dziecko-kolczyki

1. Data: 2003-05-16 14:17:35

Temat: dziecko-kolczyki
Od: "Magda Mazur" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Chcialabym was zapytac o opinie w jakim wieku powinno sie przebijac
dziewczynka uszy? Czy zrobic tojak najwczesniej aby dziecko nie pamietalo
stresu bolu? Czy moze pozostawic to jej jak bedzie dostatecznie duza?

Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2003-05-16 14:20:12

Temat: Re: dziecko-kolczyki
Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magda Mazur wrote:

> Chcialabym was zapytac o opinie w jakim wieku powinno sie przebijac
> dziewczynka uszy? Czy zrobic tojak najwczesniej aby dziecko nie pamietalo
> stresu bolu? Czy moze pozostawic to jej jak bedzie dostatecznie duza?

IMHO wyjscie drugie.
1. Ból nie jest az tak wielki.
2. Dziecko starsze latwiej bedzie pamietalo o zachowaniu higieny w
okolicy ranki ( a po przekluciu przez pare pierwszych dni dziurka bedzie
ropiec i 'slimaczyc sie' )
3. Mlodsze dziecko latwiej zrobi sobie krzywde kolczykiem czy to
zaczepiajac o cos i rozdzierajac platek ucha czy wyjmujac i polykajac (
male dziecko )
4. Córka jak bedzie starsza niekoniecznie musi chciec miec taka ozdobe,
po co wiec ja oszpecac sladami po zarosnietych dziurkach? IMHO dziecko
powinno samo zdecydowac czy chce nosic wiec decyzja o przekluciu uszu
powinna nastapic dopiero gdy córka sama dorosnie do tego.
pzdr
agi

1. Data: 2003-05-16 14:21:09

Od: "Brand New Adam" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda Mazur" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam
>

> Chcialabym was zapytac o opinie w jakim wieku powinno sie przebijac
> dziewczynka uszy?

Jesli zalezy Ci na przebijaniu uszu akurat cala dziewczynka (cholernie
spore masz te uszy), to wskazanym byloby, zeby jednak byla jak
najmniejsza... Radze nie zwlekac.

1. Data: 2003-05-16 14:26:15

Od: "Adrianna" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magda Mazur" <m...@w...pl> wrote in message
> Chcialabym was zapytac o opinie w jakim wieku powinno sie przebijac
> dziewczynka uszy?

Moim zdaniem powinien to byc swiadomy wybor dziewczynki.
Niewiadomo czy bedzie miala ochote w przyszlosci miec "dziury" w uszach.
Wg mnie nie powinnas za nia decydowac.

Adrianna

1. Data: 2003-05-16 14:29:51

Od: "Ewa" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dziewczynka uszy? Czy zrobic tojak najwczesniej aby dziecko nie pamietalo
> stresu bolu? Czy moze pozostawic to jej jak bedzie dostatecznie duza?

Hmm.. ja bym chyba miała pretensje do Mamy, gdyby jej przyszło do głowy
zrobić mi kiedyś dziury w uszach... Pomyśl może, że dzieko to nie laleczka..
I że może kiedyś wcale nie chcieć mieć ani kolczyków, ani śladów po nich...

Ewa

1. Data: 2003-05-16 14:38:51

Od: "star" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Magda Mazur wrote:
> Chyba macie racje.Nawet ze wzgledow praktycznych przebicie uszu malemu
> dziecku to nie jest dobry pomysl. Kazdy nawet maly czlowiek ma prawo
> decydowac co dzieje sie z jego cialem.

Dodatkowo powiem jeszcze ze w zwiazku z tym ze uszy rosna, to czasem ta
dziurka przesuwa sie i dosc szpetnie na 'doroslym' uchu wyglada.... Ja
jestem zdecydowanie przeciw.

--
star

1. Data: 2003-05-16 14:39:24

Od: "Magda Mazur" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Brand New Adam" <z...@m...pl>
napisał w wiadomości news:ba2s73$i62$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Jesli zalezy Ci na przebijaniu uszu akurat cala dziewczynka (cholernie
> spore masz te uszy), to wskazanym byloby, zeby jednak byla jak
> najmniejsza... Radze nie zwlekac.

BBBardzo dowcipne :(

1. Data: 2003-05-16 14:43:57

Od: "Magda Mazur" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba macie racje.Nawet ze wzgledow praktycznych przebicie uszu malemu
dziecku to nie jest dobry pomysl. Kazdy nawet maly czlowiek ma prawo
decydowac co dzieje sie z jego cialem.

Dzieki b. za wasze opinie.
Magda

P.S.
A podobno w Hiszpani przebija sie uszy bardzo malym dzieciom.

1. Data: 2003-05-16 15:02:05

Od: "Kokka" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda Mazur" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Czy moze pozostawic to jej jak bedzie dostatecznie duza?

hej
osobiście nie podobają się kolczyki w uszach;
myślę, że o tym powinna decydować osoba, której to dotyczy, bo potem
ewentualnie ona będzie się męczyć z bliznami po kolczykach,
pozdr
Koka :)

1. Data: 2003-05-16 15:41:49

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chcialabym was zapytac o opinie w jakim wieku powinno sie przebijac
> dziewczynka uszy?

Witam,
Miałam w klasie 4 koleżanki, którym przekłuto wcześnie uszy (na I Komunię).
W liceum doszły do wniosku, ze kolczyki to jednak nie to.....teraz mają po
30 lat i ślady po zarosniętych dziurkach.
Nie musze dodawać, że nie są zachwycone tymi wątpliwymi ozdobami uszu.
Ola

Pryszcz!!!
filtry na wierzchu...?
pomocy