokwiatowej.
Co radzicie? Miejsce mam słoneczne, myślę o dwóch krzaczkach,
chciałabym je odpowiednio przycinać , żeby nie były bardzo wymagające,
i żeby zdrowo rosły bez ciągłego nadzoru. Także żeby dobrze zniosły
zimę. Która z tych roślinek spełnia te warunki kolkwicja czy obiela?

pzdr, Ania

2. Data: 2006-05-10 19:41:40

Temat: Re: dylemat krzaczkowy
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Judycka Fajok" <a...@g...pl> napisał w
wiadomości news:af66c$44622d16$57ce8719$2041@news.chello.pl...
> [...]
> i żeby zdrowo rosły bez ciągłego nadzoru. Także żeby dobrze zniosły
> zimę. Która z tych roślinek spełnia te warunki kolkwicja czy obiela?

Moim zdaniem kolwicja ma ładniejszy pokrój. A u mnie zdrowo i bezproblemowo
rosną obie, z tym, że obieli nie tnę. Poza tym kolwicja znacznie szybciej
rośnie - znów, w moim ogródku:) A o wajgeli nie myślałaś? zbliżone
wymagania, ciąć można, rośnie szybko i 2 razy kwitnie:)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

3. Data: 2006-05-10 20:30:58

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moim zdaniem kolwicja ma ładniejszy pokrój. A u mnie zdrowo i
bezproblemowo
> rosną obie, z tym, że obieli nie tnę. [...]

Też mam obie i zdecydowanie wybrałabym kolkwicję. Ładnie wygląda nawet bez
kwiatów, bo liście są podbarwione, a kiedy zakwitnie, to wygląda wręcz
zjawiskowo. A kwitnie bardzo obficie i długo. Obiela ma ładne kwiaty, ale u
mnie kwitnie niezbyt obficie i raczej krótko. A może żylistek?

Z pozdrowieniami, Maria

4. Data: 2006-05-10 20:41:41

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> napisał w
wiadomości news:e3tiio$o3t$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> zjawiskowo. A kwitnie bardzo obficie i długo. Obiela ma ładne kwiaty, ale
> mnie kwitnie niezbyt obficie i raczej krótko. A może żylistek?

No zobacz, doświadczenia jakże odmienne. W zeszłym roku zachwycałam się
długim (i obfitym) kwitnieniem obieli, a kolkwicję przesadziłam do kąta, bo
stwierdziłam, że jest przereklamowana i nie wytrzymuje porównania z
wajgelami :D

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

5. Data: 2006-05-10 21:00:20

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
bo
> stwierdziłam, że jest przereklamowana i nie wytrzymuje porównania z

A mnie to wcale nie dziwi. Widocznie u Ciebie lepiej pasuje obieli, a u mnie
kolkwicji. Ot i wszystko :). A ja wajgeli nie lubię za ich 'sztywność'.
Kwestia upodobań :).

Z pozdrowieniami, Maria

6. Data: 2006-05-10 21:22:07

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
bo
> stwierdziłam, że jest przereklamowana i nie wytrzymuje porównania z

To sama zobacz. Zdjęcie z ubiegłego roku :)
http://www.ciekawe-rosliny.pl/index.php?dz=strony&op
=pisz&id=184

Z pozdrowieniami, Maria

7. Data: 2006-05-10 21:29:12

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> napisał w
wiadomości news:e3tlim$5ef$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

> bo
>
> To sama zobacz. Zdjęcie z ubiegłego roku :)
> [...]

No śliczna, ale wajgele tak u mnie wyglądają też:D No i dodatkowo są
różnobarwne;)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

8. Data: 2006-05-10 21:40:43

Od: Anna Judycka Fajok <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Teraz kiedy proponujecie też inne krzewy, mam kolejny tydzień z głowy,
myślenia i kombinowania, która roślinka będzie odpowiednia...(chciałabym
wszystkie)

Znalazłam obiele w dwóch podgatunkach, czy one jakoś zasadniczo się
różnią: Exochorda racemosa i Exochorda macrantha "The Bride".

Ania

9. Data: 2006-05-10 21:54:29

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Judycka Fajok" <a...@g...pl> napisał w
wiadomości news:2cc69$44625dd9$57ce8719$19678@news.chello.pl...

> Teraz kiedy proponujecie też inne krzewy, mam kolejny tydzień z głowy,
> myślenia i kombinowania, która roślinka będzie odpowiednia...(chciałabym
> wszystkie)

No nareszcie, jesteś ustrzelona:) ...to sadź wszystkie, będziesz przycinać,
to się zmieszczą:)

> Znalazłam obiele w dwóch podgatunkach, czy one jakoś zasadniczo się
> różnią: Exochorda racemosa i Exochorda macrantha "The Bride".

W sprzedaży widziałam głównie tę drugą. Często też jako racemosa 'The
Bride', ale to dokładnie to samo:)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

10. Data: 2006-05-10 23:32:36

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" >
> [...]
> zjawiskowo. A kwitnie bardzo obficie i długo. Obiela ma ładne kwiaty, ale
> mnie kwitnie niezbyt obficie i raczej krótko. A może żylistek?

żylistek miewa problemy w miejscach mocno nasłonecznionych. Przy dużych
upałach więdnie i trzeba go podlewać. Nie ryzykowałabym więc.

--
ewa

Kto w RP sprzedaje wysylkowo zolte magnolie?
porady odnosnie studni glebinowej
Pytanie o kamienie
Primula vialii - zamieranie
pytanie o różne