działanie DES

1. Data: 2009-04-16 20:35:31

Temat: działanie DES
Od: "p47" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak długo DES jest aktywny (w sensie wydzielania aktywnego czynnika)?
Moze jakis link (w dowolnym "swiatowym" języku oprócz mandaryńskiego;-)

p47

2. Data: 2009-04-17 13:49:45

Temat: Re: działanie DES
Od: "p47" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "p47" <p...@b...wp.pl> napisał w wiadomości
> Jak długo DES jest aktywny (w sensie wydzielania aktywnego czynnika)?
> Moze jakis link (w dowolnym "swiatowym" języku oprócz mandaryńskiego;-)

Poniewaz skrót DES może miec rozmaite znaczenie uściślam,- chodzi mi o
drug-eluting stent (w swzczególności typu Taxus)

p47

3. Data: 2009-04-18 23:09:04

Od: " Karol" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

p47 <p...@b...wp.pl> napisał(a):

> Użytkownik "p47" <p...@b...wp.pl> napisał w wiadomości
> >

> Poniewaz skrót DES może miec rozmaite znaczenie uściślam,- chodzi mi o
> drug-eluting stent (w swzczególności typu Taxus)

Wejdz po prostu na strone producenta. Znajdziesz tam mase informacji:

http://tinyurl.com/cjuw6a

Jesli nie znajdziesz odpowiedzi na pytanie ktore tutaj zadales, to skontaktuj
sie z nimi przez telefon (na stronie jest podany telefon serwisu) lub napisz
e-mail (znajdziesz na dole strony). Na pewno szybko Ci odpowiedza:

http://tinyurl.com/c6nm4a

4. Data: 2009-04-27 19:34:34

Od: "p...@a...torun.pl" <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Kwi, 22:35, "p47" <p...@b...wp.pl> wrote:
> Jak długo DES jest aktywny (w sensie wydzielania aktywnego czynnika)?
> Moze jakis link (w dowolnym "swiatowym" języku oprócz mandaryńskiego;-)
>
> p47

generalnie powinno być tak, że działa do czasu kiedy powierzchnia
stentu wynabłonkuje "nowym" śródbłonkiem, ale różnie pewnie z tym
bywa. Natomiast bardzo ważną informacją dla pacjenta jest to, że u
posiadaczy DES-a przerwanie stosowania klopidogrelu w czasie 12
miesięcy od jego implantacji (niektórzy twierdzą, że nawet dłużej)
grozi śmiercią ...

Pozdrawiam

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

5. Data: 2009-04-27 20:29:10

Od: "p47" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
d.googlegroups.com...
> [...]

posiadaczy DES-a przerwanie stosowania klopidogrelu w czasie 12
miesięcy od jego implantacji (niektórzy twierdzą, że nawet dłużej)

12 miesiecy, albo nawet do konca zycia, jak niektórzy (całkiem liczni)
zalecają.
I własnie to zalecenie mnie zaciekawiło, bo doszukałem sie informacji na
ten temat, i w zalezności od producenta okres aktywności DES-a (tj
wydzielania aktywnej substancji , która jest pokryty) to okres od kilku
tygodni do kilku miesiecy, a wiec znacznie krótszy od tych "świętych" 12
miesiecy.
A przeciez po wspomnianym okresie aktywności DES, jak rozumiem, zamienia się
praktycznie w zwykłego BMS, dla którego takiego długiego reżimu przecież nie
ma. A więc skąd tak długie zalecenie co do stosowania klopidogrelu, a takze
jaki jest mechanizm przeciwdziałania restenozie przez DES po tym, relatywnie
krótkim, okresie jego aktywności, kiedy własnie przeciwdziała narastaniu
sródbłonka?

p47

PS. na marginesie,- w swoim poscie chyba pomyliłeś przyczynę ze skutkiem-
to nie tak, ze DES działa do czasu kiedy powierzchnia stentu wynabłonkuje
"nowym" śródbłonkiem; -w istocie chyba jest odwrotnie, tj. dopóki DES działa
to nie dopuszcza do narastania sródbłonka, który moze byc przyczyną
restenozy. Dopiero kiedy działanie jego ustało sródbłonek zaczyna na nim
narastać.
A więc dopóki działa, to jest goły i moze tam powstawać skrzeplina.

skurcze?
Permen - czy to działa? (Delikatny lek wspomagający potencję)
Wada serca czy może zwykłe niedogrzanie?
krzem
,,,konsekwencje decydowania o