dzien papieski

11. Data: 2008-10-16 17:18:22

Temat: Re: dzien papieski
Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> A młodsze dzieci z okazji dnia papieskiego zostały potraktowane znowu po
> macoszemu - czyli dobranocka trwała 10 minut. :(
> Wszystko jest ważniejsze od dzieci - mecz piłkarski, wydarzenia
> polityczne, nawet dzień papieski, ehh...

ja sie kiedys zastanawialem na jakiej podstawie wymusza sie zalobne
narodowa, z tego co sie wywiedzialem nie ma takiego prawa, wszyscy robia
to dobrowolnie, tak tez i dobranocki

--
The Gnome

12. Data: 2008-10-16 17:54:21

Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 16 Oct 2008 17:00:40 +0200, Agnieszka napisał(a):

> Dzień papieski raczej nie jest obchodzony w hołdzie
> wielkiemu poecie i dramatopisarzowi ;-)

Nie wiem u nas nie był obchodzony. Ale jakby się zastanowić, to dlaczego
właśnie nie w taki sposób, jako na pamięć wielkiego człowieka, a nie jako
punkt religijny.
--
waruga

13. Data: 2008-10-16 17:54:58

Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 16 Oct 2008 17:53:46 +0200, gazebo napisał(a):

> tez sie ubieraja na zolto? :)

Dla Kopernika to na granatowo i w gwiazdki
--
waruga

14. Data: 2008-10-16 18:03:34

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

waruga_e pisze:

> Dla Kopernika to na granatowo i w gwiazdki

a skoro podnioslas Kopernika to zadaj sobie pytanie, czcilabys jego
pamiec jako wyznawce religii, ktorym byl czy za jego dokonania, bo
niewatpliwie szkoly im Kopernika nie bawia sie w barwy jego
swiatopogladu, a tak w omawianym przypadku dotyczy to funkcji/hierarchii
i Kosciola

--
The Gnome

15. Data: 2008-10-16 18:14:50

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> macoszemu - czyli dobranocka trwała 10 minut. :(
> Wszystko jest ważniejsze od dzieci - mecz piłkarski, wydarzenia polityczne,

Niech trenują pokorę.

Qra

16. Data: 2008-10-16 18:26:34

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waruga_e" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Nie wiem u nas nie był obchodzony. Ale jakby się zastanowić, to dlaczego
> właśnie nie w taki sposób, jako na pamięć wielkiego człowieka, a nie jako
> punkt religijny.

Może dlatego, że punktem obowiązkowym obchodów jest msza w kościele? W
trakcie lekcji?

Agnieszka

17. Data: 2008-10-16 19:57:10

Od: " Iwon(K)a" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea <e...@p...fm> napisał(a):

> [...]
> Wszystko jest ważniejsze od dzieci - mecz piłkarski, wydarzenia
> polityczne, nawet dzień papieski, ehh...

bo TV publiczna to nie DisneyChannel :) jak cos wazniejszego jest, to i
dobranocki ucinaja. Nam pewnej niedzieli zabrali teleranek... ;)

i.

18. Data: 2008-10-17 12:39:59

Od: Yola <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

gazebo pisze:

> wszyscy jestesmy katolikami,

Ja zostałam ochrzczona, czego żałuję, bo nikt nie pytał mnie o zdanie,
tak więc teraz chcę się wypisać z przynależności do kościoła. Kiedy mama
zapytała po co to robię, to odpowiedziałam, że tylko po to, żeby
zmniejszyć chociaż o jeden liczbę spisanych katolików. Może gdyby
zrobili to wszyscy ochrzczeni, którzy swoje zdanie mają inne na ten
temat, to co niektórzy nie posiadaliby takiej siły w walce na argumenty,
że to niby w Polsce to prawie sami katolicy żyją. Może wtedy zauważono
by problem religii w szkołach.

Mój syn (7 lat) na religię chodzi, ale kompletnie na niej nic nie robi.
Jego zdanie jest takie, "mamusiu, na religię będę chodził, bo koledzy
chodzą, a gdybym nie chodził, to co ja będę robił, gdzie wtedy będę
musiał iść." Tak więc na religię chodzi, ale w samej lekcji nie
uczestniczy.

Cały czas zastanawia mnie, czy w czasie, kiedy mnie to jeszcze będzie
dotyczyć, zmieni się coś w kwestii religii w szkołach i ocen na
świadectwie ? Cały czas żyję nadzieją.

Pozdrawiam

Yola ( nadzieja umiera ostatnia )

19. Data: 2008-10-17 14:05:37

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yola" <y...@o...pl> napisał w wiadomości

> Ja zostałam ochrzczona, czego żałuję, bo nikt nie pytał mnie o zdanie, tak
> więc teraz chcę się wypisać z przynależności do kościoła.
[...]
> że to niby w Polsce to prawie sami katolicy żyją. Może wtedy zauważono by
> problem religii w szkołach.
>
> Mój syn (7 lat) na religię chodzi,

Trollujesz czy tak na poważnie?

Agnieszka

20. Data: 2008-10-17 19:11:54

Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 16 Oct 2008 20:26:34 +0200, Agnieszka napisał(a):

> Może dlatego, że punktem obowiązkowym obchodów jest msza w kościele? W
> trakcie lekcji?

W szkole z początku wątku?? Ja się odnosiłam do organizowania dnia w
szkole, tam nie było nic o mszy. Skoro obchodzi się na terenie szkoły
jakieś święta, rocznice (np. wkrótce niepodległości) to taki dzień papieski
(w szkole) można potraktować jak każdy inny z jakiejś okazji, jakiś apel,
czy wzmianka w temacie lekcji, to nawet na j. polskim można zrobić (jakieś
odniesienie do utworów) i wcale nie trzeba z tego robić uroczystości
religijnej. Skoro się wspomina Chopina, Mickiewicza itd. to dlaczego nie
można wspominać Karola Wojtyły??
--
waruga

Miejsce na 7-me urodziny w Poznaniu i ok.
plan rodzicow
14 października
dzień edukacji narodowej - prezenty dla nauczycieli - co i jak?
mam talent