ekożywnosć

81. Data: 2007-02-22 08:44:22

Temat: Re: ekożywnosć
Od: Darek Pakosz <d...@a...uhc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 22 Feb 2007, mirzan wrote:

> Musze tu zaznaczyc, ze oczywiscie nie mam nic przeciwko
>
> Czy mogłabyś w skrócie wyjaśnić, jak odbywa się ekologiczna uprawa warzyw?
> Czym się nawozi, jeśli w pobliżu nie ma skąd kupić obornika?
> Cym się zwalcza szkodniki? O rzodkiewce trzeba zapomnieć, jeśli nasiona nie są
> zaprawione.Kapustę zjedzą gąsienice, bób mszyce,z selerów i buraczków zostają
> same berety, jesli nie zniszczy się nornic.
> Zastanawiam się też nad truskawkami-grzyby na truskawkach są bardziej
> szkodliwe niż resztki środkow grzybobójczych, czy są zmodyfikowane i dlatego
> [...]

Wlasnie podales dowod na szkodliwosc GMO. Przed laty dalo sie uprawiac
normalne tryskawki bez chemi - dopoki nie wprowadzono nowych
odmian. Tak tak samo rosla rzodkiewka - ale nie kupowalo sie nasion w
sklepie tylko byly wlasne. Kapusta - owszem byly straty ale zawsze cos
zostalo. To samo dotyczy calej reszty warzyw. Sporo sie marnowalo i nie
bylo to takie piekne i nie nadwalo sie do transportu na drugi koniec
swiata ale nie stosowalo sie prawie chemi i nikt nie ingerowal w genotyp
roslin.
Jesli postawiono cala sprawe na glowie tworzac odmiany niezdolne do
samodzielnego wzrostu to automatycznie bez chemi nie da sie nic
wyprodukowac.

Pozdr.

D.P.

82. Data: 2007-02-22 11:48:40

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> Wiec jednak bedzie sie to musialo oprzec o ludzi z miasta, ktorzy
> doswiadczyli troche innego sposobu na zycie. Szkoda, ze nie mozna
> wprowadzic ciezkiej propagandy na temat zdrowego jedzenia,

Wprowadzi moýna, ale u nas, prawdopodobnie z powodu zasz¸oćci
historycznych, propaganda dzia¸a odwrotnie ;)

> szansy
> polskiego rolnika na dobry zarobek, i na zdrowe zycie spoleczenstwa.

Chyba nie ma czegoć takiego jak polski rolnik. Pokolenie
postpegieerowskie nie umie i - co waýniejsze - nie chce pracowa,
m¸odsi szukajˆ pracy poza rolnictwem.

> Przeciez w sumie duzo taniej jest karmic ludzi zdrowym jedzeniem, niz
> leczyc ich z chorob spowodowanych zatruciem srodowiska.

A kto by ich tam leczy¸ :> Idˆ na rentŤ, kt—ra ledwo wystarcza na ýycie,
ale te t¸umy rencist—w jakimć obciˆýeniem dla budýetu sˆ.

http://krycha.kofeina.net cho nie bŤdzie to pewnie myćl z¸ota:
NajpiŤkniejszˆ muzykˆ przed snem
jest mruczenie szczŤćliwego kota. (F.Klimek)

83. Data: 2007-02-22 11:52:09

Temat: Re: eko?ywnos?
Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:
(...)
> Zła,że w Korei, 30% ludzi
> ma dochód poniżej minimum biologicznego.2,5 dolara dziennie na osobę.
> Dobra,że u nas tylko 29% żyje poniżej minimum biologicznego.

Lubię statystykę :) Średnio statystycznie mam całkiem porządną
pensję, a dodatkowo średnio z np. koniem, mam trzy nogi.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

84. Data: 2007-02-22 11:56:04

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek Pakosz wrote:
(...)
> Przed laty dalo sie uprawiac
> normalne tryskawki bez chemi - dopoki nie wprowadzono nowych odmian.

Nie mam pojęcia, jaka to odmiana, ale mam truskawki bez chemii.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

85. Data: 2007-02-22 13:01:03

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> (mienczakoow)

Nie musisz pisac po rosyjsku, rozumiemy jeszcze j.polski.:-)

86. Data: 2007-02-22 13:10:13

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wszystko zalezy od wyboru i poziomu informacji. Kazdy ma wobec siebie
> samego obowiazek poinformowania sie na te tematy, doglebnie, i dopiero
> potem podewziecia decyzji, jak zyc. Jesli sie chce zminimalizowac
> trucizny w swoim zyciu, to mozna. Owszem, moze w ciagu roku wydasz o
> tyle wiecej pieniedzy na zdrowe jedzenie, ze nie bedzie cie stac na
> dwutygodniowe wakacje, tylko jednotygodniowe, albo nie bedzie cie stac
> na duze prezenty na Gwiazdke. Dla mnie jest to oczywiste, co wybrac.
> MB

Obstajesz przy propagandzie eko-jedzonka,
jak kosciól przy swojej. Obecnie, gdy skazenie
srodowiska w tym gleby siegnelo zenitu trudno
mówic o zdrowym papu produkowanym
na glebach zdegradowanych glównie przez
przemysl. Wielu piszacych tutaj o warzywkach
z wlasnej grzadki zdaje sie zupelnie zapominac
o tym podstawowym fakcie, czyli glebie naszpikowanej
miedzy innymi metalami ciezkimi.

87. Data: 2007-02-22 13:16:49

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> hormonow, antybiotykow i pestycydow w kazdym jajku. Myslisz, ze
> konkurujace ze soba firmy ekologiczne nie nasylaja na siebie
> inspektorow? Wiem to z wlasnego doswiadczenia - bycie ekologicznym
> farmerem w USA to ciagla rzeka papieroww, inspekcji, edukacji, itd., jak
> rowniez konkurujacych farm, ktore tylko sie trzesa, zeby naslac na
> ciebie inspektora, (...)

Ubekistan nie tylko polska specjalnoscia, heh.

88. Data: 2007-02-22 13:19:45

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
warzyw?
> Czym się nawozi, jeśli w pobliżu nie ma skąd kupić obornika?

Dobrym słowem.

> Cym się zwalcza szkodniki?

Modlitwą.

> Pozdrawiam.Mirzan

Oczywiście, nie zaszkodzi pozdrowić roślin.

89. Data: 2007-02-22 13:23:28

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Lubię statystykę :) Średnio statystycznie mam całkiem porządną
> pensję, a dodatkowo średnio z np. koniem, mam trzy nogi.

Statystyka to poważna nauka, ważniejsza niż teologia.
Pozdrawiam.Mirzan

90. Data: 2007-02-22 13:55:35

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:erk4ot$c4i$1@atlantis.news.tpi.pl boletus
<b...@o...pl> napisał(a):

> ... Wielu piszacych tutaj o warzywkach
> z wlasnej grzadki zdaje sie zupelnie zapominac
> o tym podstawowym fakcie, czyli glebie naszpikowanej
> miedzy innymi metalami ciezkimi.

Hejka. Nie każdy, jak Ty mieszka na Śląsku i w dodatku w cieniu kominów
ogromnego zakładu. Pokazałem Ci swego czasu fragment Polski gdzie rolnicy
niechętnie sięgają po pestycydy i bardzo oszczędnie sypią nawozy mineralne a
gleba na szczęście nie jest zanieczyszczona. :-)
Pozdrawiam zdrowo Ja...cki

"Duzy" namiot w ogrodzie-porada
Kwitnie Barwinek
Jakie warzywa warto uprawiać w przydomowym ogródku.
test
Rozmaryn - odszczepki