dylemat - zanieczyszczona cera i naczynka

1. Data: 2004-11-18 22:28:54

Temat: dylemat - zanieczyszczona cera i naczynka
Od: "Ola" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio postanowiłam zrobić coś ze swoją cerą, która
jest zanieczyszczona i cienka, tak że spod skóry przebijają
naczynka - nie rozlewają się, ale cały czas jestem czerwona.
No i tutaj mam dylemat - nie wiem za co wziąć się najpierw,
za zaskórniki, czy naczynka. Na zanieczyszczenia kupiłam
Effaclar K i Iwostin Purritin na noc, a na naczynka Diroseal
w zestawie z Antirougeurs. Diroseal ma pogrubić skórę, a
kwasy ją złuszczyć, czyli teoretycznie te kremy mają
działanie wzajemnie się niwelujące. Na zdrowy rozum, to
chyba powinnam zrezygnować z kwasów, ale w nich widzę
nadzieję na oczyszczenie skóry, bo inne łagodniejsze
preparaty nie bardzo na mnie działają. Co radzicie?

--
Ola

1. Data: 2004-11-19 07:47:03

Temat: Re: dylemat - zanieczyszczona cera i naczynka
Od: "Lady Huncwot" <l...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czy Ty nie masz przypadkiem trądziku różowatego?
Nalepiej doradziłby Ci dermatolog.

Pozdrawiam,
Lady Huncwot

1. Data: 2004-11-19 08:05:37

Od: "kolorowa" <v...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ola" napisała
> Ostatnio postanowiłam zrobić coś ze swoją cerą, która
> jest zanieczyszczona i cienka, tak że spod skóry przebijają
> naczynka - nie rozlewają się, ale cały czas jestem czerwona.

Czy możesz napisać dokładniej, co oznacza "zanieczyszczona"? Czy jest szara,
czy są zaskórniki, czy również wypryski?

Małgośka

1. Data: 2004-11-19 08:32:09

Od: "Ola" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lady Huncwot" <l...@a...pl> napisał w
wiadomości news:5b3d.00000401.419da4f6@newsgate.onet.pl...
> A czy Ty nie masz przypadkiem trądziku różowatego?
> Nalepiej doradziłby Ci dermatolog.

Na pewno nie mam trądziku różowatego, a przynajmniej to
co mam na twarzy nie przypomina tego jak wygląda trądzik
różowaty na zdjęciach w internecie. :)

--
Ola

1. Data: 2004-11-19 08:33:32

Od: "Ola" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kolorowa" <v...@a...pl> napisał w wiadomości
> "Ola" napisała
>
> Czy możesz napisać dokładniej, co oznacza "zanieczyszczona"?
> Czy jest szara, czy są zaskórniki, czy również wypryski?

Na nosie mam zaskórniki, na policzkach pod oczami rozszerzone
pory, a niżej na linii szczęki mniejsze i większe wypryski.

--
Ola

1. Data: 2004-11-19 08:43:34

Od: "Lady Huncwot" <l...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Na pewno nie mam trądziku różowatego, a przynajmniej to
> co mam na twarzy nie przypomina tego jak wygląda trądzik

Nie chcę nikomu wmawiać żadnych chorób, ale: trądzik różowaty zaczyna się
właśnie od zaczerwionej skóry, rozszerzonych naczynek i kilku krostek... tak
wygląda mniej zaawansowana faza. W internecie pewnie są zdjęcia choroby w
rozszalałym stadium.
Dlatego mimo wszystko namawiam na dermatologa.
Pzdr,
LH

1. Data: 2004-11-19 09:25:40

Od: "justy" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> co mam na twarzy nie przypomina tego jak wygląda trądzik
> różowaty na zdjęciach w internecie.
na zdjeciach w necie są zaawansowane postacie rosacea. a zanim sie dojdzie
do tego etapu jest pre-rosacea, wyglądająca jak "zwykłe" problemy
naczynkowe.

1. Data: 2004-11-19 11:11:14

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ola" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> Na nosie mam zaskórniki, na policzkach pod oczami rozszerzone
> pory, a niżej na linii szczęki mniejsze i większe wypryski.

Hm, ja jestem "starej szkoły" i uważam, ze na sam początek powinnaś iść do
kosmetyczki na oczyszczanie.
A potem proponuję smarować się effaklarem K na noc i effaklarem AI punktowo
na miejsca gdzie widzisz że coś zaczyna Ci rosnąć kilka razy dziennie. Ja na
Effaklar nakładam jeszcze krem nawilżający, przeciwzmarszczkowy, ale mam
zupełnie inną skórę i więcej lat.
A na dzień zakupić jakiś krem na naczyńka, (nie znam tych co wymieniłaś)
który dodatkowo zabezpieczy Cię przed zimnem i wiatrem. Może znajdziesz taki
krem spełniający wszystkie te warunki, może będziesz musiała nakładać 2. Z
tego co obserwuję, cera naczynkowa jest wyjątkowo narażona na pogorszenie
stanu, gdy zaczyna się mróz i nagłe zmiany temperatur przy wychodzeniu z
ogrzewanych pomieszczeń na dwór.

Odpuściła bym sobie na razie te kwasy, nie wszystko na raz. Zacznij od
kosmetyczki i Effaklaru skoro już go masz, po miesiącu wprowadź krem na
naczynka. Może być tak, że seria La Rosche Posaj po prostu nie będzie Ci
służyć i trzeba będzie ją zmienić, jak zaczniesz nakładać na siebie wszystko
na raz, to nie dojdziesz, co działa, co nie działa, co Ci szkodzi, a co
pomaga.

Sowa

1. Data: 2004-11-19 18:09:09

Od: "Madee" <madee@akwizytorom_dziekujemy_destrukcja.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Hm, ja jestem "starej szkoły" i uważam, ze na sam początek powinnaś
iść do
> kosmetyczki na oczyszczanie.
z tym się zgodzę, ale kosmetyczka musi być dobrej klasy...

> A potem proponuję smarować się effaklarem K na noc

w przypadku cery naczynkowej effaclar bym sobie darowała. Jeżeli skóra
jest wrażliwa, a Ola o takiej pisze, to effaclar może ją niestety
bardziej podrażnić i narobić więcej szkód niż pożytku....

> A na dzień zakupić jakiś krem na naczyńka, (nie znam tych co
wymieniłaś)

Tu odpowiadam Oli, krem Avene który kupiłaś jest kremem właśnie do
cery naczynkowej i myślę, że to bardzo dobry wybór(jest jeszcze
Rosaliac LRP, którego ja teraz używam, ale nie mogę jeszcze nic więcej
powiedzieć na jego temat, troche słabo nawilża, mimo że mam cerę
mieszaną a nie suchą)
Dodatkowo kilka razy w roku jakieś kuracje na naczynka. Na
oczyszczanie kosmetyczka (dobra byłaby konsultacja z dermatologiem, co
wcześniej już ktoraś z dziewczyn napisała). ze sposobów domowych:
peeling, ale enzymatyczny, glinki....i dobry demakijaż. Jeżeli myjesz
buzię wodą, to polecam zakup delikatnego żelu do mycia buzi (ja używam
Toleriane LRP)
Pozdrawiam i życzę powodzenia z walką (sobie z resztą też:)))
Magda

1. Data: 2004-11-19 18:19:05

Od: "kolorowa" <v...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ola" napisała
> Na nosie mam zaskórniki, na policzkach pod oczami rozszerzone
> pory, a niżej na linii szczęki mniejsze i większe wypryski.

W takim razie proponuję tonik oczyszczający dla skóry nadwrażliwej (Lotion
Nettoyante pour peaux intolerantes) też z Avene - do codziennej pielęgnacji
twarzy, nie wymaga spłukiwania. Naprawdę dobra rzecz, bardzo ładnie
oczyszcza, nie pozostawia takiego uczucia pozostawania czegoś na twarzy jak
po mleczkach i oczywiście nie podrażnia - co przy Twojej cerze skłonnej do
zaczerwieniania wydaje mi się ważne. Wodę termalną też bardzo polecam - nie
tylko do skóry, ale też do zmęczonych podrażnionych oczu (to tak na zaś:))
Myślę, że to plus kremy "naczynkowe", które już masz, powinny wystarczyć.
Kwasy na razie odradzam. Masz chyba zbyt delikatną buzię do zbiorowych
eksperymentów.
Na wypryski myślę, że najlepsze będą jakieś punktowce.

Małgośka

Tipsy we Wroclawiu- polecam
Nowe zapachy
Loxon